Ünnepi műsorok mozgásdramturgiája


2011-09-22 19:22:36  | cikk: Babos Petra  | fotó: Babos Petra  | 


Ünnepi műsorok mozgásdramturgiája főképe
A Weöres Sándor Általános Iskola és a Teleszterion Színházi Műhely a 2010-2011-es tanév végén közös együttműködési szerződést írt alá, miszerint a Teleszterion Színházi Műhely az iskolában rendezkedik be, illetve tart próbákat. Az intézményben elindítanak egy színházi csoportot is, amely azokból a gyerekekből szerveződik, akik érdeklődnek a dráma iránt.
A Pápai Drámaműhely több mint tíz éve működik városunkban, melyet a Weöres iskola két kiváló drámatanára, Horváthné Árvai Mária és Tegyi Tibor indítottak el. Ez egy hagyományos, nyitott képzési forma pedagógusok számára, ahol a közoktatási, közművelődési intézmények, civilek együttműködése valósul meg és lehetőség van a jó gyakorlatok elsajátítására, saját élményen alapuló drámajátékokkal, bemutató foglalkozásokkal, önálló és kiscsoportos tevékenységre épülő műhelymunkával. 
Ma délután a Jókai Mór Művelődési és Szabadidő Központtal közösen pedagógusoknak tartottak foglalkozást Ünnepi műsorok mozgásdramaturgiája címmel, térítésmentesen a Weöres Sándor Általános Iskola jól felszerelt drámatermében. Komáromi Sándor drámatanár, a Teleszterion Színházi Műhely vezetője elmondta, az ünnepi műsorok elkészítésénél talán az jelentheti a legnagyobb problémát a felkészítő tanárok számára, hogy van néhány ügyes szavaló és néhány jó énekhanggal megáldott diák, akiknek a produkcióit egymás után helyezni még nem elég egy izgalmas, avagy mozgalmas játékhoz.
– Ebben próbálunk ma együtt hazavihető játékötleteket, kipróbálható, kreatív gyakorlatokat átadni a résztvevőknek. A színházi előadás olyan, mint egy zenei mű. Rengeteg hangszer dolgozik a szimfónia létrejöttén, nekünk az a dolgunk, hogy minél több hangszert az irányításunk alá vonjunk. Ennek legfontosabb eszköze a tudatosítás és a gyakorlás. A metodika lényege, hogy kívülről haladunk befelé. Először nyugodtan engedjük meg, hogy a játszót vezesse valami. A test ugyanis hihetetlenül szabadon képes mozogni, ha nem figyelünk oda rá. A tudatos, önmegfigyeléssel járó mozgás megszervezése a leggyakorlottabb játszó sajátja. Az a végcél, és nem a kiindulópont - mondta Komáromi Sándor.
A foglalkozások során az iskolai műsorok szerkesztésének mozgásdramaturgiájáról, vizuális koncepciókról és a színházi szerkesztés elveiről esett szó.


Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!