Új termékek a Pápai Hústól - Vegán Pápai Ízek


2020-06-12 11:43:16  | cikk: hp  | fotó: Pápai Hús Kft., hp  | 


Új termékek a Pápai Hústól - Vegán Pápai Ízek főképe
Az élelmiszergyártás új korszakába lépett a Pápai Hús Kft. A különösen sonkáiról híres cég kizárólag növényi alapanyagokból álló vegán terméket fejlesztett ki. A Pápai Ízek néven forgalomba került burger pogácsája és szendvicsfeltétje után már újabb magas fehérjetartalmú vegán termékeken is dolgozik. Az évszázados élelmiszergyártási tradíciót tovább vivő társaságnak az a célja, hogy mindenki számára elérhetővé váljanak a pápai ízek, amelyekkel a húsevők sokszínűbbé tudják tenni az étrendjüket, és mostantól már akár a vegánok és a vegetáriánusok is élvezhetnek azokat.
Szappanos Péter ügyvezető elmondta, nagyon büszkék az új és innovatív lépésükre. A pápai céget a több mint száz évre visszanyúló élelmiszer előállítási tapasztalatok és a szakemberei is alkalmassá teszik, hogy kiváló hústermékeket készítsenek. Mindehhez olyan magas szintű élelmiszerbiztonsági, minőségirányítási színvonalra, gyártási kultúrára és fejlesztési képességre van szükség, amit más termékek előállítására is lehet hasznosítani.
-Az utóbbi években nagyon sokat változott a fogyasztói ízlésvilág. Itt az ideje, hogy mi, hazai élelmiszergyártók bátor lépésekkel alkalmazkodjunk az átalakuló, sokoldalúbbá váló, újdonságokra nyitottabb fogyasztói igényekhez. Ezért úgy gondoltuk, mi is megpróbáljuk a növényi alapanyagú termékek gyártását, s fontosnak tartjuk, hogy a fogyasztóinknak olyan új ízeket szállítsunk, amelyeket akkor is tudnak enni, amikor nem feltétlen akarnak húst fogyasztani- állítja Szappanos Péter, aki kiemelte, a nagy múltú pápai cég termékfejlesztésben és -gyártásban is az élére akar állni ennek a változásnak.
Egyre több húsfogyasztó törekszik sokszínűbb étrendre, amelyben nagyobb szerepet kapnak a növényi alapanyagok. Már a legnagyobb gyorséttermi láncok kínálatában is megtalálhatók például a vegán burgerek. Ismert befektetők villámgyorsan növekedő új cégei mellett az élelmiszeripar nemzetközi óriásai is fantáziát látnak a növényi alapanyagú, mégis húsos ízű és jellegű termékekben. Ezt felismerve fejlesztették ki a vállalatnál a kizárólag növényi
összetevőkből álló vegán termékeiket, a Pápai Ízek néven forgalomba kerülő kétféle szendvicsfeltétet és a burgerpogácsát. Ezek amellett, hogy nem tartalmaznak állati fehérjét (ebből fakadóan laktózmentesek), egyben szója- és gluténmentesek is. A pápai vegán termékeinek borsó az alapanyaga, ezért magas a rosttartalmuk, sok bennük a vitamin és az ásványi anyag, viszont kevés a telített zsírsav. A Pápai Ízekkel új vásárlókat nyerhetnek meg, és az eddigi vevőik étrendjét is változatosabbá tehetik. A most folyó piaci bevezetés után a termékcsalád a már zajló fejlesztések eredményeként újabbakkal bővülhet.
-Azok, akik bármilyen okból nem szeretnének húst fogyasztani, mi azoknak is szeretnék nagyon jó minőségű, jóízű Pápai Ízeket nyújtani. A burger pogácsa teljesen hús ízű és állagú is, ezért arra bíztatok mindenkit, hogy bátran próbálja ki ezeket a termékeket - tette hozzá az ügyvezető.
Szappanos Pétertől megtudtuk, egy kettő milliárd forintos GINOP pályázatnak köszönhetően ebben az évben átfogó gyártás-és termékfejlesztésbe fogott a cég. Ennek a programnak a keretében sokkal hatékonyabbá vált a nemcsak vegán, hanem a normál termékek gyártása is.
-Nagyon biztatóak a piac fejlődésének a számai. 2021-ben már egy normál termék forgalmát, vagyis néhány száz tonnát várhatóan el fogja érni. Hosszútávon 10-20 százalékos piaci részesedést el fog érni a húst helyettesítő piac. A cég idén 107 éves. Egy vágóhídként indult, majd hozzájött a bacon, majd a konzerv, végül pedig a konzervsonka, ezt pedig különböző termékfejlesztések kísérték. Szeretnénk, a leginnovatívabb cég titulusát magunknak tudni. Nemcsak a vegán területen tettünk innovációkat, hanem a Mestersonka és az extra minőségű Excelsior termékeknél is - fűzte hozzá Szappanos Péter.
Az új, kínai tulajdonos 2016 decemberében vette meg a céget a felszámolás alól. Ő meglátta a márkában a lehetőséget, s ezért mentette meg a céget. A befektető a megbízható márkát meglátta, s sok-sok pénzt fordított a marketingre, a modernizációra.
-2018-ban a sertéspestis sokkhatásként érte az ipart, nehéz helyzetbe kerültünk. Most már azt látjuk, hogy sokkal jobb mutatókkal rendelkezünk, s a 2020-as esztendőben már komoly javulást történik, de bízunk benne, hogy a 2021-es évben még büszkébbek lehetünk. A partnereink egyre jobban megbíznak bennünk, s érezzük, hogy ezen a piacon hosszútávú építkezés zajlik. Ha kiépítjük a kapcsolatainkat, akkor a partnereink több helyet biztosítanak nekünk - tudtuk meg az ügyvezetőtől, aki szerint a tulajdonos elkötelezett Pápa városának lakossága iránt, s hosszútávon látja az értéket a húsgyárban, s szeretné a várost felvirágoztatni.


Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!