Pápai Drámaműhely


2019-11-24 21:38:41  | cikk: ha  | 


Pápai Drámaműhely főképe
A Pápai Weöres Sándor Általános Iskola hagyományos rendezvénye a drámaműhely, amit évente két alkalommal szerveznek meg. Az idei őszi találkozó témája az érzelmi intelligencia volt. A műhelyre főként pápai és Pápa környéki óvónők, tanítónők, tanárok érkeztek. A program ezúttal a Szivárvány Óvodában kezdődött, ahol Csákvári Judit, a Pápai Városi Óvodák intézményvezetője köszöntötte a megjelenteket. Mint mondta, a gyerekek nagyon sokszor hallják a tudás, az ismeretek fontosságát, de ugyanilyen fontos lenne az érzelmi biztonság, a tolerancia, hisz ezek nélkül felnőttként nehéz lesz közösségben dolgozni, létezni. A tudás kevés, kell az érzelem, hangsúlyozta Csákvári Judit, aki hozzátette, hogy a drámapedagógia ehhez jelentős segítséget nyújthat. - A drámafoglalkozások legnagyobb értéke a kötetlen légkör, a hangulat. Ha feltétel nélkül elfogadjuk a gyermeket, akkor elnyerjük a bizalmát. S ennek a módszernek az alapfeltétele a bizalom. Mindemellett az együttműködés, a motiváltság, a tevékeny tapasztalatszerzés is hatékonyabbá teszi a drámapedagógiát - mondta Csákvári Judit.

Ismerkedős játékok - ha lehull a lepel, mondd gyorsan a szemben ülő társad nevét és/vagy jelét

A Szivárvány Óvodában Mudra Judit és Pusztainé Becskereki Virág tartott bemutató foglalkozást a gyerekekkel. Mudra Judit volt az, aki az oviban elsőként elkezdett foglalkozni a drámapedagógia módszerével, s azóta egyre több óvónő csatlakozik a munkaközösséghez. A bemutatóban olyan játékokat játszottak a gyerekek, amelyek az óvodai beszoktatást segítik. - Mi integráló óvoda vagyunk, hozzánk nagyon különböző gyerekek érkeznek, s nagyon fontos, hogy miként fogadjuk őket, hogyan próbáljuk bevezetni őket a közösségbe. Ahányan vagyunk annyifélék vagyunk, de ez így szép - mondta Mudra Judit. A játékokat szemmel láthatólag nagyon élvezték a gyerekek, közös öleléssel ért véget az alkalom.

A felnőttek legalább annyira élvezték a játékot, mint a gyerekek

A résztvevők aztán átmentek a Weöres iskolába, ahol négy drámapedagógus tartott foglalkozásokat, ezúttal felnőtteknek, nem gyerekcsoportban. A középpontban továbbra is az érzelmi intelligencia állt. Horváthné Árvai Mária szervező elmondta, úgy érzi, egyre égetőbb a probléma: a diákok türelmetlenek, s gyakran sajnos érzéketlenek is a másikkal szemben. Ennek egyik oka szerinte a számítógép mellett töltött rengeteg idő. S az is gond, hogy a gyerekek gyakran nem tesznek különbséget a virtuális és valódi világ közt. Ha meghalt az osztálytárs hozzátartozója, az nem nagy probléma, hisz a játékban is mindig feltámad a harcos, több élete is van. Nem beszélgetnek, s ha konfliktus van, akkor erőből próbálják megoldani. Az empátia hiánya szomorú világhoz vezet, mondta a pedagógus. S ezért is fontos a drámapedagógia, mely segít megélni az érzelmeket, mintát ad a konfliktuskezelésre, a csapatmunára, a közösségben létezésre. A nap során Horváthné Árvai Máriával és Lampért Helgával, a Weöres drámapedagógusaival, Komáromi Sándorral, a Pannon Egyetem oktatójával és Wenczel Imrével, a győri Révai Gimnázium tanárával játszhattak a résztvevők. S ezekben a játékokban nagyon sok ismeret, módszer rejlett, melynek segítségével a tudás mellett az érzelmek is helyet kapnak az óvodai és iskolai mindennapokban.

Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!