NATO-főtitkári látogatás a pápai reptéren
2013-07-01 22:02:05 | cikk: HuHa | fotó: Babos János |
Hende Csaba honvédelmi miniszter meghívására érkezett ma hazánkba Anders Fogh Rasmussen NATO főtitkár. A magas rangú vendéget az MH Pápa Bázisrepülőtéren fogadta a miniszter és a magyar delegáció – köztük dr. Kovács Zoltán kormánymegbízott, országgyűlési képviselő és dr. Áldozó Tamás polgármester – Gangler László, az MH Pápa Bázisrepülőtér parancsnoka, Frank Rombouts, a HAW parancsnoka valamint a SAC programban résztvevő nemzetek nagykövetei és attaséi. A katonai tiszteletadást és a díszszázad elvonulását követően a főtitkár és a miniszter az első ásónyomok megtételével szimbolikusan megkezdte a reptéren megvalósuló tízmillió dollár értékű beruházást, melynek keretében új hangár épül a SAC program kiszolgálására. A főtitkár beszédében úgy fogalmazott, örül, hogy találkozhat mindazokkal, akik ezt a nagyon fontos projektet lehetővé tették. Emlékeztetett arra, hogy négy évvel ezelőtt ebben a hónapban érkezett meg az első repülőgép Pápára a stratégiai légiszállítási program keretében és azóta ez a képesség világosan bizonyította mind műveleti, mind pénzügyi szempontból a maga értékét.
-Önök több mint tízezer órát repültek, elszállítottak huszonkilencezer tonna rakományt és több mint harmincnyolcezer utast mozgattak meg. Támogattak NATO műveleteket Afganisztánban, Koszovóban, segítettek abban, hogy humanitárius műveletek valósuljanak meg Haitin és Pakisztánban. Az önök segítségével az Egyesült Nemzetek Szervezete és az Afrikai Unió végezte műveleteit – mondta, hozzátéve, a stratégiai légiszállítási program tanúbizonyságát adta a kiváló ár-érték aránynak is. Tíz NATO ország és két partnernemzet fogott össze és olyan képességre tettek szert, melyet képtelenek lettek volna saját maguk megvalósítani.
-Ez a több nemzetiségű megközelítés példaértékű a NATO számára és azt is mutatja, mi mindent tudunk teljesíteni modern katonai képességek területén a gazdasági válság ellenére – emelte ki. A NATO főtitkár köszönetét fejezte ki Magyarországnak a stratégiai légiszállítási képesség befogadásáért és a segítségért, mellyel ez a koncepció valósággá vált.
-Azt gondolom, a helyi közösség is büszke arra a kapcsolatra, melyet a NATO-val ápol – tette hozzá és megköszönte a Bázisreptéren szolgálatot teljesítők munkáját, mindazokét, akik üzemeltetik, karbantartják és fenntartják a C-17-es flottát, hiszen munkájuk elengedhetetlen a szövetség és saját nemzetük számára. A megépítendő hangárkomplexumról elmondta, általa csökkennek a fenntartási és üzemeltetési költségek, hiszen több mindent lehet majd helyben elvégezni és nagyobb lesz a repülőgépek rendelkezésre állása.
Hende Csaba honvédelmi miniszter ugyancsak a program és a fejlesztés jelentőségét hangsúlyozta köszöntőjében. Mint mondta, Magyarország tizennégy éve tagja a NATO-nak és maximálisan élvezi biztonsági garanciáit, és lehetőségeihez mérten maximálisan igyekszik hozzájárulni az erősítéséhez. Öt évvel ezelőtt közösen döntötték el a stratégiai légiszállítási képesség létrehozását, mely azóta elérte teljes műveleti készenlétét.
-Ez a sok szempontból mintaértékű képességfejlesztési program élő példája a főtitkár úr által életre hívott „Smart Defense”, Okos Védelem kezdeményezésnek. Olyan garantált képességet ad a résztvevőknek, melyet önmaguktól csak jelentős és meg nem térülő beruházás keretében tudnának megtenni. Ezáltal hozzájárul a Szövetség kollektív védelmének erősítéséhez és jelentős képességeket biztosít a válságkezelési és humanitárius műveletek végrehajtásához.
A miniszter kiemelte, a SAC a közeljövőben is nagy kihívások elé néz. A most induló fejlesztést gördülékenyen és hatékonyan kell megvalósítani, miközben az afganisztáni jelenlét csökkentése jelentős és folyamatos szállítási igénybevételt jelent. Tovább kell folytatni a NATO-Ügynökség reformjából adódó feladatokat, amivel kapcsolatban mindent megtesznek, hogy az itt élők és dolgozók csak a változások pozitív oldalát észleljék. Hende Csaba egy másik fontos előrelépést is bejelentett beszédében a pápai repülőtérrel kapcsolatban.
