Nem fog többé vízben állni a Kálvária temető


2011-11-26 06:48:42  | cikk: Tóth Tamara  | 


Nem fog többé vízben állni a Kálvária temető  főképe
Van olyan ország, amelyik még csak alig 20 éves, a mi városunkban azonban van egy olyan városrész, amelyik idén ünnepelte 112. évfordulóját, s erre méltán büszkék lakói. Igen, Erzsébetvárosról beszélek.
A szépkorú városrész egyik jelképe a Kálvária templom, melyet 1791-ben kezdtek építeni és 1795-ben szenteltek fel. A műkincset teljes egészében Esterházy Károly építtette, miután P. Mokkos József pálos szerzetes kérelemmel járult a gróf elé a városszéli kálvária felépítése érdekében. A körülötte elterülő kicsiny temetőt 1795 után nyitották meg, s azóta őrzi is az idők végezetéig sok nagy magyar név örök álmát, békéjét.
A temető félig domboldalon fekszik, s nagyobb esőzések idején, illetve tavaszonként, amikor a hó elolvadt, a víz a magasabb útról az alacsonyabb árokba folyt, túltelítettségében gyakran öntötte el a temető egy részét. A csapadékvíz-elvezetőrendszer rendszeres kiöntése és a temető vízben állása a legszebb kifejezéssel is botrányosnak minősíthető több ott lakó véleménye szerint, s ez a város vezetőségéhez is eljutott. Pápa Város Önkormányzata éves szinten több millió forintot költ az ilyen hibák kiküszöbölésére.
- Köztudott, hogy a Kálváriánál a talajszintek magassága között jelentős eltérések vannak, így a szikkasztóárok rendszeresen kiöntött a temetőbe. A csapadékvíz-elvetőrendszert eredetileg a Vörösmarty utcaihoz csatlakoztattuk volna, ez azonban különböző okok miatt nem volt megvalósítható, ezért a temető melletti utat is fel kellett bontania a kivitelezőnek, hogy a másik hálózatra rá lehessen kötni a csapadékvíz-elvezetőt. A kivitelező cég a munkákat a hónap elején kezdte el, és várhatóan két héten belül be is fejezi azokat. A mai napon már az aszfaltozást kezdték meg - mondta el kérdésünkre Molnár István, a Városfejlesztési Osztály vezetője.
A temető lábánál a helyközi buszok megállóját is fel kellett szedni a munkálatok miatt, ennek ellenére ideiglenesen, minden busz megáll az eredeti megállótól egy kicsit feljebb.
A kivitelező cég természetesen a buszmegállót is visszaállítja, amint végzett a burkolási munkákkal. A renovált árok pucolása, karbantartása a jövőben is a város feladata marad.
A munkák idejére 30 km/h sebességkorlátozás és tábla figyelmezteti a gépjárműforgalmat az építkezésre.


Képek:

nincsenek képek

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!