Kecskemétről érkezik Pápára a kiállításra előkészített MiG-21-es
2018-07-17 20:35:46 | cikk: HuHa | fotó: Szöveg, fotó: MH Pápa Bázisrepülőtér / Gyeginszky Andor hadnagy |
Pápára szállítják azt a MiG-21-es vadászrepülőgépet, amelyet tervezetten 2018 novemberében a Pápát elkerülő út egyik körforgalmában állítanak majd ki. A repülőgép utolsó hosszú útja csütörtökön kezdődik, speciális szállítóeszközzel, közúton érkezik az MH Pápa Bázisrepülőtérre. A vadászgépen elvégzett munkálatokról és a szállítás előkészítettségéről Gangler László ezredes az MH Pápa Bázisrepülőtér parancsnoka, és helyettese, Magasy Zsolt alezredes a helyszínen tájékozódtak.
A szárnyak már a teherautón vannak Július 19-én, csütörtökön érkezik Pápára az a MiG-21-es vadászrepülőgép, amelyet a tervek szerint a Celli út és a 83-as út kereszteződésénél lévő körforgalomban állítanak majd ki 2018 novemberében. A hadrendből kivont és hatástalanított repülőgépet Kecskeméten, az MH Légijármű Javítóüzem szakemberei hónapokon keresztül készítették elő a kiállításra és az útra. A MiG-21-es festése megújult, azokat a színeket és hadijeleket viseli, amelyekkel ezek a típusú gépek utoljára földet értek. A közúti szállításhoz a szárnyakat ideiglenesen leszerelték. A repülőgép csütörtökön, az esti órákban érkezik az MH Pápa Bázisrepülőtérre. Egyelőre a pápai katonai repülőtér hangárjában helyezik el, majd egy tartószerkezetre kerül az említett körforgalomban.
Indulásra készen Az emlékmű ötlete már 47. Harcászati Repülőezred felszámolása idején felmerült, majd 2016-ban Pápa Város Önkormányzatának hozzájárulásával kezdődhetett el a megvalósítás. A város és az MH Pápa Bázisrepülőtér együttműködésének köszönhetően, a Honvédelmi Minisztérium engedélyével a Magyar Honvédség egyes szervezetei előkészítették és lefestették, csütörtökön pedig Pápára szállítják a felújított vadászgépet. Az önkormányzat vállalta a tartószerkezet műszaki terveztetésének és engedélyezésének költségeit és az ehhez kapcsolódó feladatok koordinálását is.
A MiG-21-es festése megújult, azokat a színeket és hadijeleket viseli, amelyekkel ezek a típusú gépek utoljára földet értek A MiG-21-es volt hazánk meghatározó, 1962 és 2000 között rendszeresített vadászgépe, így méltóképpen reprezentálja a katonai repülést. A 4605-ös oldalszámú MiG-21 MF 1971-től 1977-ig repült Pápán, majd 1990-ig Kecskeméten. Utolsó repülését 1990. április 4-én teljesítette szolnoki leszállással, ezután Szolnokon, a Repülő Műszaki Főiskolán oktatási segédeszközként szolgálta a hallgatók képzését. Évtizedeken átívelő szolgálata alatt összesen 1764 órát és 51 percet repült, 2999 leszállással. Szöveg, fotó: MH Pápa Bázisrepülőtér / Gyeginszky Andor hadnagy
A szárnyak már a teherautón vannak Július 19-én, csütörtökön érkezik Pápára az a MiG-21-es vadászrepülőgép, amelyet a tervek szerint a Celli út és a 83-as út kereszteződésénél lévő körforgalomban állítanak majd ki 2018 novemberében. A hadrendből kivont és hatástalanított repülőgépet Kecskeméten, az MH Légijármű Javítóüzem szakemberei hónapokon keresztül készítették elő a kiállításra és az útra. A MiG-21-es festése megújult, azokat a színeket és hadijeleket viseli, amelyekkel ezek a típusú gépek utoljára földet értek. A közúti szállításhoz a szárnyakat ideiglenesen leszerelték. A repülőgép csütörtökön, az esti órákban érkezik az MH Pápa Bázisrepülőtérre. Egyelőre a pápai katonai repülőtér hangárjában helyezik el, majd egy tartószerkezetre kerül az említett körforgalomban.
Indulásra készen Az emlékmű ötlete már 47. Harcászati Repülőezred felszámolása idején felmerült, majd 2016-ban Pápa Város Önkormányzatának hozzájárulásával kezdődhetett el a megvalósítás. A város és az MH Pápa Bázisrepülőtér együttműködésének köszönhetően, a Honvédelmi Minisztérium engedélyével a Magyar Honvédség egyes szervezetei előkészítették és lefestették, csütörtökön pedig Pápára szállítják a felújított vadászgépet. Az önkormányzat vállalta a tartószerkezet műszaki terveztetésének és engedélyezésének költségeit és az ehhez kapcsolódó feladatok koordinálását is.
A MiG-21-es festése megújult, azokat a színeket és hadijeleket viseli, amelyekkel ezek a típusú gépek utoljára földet értek A MiG-21-es volt hazánk meghatározó, 1962 és 2000 között rendszeresített vadászgépe, így méltóképpen reprezentálja a katonai repülést. A 4605-ös oldalszámú MiG-21 MF 1971-től 1977-ig repült Pápán, majd 1990-ig Kecskeméten. Utolsó repülését 1990. április 4-én teljesítette szolnoki leszállással, ezután Szolnokon, a Repülő Műszaki Főiskolán oktatási segédeszközként szolgálta a hallgatók képzését. Évtizedeken átívelő szolgálata alatt összesen 1764 órát és 51 percet repült, 2999 leszállással. Szöveg, fotó: MH Pápa Bázisrepülőtér / Gyeginszky Andor hadnagy
Képek:
Kapcsolódó cikk(ek):
Címkék:
mig21
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!