A jövő sikeres nemzedékének szolgálatában - évértékelés a Pápai Tankerületi Központnál


2017-07-05 20:50:24  | cikk: Babos Petra  | 


A jövő sikeres nemzedékének szolgálatában - évértékelés a Pápai Tankerületi Központnál főképe
Évértékelő sajtómegbeszélésre hívta a Pápai Tankerületi Központ a sajtó képviselőit és a tankerülethez tartozó néhány intézményt, hogy együtt értékeljék, elemezzék az idei tanévet és megbeszéljék jövőbeli terveiket.
Egyházi Andrea tankerületi igazgató elmondta, a Pápai Tankerületi Központ 2017. január 1-én kezdte meg önálló működését a jövő sikeres nemzedékének szolgálatában, ahol a gyerekek érdekei az elsők, ezek mentén dolgoznak. A Pápai Tankerületi Központba 3 járási tankerület olvadt be, amelyek illetékességi területe kiterjed a pápai, az ajkai és a devecseri járásokra. A pápai tankerülethez 32 köznevelési intézmény tartozik, 83 feladat ellátási helyen biztosítják az oktatás hátterét közel 1500 alkalmazottal, 9500 tanuló számára. A működtetés átvétele során minden esetben hatékony, konstruktív együttműködés valósult meg az önkormányzatokkal.
- A tankerületünk jelenlegi személyi állományának többsége a kezdettől a rendszerünkben dolgozik, akik alaposan ismerik már a közneveléssel kapcsolatos fenntartói és működtetői feladatokat. Kollégáim sokoldalú szakemberek, szaktudásuk több területen is hasznosítható. Az eredményes, költséghatékony humánerőforrás gazdálkodás érdekében a státuszgazdálkodásnál kialakítottuk az utazó pedagógusi hálózatot, ezáltal a Pápai Tankerületi Központ intézményeiben a szakos ellátottság 99 százalék.
Egyházi Andrea, a Pápai Tankerületi Központ igazgatója
A tankerületi igazgatótól megtudtuk, a tankerületi központ fontosnak tartja a tervezést, a hosszú távú stratégia megalkotását annak érdekében, hogy a színvonalas szakmai munka feltételeit megteremtsék intézményeikben. Ezen elképzelések mentén a működtetésre átvett infrastruktúra állapotát felülvizsgálták, és a feltárt karbantartási és felújítási szükségleteket prioritási sorrendbe állították. A Pápai Tankerületi Központ hosszú évek óta kialakult jó gyakorlata alapján készíti elő, illetve tervezi meg az intézményeiben a nyári szünet fenntartói-működtetői feladatait. 2017 nyarára festési munkálatokat, nyílászárók javítását, cseréjét, aljzatburkolatok felújítását, tanulói padok és beázások javítását, szigetelést és gépészeti javításokat terveznek elvégezni. Kiemelt felújítási munkálatok a Kastély Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola villamos hálózatának felújítása Pápakovácsiban, kazáncsere a nagyalásonyi iskolában, a pápateszéri iskola villamos hálózatának felújítása. A Pápai Tankerületi Központ 2017. évi költségvetési összege 5.756.534 eFt, ami az előző évekhez képest magasabb összeg.
Egyházi Andrea beszélt a Működtetést Támogató Rendszerről is, amely egy független platform, felhő alapú moduláris megoldás, amelyet azzal a céllal fejlesztettek ki a Pápai Tankerületi Központ intézményei részére, hogy hatékony segítséget nyújtson a megadott működtetési feladatok ellátásához.
Egyházi Andrea kiemelte, a kezdetektől igyekeznek havonta, rendszeres intézményvezetői tájékoztató értekezletet összehívni, s ezen kívül folyamatos a napi kapcsolattartás, személyesen és telefonon is. A munka közös és a siker is, egyedül nem lehet helyi szinten sem sikeres köznevelési rendszert felépíteni, ezt csak együtt tudják megvalósítani. A decentralizációs folyamatok már 2016 júliusában elindultak, a tankerület hatékonyan elkezdte modellezni az új típusú működést. Ennek kapcsán számos olyan változást vezettek be, amely pozitív hatást gyakorolt a köznevelési intézmények mindennapi tevékenységére. Ilyenek többek között: a döntési kompetenciák közelebb kerültek a köznevelési intézményekhez, az elemi szintű költségvetés tervezése az intézményvezetők bevonásával valósult meg, pénzügyi keretet határoztak meg az intézmények számára, továbbá költségvetési stabilitás jellemzi mára a gazdálkodást.
