A Pápai Tankerületi Központról a GYFGK-ben


2018-09-17 21:38:47  | cikk: Babos Petra  | 


A Pápai Tankerületi Központról a GYFGK-ben főképe
Ma este tartotta soron következő összejövetelét a Gyurátz Ferenc Gondolkodó Kör. Ezúttal Egyházi Andrea, a Pápai Tankerületi Központ tankerületi igazgatója beszélt az Értékek és eredmények a Pápai Tankerületi Központ feladatellátásában címmel a hallgatóságnak az evangélikus látogatóközpontban.
Egyházi Andrea elmondta, 2012. őszén kezdődött el az a folyamat Magyarországon, amellyel kezdetét vette az oktatás fenntartói hátterének átalakítása. Akkor 198 járási tankerület alakult meg, egy központtal, a Budapesti Klebersberg Intézményfenntartó Központ irányításával. 2016. november 30-ig ebben a formában működött a fenntartói-működtetői struktúra. 2016. november 30-án alapították meg a tankerületi központokat. Akkor 59, majd 2018. július 1-től
60 tankerületi központ látja el országosan az állami köznevelés fenntartói és működtetői
feladatait.
-A változás rengeteg pozitívumot hozott magával, hiszen addig a budapesti központ centralizáltan látta el az ország összes járási tankerületének koordinálását. Ma már önálló gazdálkodóként, önálló döntési jogkörrel, hatáskörrel rendelkezünk a három járás területén. A Pápai Tankerületi Központhoz a pápai járáson kívül az ajkai és a devecseri járás köznevelési intézményei tartoznak - tudtuk meg a tankerületi központ vezetőjétől, aki hozzáfűzte, ebben a tanévben 8500 tanulóval indultak el, ami csökkenő tendenciát mutat a tavalyi évhez képest is. Fenntartóváltásokra is sor került a nyár folyamán.
-A diákok 30 székhelyintézményben tanulnak, közel 50 feladatellátási helyen, melyekben a köznevelési hálózat minden spektruma megtalálható, az általános iskolai, a szakiskolai, a művészeti, a gimnáziumi és a kollégiumi nevelés-oktatás, de vannak speciális csoportok is a gyógypedagógiai intézményeinkben. Iskolabezárásról szerencsére nem kell beszélnünk, egyik iskolánk sem áll bezárás előtt - hangsúlyozta a vezető.
- Néhány kiemelés csupán az óriási léptékű és mértékű szakmai változások közül, amelyeket nem lehet egyik percről a másikra beindítani, amelyhez fokozatosság kell, és együttműködés. Csak így juthatunk el a kitűzött célhoz, és annak sikeréhez. Rengeteg a tennivaló, de rengeteg az eddig elvégzett munka is. Igyekszünk a köznevelés rendszerét infrastrukturálisan eszközrendszerében, mind pedig tartalomfejlesztésben megújítani és változtatni - mondta
Egyházi Andrea, aki a szakmai hátteret emelte ki eredményként, amivel a tankerületi központ rendelkezik. Nagyon jó szakember gárdával tudják a feladatellátást mindennapjaikban elvégezni. Emellett egy saját fejlesztésű szoftverrel az operatív munkában segítjük az intézmények működtetői feladatait, amellyel online kapcsolatban tudunk kommunikálni. Az
 intézmények rendelkeznek intézményi költségvetéssel, természetesen a központunk irányításával, felügyeletével történik a felhasználása. A költségvetési fegyelem betartása alapvető elvárás- derült ki az előadáson. A tervek közül kiemelte a szakmai fejlesztéseket, mivel innovatív szemlélet szükséges a célok megvalósítása érdekében. Színvonalas szakmai munka feltételeinek  megteremtése, a „Jó iskola” kialakítása a cél, hogy szívesen járjanak oda a gyerekek, élmény alapú oktatást nyújtson a diákok számára.

Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!