-A pápai repteret mostantól megnyitjuk a polgári légi teherszállítás előtt, szolgálva ezzel az egész régió gazdasági érdekeit. Mindenekelőtt a Szombathely, Zalaegerszeg és Szentgotthárd részvételével megalakult Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központot alkotó hatalmas termelővállalatok igényeire vagyunk figyelemmel, de természetesen Győr, Székesfehérvár és Veszprém térsége számára is immár nyitva áll a légi teherszállítás céljára a minden szükséges felszereléssel és képességgel bíró pápai repülőtér. A civil légiforgalmat kiszolgáló további fejlesztések az igények függvényében válnak szükségessé – mondta.
Az ünnepi ceremóniát követő sajtótájékoztatón a NATO-főtitkár azt hangsúlyozta, a stratégiai légiszállítási program bebizonyította, hogy nem kell nagy országnak lenni ahhoz, hogy ilyen képességekkel rendelkezhessen, de okosnak kell lenni és együtt kell dolgozni. A C-17-es repülőgépeket tíz NATO ország és két partnerország vásárolta meg, akik megosztják az üzemeltetés és karbantartás költségeit, együttesen repülik a gépeket és mindannyian profitálnak abból, hogy ezt a kulcsképességet közösen fenntartják. Hende Csaba honvédelmi miniszter a most induló beruházásról elmondta, az új hangár építésének tízmillió dolláros költségét a NATO biztosítja. Újságírói kérdésre azt is hozzátette, a fejlesztés során a repülőtéren dolgozók száma növekedni fog, az itt dolgozó külföldiek családjaikkal együtt itt élnek a térségben, itt vásárolnak, itt járnak iskolába és mennek fodrászhoz, ez mind munkalehetőséget és összeadódva új munkahelyek létrejöttét eredményezi. A reptér civil légiforgalom előtti megnyitása kapcsán úgy fogalmazott, mostantól díj ellenében a parancsnok engedélyével használhatják a civil gépek a repülőteret. A Nyugat- és Közép-dunántúli térségnek nincs civil szállító repülőtere, ugyanakkor a pápai repülőtér rendelkezik mindennel, ami ennek a feladatnak az elvégzéséhez kell.
-Nem az a feladatunk, hogy építsünk új repteret, hanem, hogy nyissuk meg a meglévőt és próbáljunk meg valamit visszaadni a magyar embereknek, az adófizetőknek, akiknek a pénzéből a honvédség működik, próbáljunk szintén munkahelyteremtő lehetőséget teremteni, hiszen az ide települő vagy már itt működő vállalatok számára nagyon fontos járulékos kiegészítő szállítási lehetőség a légi szállítás, amelyre a jövőben rendkívül egyszerű módon és méltányos díj megfizetésével módjuk lesz. Mindez jótékonyan fog hatni a térség gazdasági fejlődésére.
-Önök több mint tízezer órát repültek, elszállítottak huszonkilencezer tonna rakományt és több mint harmincnyolcezer utast mozgattak meg. Támogattak NATO műveleteket Afganisztánban, Koszovóban, segítettek abban, hogy humanitárius műveletek valósuljanak meg Haitin és Pakisztánban. Az önök segítségével az Egyesült Nemzetek Szervezete és az Afrikai Unió végezte műveleteit – mondta, hozzátéve, a stratégiai légiszállítási program tanúbizonyságát adta a kiváló ár-érték aránynak is. Tíz NATO ország és két partnernemzet fogott össze és olyan képességre tettek szert, melyet képtelenek lettek volna saját maguk megvalósítani.
-Ez a több nemzetiségű megközelítés példaértékű a NATO számára és azt is mutatja, mi mindent tudunk teljesíteni modern katonai képességek területén a gazdasági válság ellenére – emelte ki. A NATO főtitkár köszönetét fejezte ki Magyarországnak a stratégiai légiszállítási képesség befogadásáért és a segítségért, mellyel ez a koncepció valósággá vált.
-Azt gondolom, a helyi közösség is büszke arra a kapcsolatra, melyet a NATO-val ápol – tette hozzá és megköszönte a Bázisreptéren szolgálatot teljesítők munkáját, mindazokét, akik üzemeltetik, karbantartják és fenntartják a C-17-es flottát, hiszen munkájuk elengedhetetlen a szövetség és saját nemzetük számára. A megépítendő hangárkomplexumról elmondta, általa csökkennek a fenntartási és üzemeltetési költségek, hiszen több mindent lehet majd helyben elvégezni és nagyobb lesz a repülőgépek rendelkezésre állása.
