Pápai Drámaműhely


2016-04-24 12:57:18  | cikk: ha  | 


Pápai Drámaműhely főképe

A Pápai Drámaműhelyt 2001-ben indította el Horváthné Árvai Mária és Tegyi Tibor, a Weöres Sándor Általános Iskola drámatanárai. Eleinte havi rendszerességgel tartottak foglalkozásokat a drámapedagógia iránt érdeklődők számára, később aztán váltottak, azóta évente két alkalommal invitálják szakmai bemutatókra a jelentkezőket az intézménybe. Ebben a tanévben ősszel a színházi nevelés volt a téma, a résztvevők arra kaptak ötleteket, hogy miként dolgozzanak a színjátszócsoportokkal, a tavaszi foglalkozás középpontjában pedig a tanítási dráma állt. A 45 perces bemutatókban egy-egy tantárgyhoz kapcsolódva figyelhették meg a jelenlevők, hogy miként építhető be a drámajáték a tanórába.

A gyerekek sokat dolgoztak párban és csoportokban

Az első órát Lampért Helga tartotta, aki azt mutatta be, hogy miként alkalmazható a drámajáték nyelvtanórán, Horváthné Árvai Mária pedig irodalomórát tartott. 3. osztályban Berg Judit Rumini című regénye a kötelező olvasmány, a Weöresben ezzel drámaórákon ismerkednek a gyerekek. Ezúttal a 17. fejezettel foglalkoztak, melyben akad kaland bőven. A diákok elmondhatták a véleményüket a cselszövésekről, védelmükbe vették vagy épp bírálták a szereplőket, átélték az eseményeket, így nem kívülállóként ismerkedtek a kalandokkal. A drámajátékkal foglalkozó gyerekek tudnak érvelni, meghallgatják mások véleményét és el is tudják fogadni azt, mondta Horváthné Árvai Mária, aki hozzátette, hogy a módszerrel eredményesebben lehet dolgozni: tevékenykedtet, tehát segíti a tanulást, nincsenek fegyelmezési problémái, mert a gyerekeket érdekli az óra, várják a folytatást.

A drámajáték életkortól és tantárgytól függetlenül mindig hasznosan alkalmazható

A drámajátékok azonban nem csupán magyar és történelem órákon használhatók, ezt bizonyította Pulay Róbertné, aki a hetedik osztályosokkal tartott egy biológiaórát a környezetvédelem témakörében. A diákok a mozgásos bemelegítés után zaj alapján ismerték fel a különféle hulladékfajtákat, amiket aztán csoportosítottak is. Képről tartottak beszámolót, az egyik csoport például egy vízimadár fotója alapján beszélt egy lehetséges kísérletről és annak menetéről, például a tengerből vett mintavételről, a táplálkozási szokások feltérképezéséről.

A Weöres Sándor Általános Iskola drámás referenciaintézmény, ez azt is jelenti, hogy mindig színvonalasak a Pápai Drámaműhely alkalmai. A bemutatóra ezúttal érkeztek vendégek a város és a járás oktatási intézményeiből, de Veszprémből, Győrből és Ajkáról is. Németh Zoltánné ajkai óvónő Tegyi Tibor tanítványa volt Győrben, ő szerettette meg vele ezt az alternatív módszert, amit sikerrel használ. Mint mondta, egy-egy ilyen pápai alkalom hetekre feltölti, energiát ad számára a látott foglalkozások színvonala, ötletessége, a pedagógusok személyisége és a felszabadult, csillogó szemű gyerekek látványa.

Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!