A semmivel sem helyettesíthető szülő


2014-01-31 07:16:29  | cikk: Babos Petra  | 


A semmivel sem helyettesíthető szülő főképe
Antal Judit mentálhigiénés szaktanácsadó, óvodai szakértő tartott előadást a Csókai, az Erzsébetvárosi, a Kéttornyúlaki és a Huszár lakótelepi Óvodában A semmivel sem helyettesíthető szülő címmel. A szakember az „Óvodafejlesztés Pápa Város Önkormányzata Városi Óvodák intézményében” elnevezésű sikeres európai uniós pályázat keretein belül tartotta meg előadását. A szaktanácsadó kitért a szülő és gyermek kapcsolatára, az érzelmi intelligencia fejlesztésére a mese által, valamint a tv és számítógép káros használatára.
Mint mondta, a családban alakul ki a gyermek megfelelő énképe. Ha egészséges képe alakul ki magáról, lesz önbizalma, eredményes lehet az életben.
- Mit tehet a szülő, hogy ez így alakuljon? Hát többek között, hogy azt mondják, hogy milyen örömmel várták, s mennyire boldogok, hogy megszületett. Fontos a megszólítás. A különböző becenevek viccesek lehetnek, de egyben megalázóak, nevetségesnek is tűnhetnek a gyereknek. A gyereknek sosem szabad azt mondani, hogy szerelmem.
A családi működést mindig a szülő irányítsa, sose a gyerek, mert akkor szorongani fog és bizonytalanságban él. Ne a gyerek döntsön arról, hogy hogyan működjön a család, de a döntésében fejleszteni kell, személyes szabadsága legyen. Ahhoz, hogy a szülők együtt tudjanak működni, közös szabályokat, értékrendet kell felállítani és kialakítani. Fontos, hogy ők egy érzelmi támaszt nyújtsanak, soha ne a gyerek előtt veszekedjenek, ne előtte vitassák meg a kérdéseket. Nagyon lényeges, hogy a szülő lelkileg egészséges legyen.
Az előadó kitért még arra is, hogy a gyereknek legyen egy saját, intim szférája, ahol egyedül lehet, saját maga rendezheti be, takaríthatja, alakíthatja ki. Ide sosem szabad büntetésbe küldeni.
Antal Judit a televíziózás kapcsán elmondta, a tv-nek nagyon sokszor gyermekmegőrző funkciója van, hiszen hazaérnek a szülők a munkából, a gyereknek pedig bekapcsolják a tv-t. A tv-reklámok rendkívül károsak és veszélyesek. A reklámok a gyermek személyiségét rossz irányba fejlesztik. Sajnos a gyógyszerreklámok nincsenek jó hatással, arra ösztönzik a gyereket, hogyha fáj valamid, vegyél gyorsan be egy tablettát és minden jó lesz. Csak egy Algopyrin, de a gondolkodást befolyásolja. Ezek a reklámok érdekesek a gyerekek számára, hiszen színesek, fel vannak hangosítva és ezáltal a gondolkodásmódjukra hatnak.
A tévé egy passzív állapotot vár a gyermektől, holott a kicsi mozgásra vágyna. A tv-nézés közben az agykéreg károsodik, az agy működésére, a látásra, hallásra rossz hatással van. A meséknek és az olvasásnak rengeteg jó hatása van, jóra neveli a gyereket, arra, hogy érdemes küzdeni.
Végül azt tanácsolta a szülőknek, hogy beszélgessenek, meséljenek, játsszanak a gyerekükkel, amennyit csak tudnak.

Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!