Ha egy magyar mulatni kezd, olyan jókedve lesz, hogy a legszívesebben sírva fakadna – Operett gála a színházban


2012-01-15 16:59:31  | cikk: Tóth Tamara  | fotó: Babos Petra  | 


Ha egy magyar mulatni kezd, olyan jókedve lesz, hogy a legszívesebben sírva fakadna – Operett gála a színházban főképe
A Jókai-bérlet utolsó előtti előadása rendhagyó módon egy operett gála volt. A legszebb operett melódiákból, slágerekből összeállított műsort a Budapesti Operettszínház kiváló művészei és nyolcfős balett-tánckara hozta el szombat délután Pápára. A népszerű, kétszer ötven perces programra nemcsak a bérletes nézők voltak kíváncsiak, hiszen már decemberben elkeltek a jegyek az előadásra és teltház tapsolta, énekelte végig a műsort.
Kezdésként Peller Károly táncos komikusként időutazás során a filmek hazájába, Los Angelesbe invitálta el a pápaiakat, majd Magyarország első számú primadonnája, Kalocsai Zsuzsa varázsolta el a közönséget. Vadász Zsolt, az est bonvivánja a Mosoly országa című operettből énekelte el a Vágyom egy nő után című slágert sok női szívet megdobogtatva, majd Kékkovács Mara szubrett tanította meg táncolni a nézősereget. A fent említett nevek már önmagukban is óriásiak lennének, de mit érne egy operett előadás az operett arca, lelke nélkül. Oszvald Marika szombaton sem hagyta cserben a közönséget, és olyan klasszikusokat énekelt kirobbanó stílusával, mint a Légy az icipici párocskám, Mi kell a férfiaknak vagy a Hajmási Péter című remekek.
A két felvonásos műsor szünetében Peller Károllyal beszélgettem. Az operetténekes az utóbbi időben oly gyakran fordult meg városunkban, hogy rá már igaz a szlogen: egy kicsit mindenki pápai, s ezt saját bevallása szerint maga is így látja.
- Már szinte hazajárunk Pápára, itt mindig nagyon jó a hangulat, a közönség imádnivaló, lelkes és kedves - mondta majd hozzátette: missziója, hogy mindenkivel megismertesse és megszerettesse ezt a műfajt.
Az Operettszínház stúdiójába 1995-ben vették fel Peller Károlyt, azaz 16 éve foglalkozik operettel, de mint mondta, nem lehet megunni, hisz csak meg kell nézni Oszvald Marikát.
- Marika mindig egy csúcs, ő a maximuma az egésznek, hozzá kell felnőni és az ő energiáit megpróbálni átvenni, de hát ez szinte lehetetlenség. Ő egy élő legenda. Próbálni azért nehéz vele, mert ha az ember elfárad egy kicsit és leül, akkor Marika egyből szól, hogy „na, csináljuk, csináljuk már, miért nem csináljuk”. Nagyon nehéz tartani  vele a tempót - mondta nevetve Peller Károly.
A műsorról így fogalmazott:
- Igyekeztünk egy látványos műsort összeállítani a legismertebb operett melódiákból. Az első részben a Csárdáskirálynő, Víg özvegy és társai operettekből idéztünk, a második részben pedig a magyaros hangvételre tettük a hangsúlyt, mondta a művész, aki nagyon szeret Pápára járni a közönség miatt, mert az az első pillanattól fogva együtt lélegzik a színpaddal.
- Nagyon sokan együtt énekelnek velünk, erre fel is hívtam a figyelmet, és látszik, hogy itt felszabadult valami energia, ami miatt együtt tudunk lélegezni.
A második felvonás tehát a hungarikumok kiemelésével folytatódott. Az Operettszínház művészei ismét bebizonyították, hogy a tűzről pattant magyarok vérében ott pezseg a paprika valamint, hogy operettjeink a népdalokból és a magyar nótákból táplálkoznak. A gála során az is beigazolódott, hogy ha egy magyar mulatni kezd, olyan jókedve lesz, hogy a legszívesebben sírva fakadna.


Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!