Minden út járható a kistérségben
2013-02-15 22:38:01 | cikk: HuHa |
Ma kora délutánra minden utat járhatóvá tettek a kistérségben a Magyar Közút Pápai Üzemmérnökségének dolgozói. Az utolsó, hó fogságából kiszabadított útszakasz a Pápakovácsi-Ganna közötti volt, ennek hómarózását délelőtt kezdték meg a közút munkatársai. A néhol fél méternél magasabb útszéli hófalat építő marógép csak lassan tudott haladni a területen, a két település közötti rövid szakasz kibontása több órát vett igénybe. Ezt megelőzően tegnap késő estig dolgoztak a Kemeneshőgyész és a megyehatár közötti alsóbbrendű út kibontásán, ott a hómarót követően rakodógéppel tudták közlekedhetővé tenni az utat. Hasonló nehézséget okozott a Kemenesszentpétertől a megyehatár felé vezető út megtisztítása is, amelyen ugyancsak erős hófúvás bénította meg a közlekedés lehetőségét. Polgár Elemér, a pápai üzemmérnökség vezetője délben arról adott tájékoztatást, hogy munkatársai minden utat járhatóvá tettek.
-Az elmúlt napokban minden munkatársunk és minden munkagépünk folyamatosan az utak megtisztításán dolgozott és igénybe vettük a szerződés alapján lehívható hóeltakarító eszközöket is. Azt tudni kell, hogy Pápa térségében minden olyan útszakasz, ahol nincs erdő vagy telepített erdősáv az út mentén, hófúvás veszélyes terület, ez a kisalföldi rész hatvan százalékát jelenti.
Az utak állapotáról személyesen az egyes helyszíneken tájékozódott ma a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Veszprém megyei igazgatója. Fekete Jánostól megtudtuk, az elmúlt napokban hó miatt elzárt település nem volt a megyében, de hét útszakaszt le kellett zárniuk. Ma délben ezek közül már csak egyre nem engedték vissza a forgalmat.
-A megyében a főutak feketék, vizesek, hónedvesek, a kisebb forgalmú mellékutak néhol még havasak, jégbordásak, de járhatók – mondta. A megyei igazgatóság hetvenkét munkagéppel és száz fővel dolgozott a hó eltakarításán 24 órás szolgálatban, a hó mennyiségétől és a hófúvások intenzitásától függően hóekéket, hómarókat és rakodógépeket vetettek be a különböző szakaszokon. A legtöbb helyen hóekékkel dolgoztak, hiszen ez a leggyorsabb megoldás, ahol a hóekék nem bírtak a nagy mennyiségű hóval ott a hómarók álltak hadrendbe, a kritikus területeken pedig a hómarók után rakodógépekkel szélesítették meg a kibontott útszakaszokat. Ahol lehetett ott sóztak is, bár folyamatos hófúvásban ez a módszer nem alkalmazható, a szélcsendes területeken az utak szórásával is nagy javulást tudtak elérni. Míg egy átlagos télen 5500 tonna körüli só elegendő az utak síkosságmentesítésére, addig az idei télen már 7200 tonna sót elhasználtak. Téli útüzemeltetésre 2012-ben 472 millió forintot költött a cég, az azonban már most látszik, hogy az idén ennél jóval többe kerül a téli közlekedés lehetőségének biztosítása.
A megyei igazgatótól természetesen azt is megkérdeztük, milyen időre számítanak a folytatásban. Fekete János úgy fogalmazott, az előrejelzések szerint 8-10 napig még hideg idő várható, de jelentős mértékű csapadék már nincs kilátásban.
-Az elmúlt napokban minden munkatársunk és minden munkagépünk folyamatosan az utak megtisztításán dolgozott és igénybe vettük a szerződés alapján lehívható hóeltakarító eszközöket is. Azt tudni kell, hogy Pápa térségében minden olyan útszakasz, ahol nincs erdő vagy telepített erdősáv az út mentén, hófúvás veszélyes terület, ez a kisalföldi rész hatvan százalékát jelenti.
Az utak állapotáról személyesen az egyes helyszíneken tájékozódott ma a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Veszprém megyei igazgatója. Fekete Jánostól megtudtuk, az elmúlt napokban hó miatt elzárt település nem volt a megyében, de hét útszakaszt le kellett zárniuk. Ma délben ezek közül már csak egyre nem engedték vissza a forgalmat.
-A megyében a főutak feketék, vizesek, hónedvesek, a kisebb forgalmú mellékutak néhol még havasak, jégbordásak, de járhatók – mondta. A megyei igazgatóság hetvenkét munkagéppel és száz fővel dolgozott a hó eltakarításán 24 órás szolgálatban, a hó mennyiségétől és a hófúvások intenzitásától függően hóekéket, hómarókat és rakodógépeket vetettek be a különböző szakaszokon. A legtöbb helyen hóekékkel dolgoztak, hiszen ez a leggyorsabb megoldás, ahol a hóekék nem bírtak a nagy mennyiségű hóval ott a hómarók álltak hadrendbe, a kritikus területeken pedig a hómarók után rakodógépekkel szélesítették meg a kibontott útszakaszokat. Ahol lehetett ott sóztak is, bár folyamatos hófúvásban ez a módszer nem alkalmazható, a szélcsendes területeken az utak szórásával is nagy javulást tudtak elérni. Míg egy átlagos télen 5500 tonna körüli só elegendő az utak síkosságmentesítésére, addig az idei télen már 7200 tonna sót elhasználtak. Téli útüzemeltetésre 2012-ben 472 millió forintot költött a cég, az azonban már most látszik, hogy az idén ennél jóval többe kerül a téli közlekedés lehetőségének biztosítása.
A megyei igazgatótól természetesen azt is megkérdeztük, milyen időre számítanak a folytatásban. Fekete János úgy fogalmazott, az előrejelzések szerint 8-10 napig még hideg idő várható, de jelentős mértékű csapadék már nincs kilátásban.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!