Erdélyi öko-tábor a Weöres-iskolásoknak

2013-08-03 20:38:42  | cikk: Babos Petra  |

Erdélyi öko-tábor a Weöres-iskolásoknak főképe
A Weöres Sándor Általános Iskola egy sikeres európai uniós pályázatnak köszönhetően 42 diákkal és 5 kísérő tanárral öko-táborban vehetett részt Erdélyben a közelmúltban. A nyolc napos, felejthetetlen élményt nyújtó táborba az iskola legjobbjai, vagyis a Szervezeti és Működési Szabályzat pontrendszerének élén járó diákjai, negyediktől nyolcadik osztályosok mehettek el a baróti testvériskolához. Horváth Attila iskolaigazgató elmondta, a gyerekek a nyolc nap során rengeteg helyen járhattak.
- A baróti Gál Mózes Általános Iskolával 23 éve ápolunk rendkívül jó kapcsolatot. Azóta rendszeresen látogatjuk egymást. A felnőttek és a gyerekek közös találkozási pontjait igyekszünk megteremteni. Többször járt már nálunk a baróti iskola kórusa, de a sport terén is vannak közös programjaink. Most náluk voltunk a tornateremben elszállásolva. A színes programok között szerepelt a Békás-szoros, a Parajdi Sókarszt, a Szent Anna tó, a torjai Büdös Barlang, a Vargyas szurdok, a gyimesbükki Rákóczi-vár is, de az öko-tábor jellegéhez hűen, a környezettudatos nevelést szem előtt tartva figyeltük, tanulmányoztuk a csodálatos természetet, ami körülvett bennünket. Egy éjszakát Kovásznán is eltöltöttünk, a testvérvárosi kapcsolatot ápolva.
Pulay Kata már nem első alkalommal járt Erdélyben. A fiatal lánynak már barátnője is van Baróton, akivel rendszeresen tartja a kapcsolatot.
- A tábor nagyon sokszínű volt, rengeteget kirándultunk, ami nagyon jó volt. Örültem, hogy találkozhattam a barátnőmmel. Legutóbb áprilisban voltam náluk. Rékával levelezünk, s amikor csak lehetőségünk nyílik találkozunk. Fontosnak tartom ezt a barátságot, hiszen jól megértjük egymást, bármiről el tudunk beszélgetni. Az ottani emberek nagyon kedvesek és barátságosak.
- Két dolog volt számomra emlékezetes. Egyik, amikor lovasszekérrel mentünk és visszafelé én hajthattam, nagyon élveztem. A másik pedig, amikor a templomban orgonálhattam. Ezen kívül minden program tetszett, örültem, hogy erdőkben jártunk, s ott láthattunk siklót, viperát is. A barlangok lenyűgözőek voltak. Esténként feladatlapokat töltöttünk ki, újdonság volt számomra a borvíz, ami érdekes ízű – mesélte Czupper Réka.
Mező Pannának az Ezeréves határ tetszett a legjobban, ahol játszottak is. A mosolygós kislány szerint egy nagyon jól összeszokott csapattá váltak a tábor ideje alatt.
Györkös Hannának is nagyon tetszett a tábor, mivel sok újat látott, a sókarszt volt szerinte a legérdekesebb. A kislány a karaoke partira is szívesen emlékszik vissza.
A gyerekek egyöntetű véleménye az volt, hogy jövőre is örömmel részt vennének egy ilyen jellegű táborban.

Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!