Hende Csaba honvédelmi miniszter ugyancsak a program és a fejlesztés jelentőségét hangsúlyozta köszöntőjében. Mint mondta, Magyarország tizennégy éve tagja a NATO-nak és maximálisan élvezi biztonsági garanciáit, és lehetőségeihez mérten maximálisan igyekszik hozzájárulni az erősítéséhez. Öt évvel ezelőtt közösen döntötték el a stratégiai légiszállítási képesség létrehozását, mely azóta elérte teljes műveleti készenlétét.
-Ez a sok szempontból mintaértékű képességfejlesztési program élő példája a főtitkár úr által életre hívott „Smart Defense”, Okos Védelem kezdeményezésnek. Olyan garantált képességet ad a résztvevőknek, melyet önmaguktól csak jelentős és meg nem térülő beruházás keretében tudnának megtenni. Ezáltal hozzájárul a Szövetség kollektív védelmének erősítéséhez és jelentős képességeket biztosít a válságkezelési és humanitárius műveletek végrehajtásához.
A miniszter kiemelte, a SAC a közeljövőben is nagy kihívások elé néz. A most induló fejlesztést gördülékenyen és hatékonyan kell megvalósítani, miközben az afganisztáni jelenlét csökkentése jelentős és folyamatos szállítási igénybevételt jelent. Tovább kell folytatni a NATO-Ügynökség reformjából adódó feladatokat, amivel kapcsolatban mindent megtesznek, hogy az itt élők és dolgozók csak a változások pozitív oldalát észleljék. Hende Csaba egy másik fontos előrelépést is bejelentett beszédében a pápai repülőtérrel kapcsolatban.
-A pápai repteret mostantól megnyitjuk a polgári légi teherszállítás előtt, szolgálva ezzel az egész régió gazdasági érdekeit. Mindenekelőtt a Szombathely, Zalaegerszeg és Szentgotthárd részvételével megalakult Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központot alkotó hatalmas termelővállalatok igényeire vagyunk figyelemmel, de természetesen Győr, Székesfehérvár és Veszprém térsége számára is immár nyitva áll a légi teherszállítás céljára a minden szükséges felszereléssel és képességgel bíró pápai repülőtér. A civil légiforgalmat kiszolgáló további fejlesztések az igények függvényében válnak szükségessé – mondta.
Az ünnepi ceremóniát követő sajtótájékoztatón a NATO-főtitkár azt hangsúlyozta, a stratégiai légiszállítási program bebizonyította, hogy nem kell nagy országnak lenni ahhoz, hogy ilyen képességekkel rendelkezhessen, de okosnak kell lenni és együtt kell dolgozni. A C-17-es repülőgépeket tíz NATO ország és két partnerország vásárolta meg, akik megosztják az üzemeltetés és karbantartás költségeit, együttesen repülik a gépeket és mindannyian profitálnak abból, hogy ezt a kulcsképességet közösen fenntartják. Hende Csaba honvédelmi miniszter a most induló beruházásról elmondta, az új hangár építésének tízmillió dolláros költségét a NATO biztosítja. Újságírói kérdésre azt is hozzátette, a fejlesztés során a repülőtéren dolgozók száma növekedni fog, az itt dolgozó külföldiek családjaikkal együtt itt élnek a térségben, itt vásárolnak, itt járnak iskolába és mennek fodrászhoz, ez mind munkalehetőséget és összeadódva új munkahelyek létrejöttét eredményezi. A reptér civil légiforgalom előtti megnyitása kapcsán úgy fogalmazott, mostantól díj ellenében a parancsnok engedélyével használhatják a civil gépek a repülőteret. A Nyugat- és Közép-dunántúli térségnek nincs civil szállító repülőtere, ugyanakkor a pápai repülőtér rendelkezik mindennel, ami ennek a feladatnak az elvégzéséhez kell.
-Nem az a feladatunk, hogy építsünk új repteret, hanem, hogy nyissuk meg a meglévőt és próbáljunk meg valamit visszaadni a magyar embereknek, az adófizetőknek, akiknek a pénzéből a honvédség működik, próbáljunk szintén munkahelyteremtő lehetőséget teremteni, hiszen az ide települő vagy már itt működő vállalatok számára nagyon fontos járulékos kiegészítő szállítási lehetőség a légi szállítás, amelyre a jövőben rendkívül egyszerű módon és méltányos díj megfizetésével módjuk lesz. Mindez jótékonyan fog hatni a térség gazdasági fejlődésére.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!