Folyamatosan fejlesztik a térség meghatározó légikikötőjét, a pápai repülőteret


2016-11-30 23:51:09  | cikk: pt  | 


Folyamatosan fejlesztik a térség meghatározó légikikötőjét, a pápai repülőteret főképe
Hét új technikai eszközzel gazdagodott az MH Pápa Bázisrepülőtér. A modern berendezéseket Gangler László ezredes, a katonai légikikötő parancsnoka mutatta be a sajtó képviselőinek.
Az ezredes emlékeztetett: Magyarország a 2014-es walesi NATO-csúcstalálkozón vállalta, hogy növeli a honvédelemre fordított kiadásokat, fejleszti a Magyar Honvédséget. Ennek mentén két évvel ezelőtt egy hosszú távú, 2022-ig szóló fejlesztési program kezdődött meg a pápai repülőtéren, ahol mostanáig már több mint tízmilliárd forintot költöttek el a bázis javára a nagyszabású projekt keretein belül. Például megépült az új irányítótorony és a hangárkomplexum, a reptér üzemeltetéséhez pedig számos modern technikai berendezést szereztek be. Ezek közé tartoznak a most bemutatott új eszközök is, név szerint a két-két kis- és nagybusz, a madárriasztó autó, az utaslépcső, valamint a földi áramforrás. Gangler László megjegyezte, ezeknek az eszközöknek az elődjei felett már jócskán elhaladt az idő, így az újak beszerzése feltétlenül indokolt volt. Hozzátette, a pápai katonák feladata szerteágazó, a repülőtér biztonságos üzemeltetését egy bonyolult és kiterjedt rendszer végzi. Az új eszközök tökéletesen illenek ebbe a rendszerbe. Sokoldalúak, üzembiztosak, modernek, gazdaságosak és környezetbarát technológiát képviselnek. Kialakításuk kiválóan illik a bázisrepülőtér feladatrendszeréhez, megkönnyítik a napi feladatok végrehajtását. Hatékonyan és gazdaságosan javítják a munkavégzés színvonalát.
Egy modern repülőtéren elengedhetetlen, hogy rendelkezésre álljon a repülők számára egy földi áramforrás. Számos olyan javítási, ellenőrzési, üzemanyag-töltési folyamat van, amihez működtetni kell a repülőgépek belső elektromos rendszereit. Ezekben az esetekben a feladat időtartama és a fedélzeti akkumulátorok kímélése érdekében fontos szerepet kap a földi áramforrás. Az MH Pápa Bázisrepülőtér újonnan beszerzett, világszínvonalú technikát képviselő, környezetkímélő eszköze könnyen mozgatható és sokoldalúan használható az összes nyugati típusú repülőgéphez.
A bázison a repülésbiztonság az egyik legfontosabb. Ha egy repülőgép a levegőben madárral vagy madárrajjal ütközik, könnyen óriási baj történhet. A sebességből adódóan már egy kisebb méretű madár is katasztrofális károkat tud okozni a hajtóműben. Ennek elkerülése érdekében fontos, hogy elriasszák a madarakat a légtérből. A riasztásnak hatékonynak, de ugyanakkor környezetbarátnak és humánusnak kell lennie. Ezért a reptér egy sokoldalú, hatékony és humánus eszközzel gazdagodott, beszereztek egy Dacia Dustert, amit felszereltek egy speciális hangszórórendszerrel. A bázis bármelyik pontján bevethető berendezés alkalmas a térségben előforduló összes madár elriasztására. A működési elv frappáns: az eszköz kezelője az elriasztandó madárfaj vészjelzéseit játssza le, így a szárnyasok azonnal menekülőre fogják. A rendszer kiegészül még egy telepített hangágyúval is. Az új, korszerű, könnyen mozgatható, egyszerűen kezelhető utaslépcső alacsony és közepes küszöbmagasságú repülőgépeknél teszi lehetővé a gyors, biztonságos ki- és beszállást.
– A berendezéseink mellett igyekszünk minden munkakörülményt egyre korszerűbbé fejleszteni. Mostanra elmondható, hogy a pápai bázisrepülőtér a Magyar Honvédségen belül az egyik olyan pont, ahol a legkorszerűbb munkafeltételek állnak rendelkezésre. Az infrastrukturális, technikai fejlesztéseket leköveti a szervezeti struktúra is, ezeknek köszönhetően pedig létszámnövekedésre számítunk az állományunk tekintetében – fogalmazott Gangler László. Az ezredestől megtudtuk, a pápai reptér állományának jelenleg mintegy 800 fő körül mozog a létszáma. Lehetőség van további 100-150 ember foglalkoztatására, a létszámbővítés pedig kifejezett célja a honvédségnek. Mindent egybevetve a pápai katonai bázis a folyamatos fejlesztéseknek, valamint az itt dolgozók szaktudásának, hozzáállásának köszönhetően a térség meghatározó légikikötője, ami előtt fényes és biztos jövő áll.
Gangler László kiemelte, a felújítások, fejlesztések, beszerzések természetesen 2017-ben is folytatódnak. – A következő esztendő a beszerzések éve lesz. 2017-ben körülbelül 100-120 kiszolgálóeszköz érkezik még a bázisra, emellett pedig elkészül a katonák átáramoltatására szolgáló utasforgalmi terminál, ahol utasokat és poggyászokat tudunk ellenőrizni, ki- és beléptetni az országból. Továbbá különböző közlekedési és gurulóutak javítását, szélesítését, bővítését is elvégezzük, illetve új állóhelyeket alakítunk ki repülőgépek számára – tekintette előre a reptér parancsnoka.
Mint mondta, az MH Pápa Bázisrepülőtér fejlesztése három forrásból valósul meg: a Magyar Honvédség költségvetéséből, valamint a NATO és a Stratégiai Légiszállítási Képesség Program büdzséjéből.

A pápai katonai légikikötő három katonai szervezetnek ad otthont: a NATO Programirodának, a Nehéz Légiszállító Ezrednek, valamint az MH Pápa Bázisrepülőtérnek. Emellett szolgáltatóként jelen van itt a Boeing repülőgépgyártó vállalat.

Képek:


Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!