Újra a vasúti szárnyvonalak mellé állt a Jobbik


2012-04-04 16:10:31  | cikk: mo  | 


Újra a vasúti szárnyvonalak mellé állt a Jobbik főképe
Újra a pápai térséget érintő vonatszám-csökkentések ellen emelte fel hangját Orbán Imre, a Jobbik Pápai Alapszervezetének elnöke mai sajtótájékoztatóján. A politikus elmondta, a március végén megjelent menetrendtervezet szerint a Pápa-Csorna szárnyvonalon a korábban közlekedtetett 22 vonatból mindössze két pár, azaz négy vonat maradna meg.  Az első vonat délelőtt 10 órakor ér be a pápai vasútállomásra, az utolsó pedig délután 15 órakor indul vissza Csornára. Az új menetrend hátrányos helyzetbe hozza a kistelepüléseken élőket, hiszen a munkába, iskolába, egészségügyi intézményekbe történő eljutáshoz már későn járnak a vonatok – állapította meg Orbán Imre.
- Mivel lett célszerűbb a Pápa-Csorna vasútvonalon a menetrend? Azzal a két pár vonattal, ami majd április 15-étől közlekedik? A Gyurcsány-kormány idején, amikor bezárták a vasútvonalat, legalább kiváltották autóbusz-közlekedéssel. Ma nincs alternatíva. Örülnék, ha a város országgyűlési képviselői kiállnának és elmondanák, mit tettek annak érdekében, hogy ez a vasúti szárnyvonal megmaradjon – hangsúlyozta a jobbikos politikus.
A Jobbik helyi elnöke szerint a drasztikus vonatszám-csökkentések a bezárás szélére sodorják a szárnyvonalakat és a mellékvonalakról elmaradó utasok java a fővonalakat sem fogja választani, mivel más közlekedési eszközt fognak választani. Orbán Imre hozzátette azt is, „a kormány ezen intézkedésével bebizonyította, hogy a Gyurcsány-és az Orbán-kormány hasonló alapelven működik. Ezt az alapelvet úgy hívják, hogy következetlen, az emberi alapértékeket semmibe vevő, pénzközpontú politika.”

A szárnyvonalat érintő új menetrenddel a térség országgyűlési képviselői sem értenek egyet. Dr. Kovács Zoltán, dr. Kontrát Károly és Győrffy Balázs levélben keresték meg az infrastruktúráért felelős államtitkárt, Völlner Pált.
„Tény, hogy a 2010-ig tartó forgalomszüneteltetés a korábban még a vasutat használók egy jelentős részét is az egyéni közlekedés felé mozdította. Ugyanakkor az is tény, hogy a vonal újraindításakor olyan kínálati menetrend került bevezetésre, melyről megállapítható az utaslétszám felmérés alapján, hogy felesleges kapacitást biztosított.
A felmérés az átlagos utaslétszámot 5-15 között határozza meg. A jelenlegi menetrend szerint ez kb. 210 főt jelenthet naponta. Ha feltételezzük, hogy a megmaradó vonatokkal 11 fő utazik, akkor 166 fő (79%) utazási lehetőségeit csökkentjük. Ha feltételezzük, hogy a megmaradó vonatokkal 12 fő utazik, akkor 162 fő (77%) utazási lehetőségeit csökkentjük. Végeredményben a vasút a személyszállítási forgalom szempontjából megszűnik!
A tervezet a vonal forgalmát többszöri statisztikai egyszerűsítéssel – átlagolással – határozza meg. Így a felmerülő maximális utazási igény eltűnik. Véleményünk szerint a közösségi közlekedési mód biztosításakor az igénybevevők lehetséges, azaz potenciális körét célszerű figyelembe venni, hiszen a cél az egyéni közlekedés helyett a közösségi közlekedés preferálása. Így a felmérési adatok már magasabb, településenként a vasúti közlekedést az egyéni közlekedéssel szemben előnyben részesítők számát mutatják” – olvasható a véleményben. A dokumentum szerint az országgyűlési képviselők 15 vonat racionális megtartására tettek javaslatot.

Képek:

nincsenek képek

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!