Az óvoda és az iskola élményeinek felfedezése a kompetencia alapú oktatáson keresztül


2012-02-13 20:58:00  | cikk: Babos Petra  | fotó: Tókerti Óvoda  | 


Az óvoda és az iskola élményeinek felfedezése a kompetencia alapú oktatáson keresztül főképe
A Tókerti Óvoda a 2009/2010-es tanévtől vezette be az Ibolya csoportban a kompetencia alapú oktatást, melyet azóta mindhárom csoportban alkalmaznak már nagy előszeretettel.
Kompetencia alapú oktatáson a képességek, készségek fejlesztését, az alkalmazásképes tudást középpontba helyező oktatást értjük. A kompetencia kifejezéssel illetjük azokat a módszereket, amelyek a kisgyermek képességeit fejlesztik, és alkalmassá teszik az őt az egész életen át tartó tanulásra, ismeretszerzésre. A kompetencia alapú program az egyénre szabott képességfejlesztést helyezi előtérbe, az esztétikai nevelésen belül, a hagyományápolás, a mozgáskultúra és az anyanyelv ápolása a kiemelt feladat, amelyek a gyerekek szépérzékét, a családok harmonikusságát segítik elő.
Antalné Ihász Mária tagóvoda-vezető arról számolt be hírportálunknak, hogy az elmúlt héten egy új projektet próbáltak ki az óvodában.
- A kompetencia hiányterületként említi az iskola és az óvoda közötti átmenetet, kapcsolatot, ezért ezt gyermek-közelebbivé kell tenni. Ebben az egyik szülő úgy segített, hogy gyermekét, aki óvodánkba járt, bizonyítványosztás után visszahozta, hogy meséljen a nagycsoportosoknak. Luca elhozta iskolatáskáját, tolltartóját, füzeteit, ceruzáit, bizonyítványát, s mesélt a nagyoknak az iskolában szerzett élményeiről. A gyerekek nagy érdeklődéssel hallgatták Luca felejthetetlen élményeit az első félévről. A lelkes kislány elmesélte legnagyobb örömét, ami az volt, hogy amikor tanulták a betűket, ő egyből tudta és felismerte azokat, amelyeket már az óvodában is látott, tanult a rajzok segítségével. Tetszett neki még az is, hogy amikor jó választ adott egy kérdésre, akkor a tanító néni piros ponttal jutalmazta őt. Ezen élmények elmesélését követően közösen farsangi bohócfigurát készítettünk, melynek az volt a lényege, hogy ügyesen kellett kivágni, nehogy a keze vagy lába leessen. Végül egy közismert mesét mondott el az ovisoknak Luca már „nagy elsősként”, hangsúlyozva, játszva hangszínével, s a különböző kifejezésmódokkal - mondta a tagóvoda-vezető.
- Óvodánk a szülőktől rengeteg támogatást kap, nem anyagilag, hanem fizikailag segítenek bennünket. Ősszel például egy igazi szüreten vehettünk részt egyik óvodásunk nagyszüleinél. Ez a gyerekeknek nagy élmény volt. Mackókiállítást is rendeztünk, amelyet mind a három csoport megtekintett. Az óvoda pár napra szinte egy medve barlanggá vált, annyi maci költözött be hozzánk a szülők és a nagyszülők jóvoltából. Sokat játszottunk mackós játékokat és rajzoltunk. Farsangra is már napok óta készültek, sütöttek, esetleg jelmezt is varrtak a nagyszülők. Foglalkoztunk már a víz témakörrel is, a lelőhelytől egészen a fogyasztásig. Voltunk már állatkereskedésben, ahol örökbe is fogadtunk néhány halat, amelyeknek a gyerekek nevet adtak, etetik, gondozzák őket a mai napig is. Úgy gondolom, a gyerekeknél nagyon fontos az élményszerűség, a gyakorlati úton történő tapasztalatszerzés - tette hozzá Antalné Ihász Mária.


Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!