Az intézményvezetők szakmai önállóságának biztosítása, további növelése is a célok között szerepel, valamint a hatékony együttműködés, támogató és szolgáltató rendszer a mindennapi működés során.
Németh Zsolt, a Türr István Gimnázium és Kollégium intézményvezetője a megbeszélésen elmondta, nagyon sikeres évet tudhatnak maguk mögött, mind a diákok tanulmányai eredménye, mind a versenyeken elért szép eredmények azt mutatják, hogy az iskolában komoly szakmai munka folyt.
Németh Zsolt
- A kiváló szakmai munka csak akkor jöhet létre, ha a fenntartó megfelelő támogatást biztosít ehhez. Úgy érzem, az idei esztendőben ezt meg is kaptuk. A sikeres együttműködés alapja azoknak az eredményeknek, amelyeket az intézmény elért a tanév során. A Türrben kiváló tehetséggondozó program működik, ezt bizonyítja az, hogy idén elnyertük a Minősített Tehetséggondozó Műhely címet is. A pályázat elkészítésében nagy segítséget kaptunk a tankerülettől, amiért ezúton is köszönetemet fejezem ki. Az ő segítségük nélkül ezt nem nyerhettük volna el. A tehetséggondozó munka fontos része a versenyeztetés, a diákok sok tanulmányi versenyen vettek részt az idei tanévben is. Ebben a tekintetben is támogattak minket, hiszen lehetőséget biztosítottak arra, hogy a versenyekre eljussanak, s ott részt vegyenek a tanulóink. Reméljük, hogy a jövőben is hasonlóan jó lesz az együttműködésünk, és a tervezett célokat véghez is tudjuk vinni – tudtuk meg.
Csutiné Papp Orsolya, a Vajda Márta EGYMI igazgatója elmondta: 2013 óta tartoznak a pápai tankerülethez, akkor indult el az intézményben az utazó gyógypedagógiai hálózat. 2013-ban még nem rendelkeztek elég státusszal, a tankerülethez áprilisban kerültek, s ekkor Egyházi Andrea koordinálásának és támogatásának köszönhetően elindult ez az ellátás. A többségi intézményekben integráltan oktatott sajátos nevelési igényű gyerekeket látják el utazó gyógypedagógiai szolgálat formájában. Az utazó gyógypedagógia hálózat keretében végzett munka nagy szakmai tudást és hozzáértést igényel, valamint nagyfokú rugalmasságot, alkalmazkodóképességet, empátiát kíván az itt dolgozó emberektől.
Csutiné Papp Orsolya
Az igazgatónőtől megtudtuk, az idei tanév számukra is sikeres volt, az év elején új tornatermet kaptak, valamint a hátsó bejárati ajtajukat is kicserélték.
Balhási István, a csöglei iskola igazgatója is részt vett a tanácskozáson. Mint mondta, az ő iskolájuk kis iskola. Csögle, az országos térképen is szerepel a halmozottan hátrányos helyzetű települések között. Ebből fakadóan az iskolába beérkező diákok majdnem fele halmozottan hátrányos helyzetű, amihez hozzájárul a szülők aluliskolázottsága, a rossz lakhatási minőség, a kevés jövedelem és a csonka családok létrejötte.
- A tankerülettől sok szakmai segítséget kapunk a kollégák továbbképzésében. Van egy tornaszobánk, amelyet szeretnénk tornateremmé alakítani, reméljük, ez hamarosan megvalósulhat. Örömünkre, bármilyen kéréssel, problémával fordulunk a tankerülethez, az ott dolgozó kollégák támogatnak minket, amiben csak tudnak – fűzte hozzá.
Balhási István
A megbeszélésen szó esett még a Pápai Tankerületi Központ elmúlt évi projektjeiről, az együttműködő társszervekről és a pályaorientációval kapcsolatban végzett tevékenységéről is.

Képek:


Címkék: tanév | évértékelő
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!