Drámafoglalkozások az evangélikus iskolában
2010-01-21 20:30:57 | cikk: Babos Petra | fotó: Babos Petra |
A Tudás-Szín-Tér projektnek köszönhetően drámafoglalkozásokat tartanak a város és a kistérség általános iskolában. Az iskolák korosztályonként megadott tematika alapján választhatnak a különböző foglalkozások közül.
- A foglalkozások célja, hogy a drámapedagógiai sajátos, kreatív eszközrendszerén keresztül élményszerűvé tegye a témát, amely a megélt élményen keresztül mélyebben beépül. Ezzel a gyerekek részben az iskolai tananyagban, részben különböző korosztályi problémáik kezelésében szerezhetnek tapasztalatokat, tudást. A diákok a kompetenciafejlesztő foglalkozásokon aktivitásra kényszerülnek, pozitív megerősítéseket kapnak, hiszen nincs „rossz” ötlet vagy válasz - mondta el Tegyi Tibor drámatanár.
A mai foglalkozáson a Gyurátz Ferenc Evangélikus Iskolában a 3. illetve a 6. osztályban tartottak órákat a drámapedagógusok. A 3. évfolyamban Horváthné Árvai Mária drámatanár tartott Ön-és társismereti játékok, az együttműködés fejlesztése címmel órát, amely olyan játéksorokat tartalmaz, amelyek önkéntelen önvizsgálatra, társaik megfigyelésére késztetik a tanulókat, míg Tegyi Tibor a 6. osztályban egy magyar órán Arany János Toldi című művét dolgozta fel. Van két testvér, akik nem férnek meg egymással. Édesanyjuknak ez a helyzet rengeteg problémát okoz. Mit tegyen? Mennyit bír el az anyai szeretet? A játék során az anyai szeretet és a testvéri viszony összetevőit vizsgálták.
- A foglalkozások célja, hogy a drámapedagógiai sajátos, kreatív eszközrendszerén keresztül élményszerűvé tegye a témát, amely a megélt élményen keresztül mélyebben beépül. Ezzel a gyerekek részben az iskolai tananyagban, részben különböző korosztályi problémáik kezelésében szerezhetnek tapasztalatokat, tudást. A diákok a kompetenciafejlesztő foglalkozásokon aktivitásra kényszerülnek, pozitív megerősítéseket kapnak, hiszen nincs „rossz” ötlet vagy válasz - mondta el Tegyi Tibor drámatanár.
A mai foglalkozáson a Gyurátz Ferenc Evangélikus Iskolában a 3. illetve a 6. osztályban tartottak órákat a drámapedagógusok. A 3. évfolyamban Horváthné Árvai Mária drámatanár tartott Ön-és társismereti játékok, az együttműködés fejlesztése címmel órát, amely olyan játéksorokat tartalmaz, amelyek önkéntelen önvizsgálatra, társaik megfigyelésére késztetik a tanulókat, míg Tegyi Tibor a 6. osztályban egy magyar órán Arany János Toldi című művét dolgozta fel. Van két testvér, akik nem férnek meg egymással. Édesanyjuknak ez a helyzet rengeteg problémát okoz. Mit tegyen? Mennyit bír el az anyai szeretet? A játék során az anyai szeretet és a testvéri viszony összetevőit vizsgálták.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!