Az éghajlatváltozásról beszélgettek a Weöresben
2013-01-10 21:39:56 | cikk: Babos Petra |
A Weöres Sándor Általános Iskolában szerdán a 4.b és a 7.b osztályosoknak Szalay Tímea, a Csalán Környezet- és Természetvédő Egyesület munkatársa tartott iskolai foglalkozást. A programról Pulay Róbertné igazgatóhelyettes számolt be hírportálunknak.
- Már évek óta kapcsolatban állunk a Csalán Egyesülettel, figyeljük hírleveleiket, nyomon követjük programjaikat, részt veszünk az általuk meghirdetett vetélkedőkön, versenyeken. A téli szünet előtt kaptunk az egyesülettől egy emailt, amelyben felajánlották, hogy kétszer 45 percben foglalkozást tartanának 5 iskolában (ingyenesen), az energiatakarékossággal és az éghajlatváltozással kapcsolatban. Mivel ökoiskolai céljainkkal ez a program teljesen egybevág, ezért rögtön jelentkeztünk a foglalkozásokra. Később telefonon értesítettek minket, hogy iskolánkat kiválasztották a program megtartására - mondta az igazgatóhelyettes.
- A foglalkozások elején az osztályok életkorának megfelelően tisztázták az éghajlatváltozás fogalmát, képek és ábrák segítségével beszélgettek az üvegházhatásról és az üvegház-gázokról, illetve ennek fokozódásáról, következményeiről. A jó válaszokért a gyerekek jutalmakat kaptak. Majd játékos feladat következett, amelynek lényege az volt, hogy mit tehetünk az olvadó jégtáblák csökkentéséért, megmentve így a jegesmedvéket a kipusztulástól. A foglalkozás jó hangulatban zajlott, a gyerekek aktívan részt vettek a beszélgetésekben és a feladatokban. Köszönettel tartozunk Szalay Tímeának, hogy megfelelő szakértelemmel, humorral, határozottsággal foglalkozott gyerekeinkkel, megerősítette bennük az energiatakarékos, környezetvédő szemléletet. A játékos feladatok, érdekes beszélgetések során a gyerekek észrevétlenül új információkat tanultak meg. Belátták, hogy fontos a légkör védelme. Hétköznapi példákon keresztül megtanulták, hogy miért és hogyan kell takarékoskodnunk az energiával (például 60 fokos vízben ne mosakodjanak, mi a spotlámpa és a ledlámpa között a különbség, mi a hőtükör, mely anyagok szigetelők, stb.) Én magam is sok új információval gazdagodtam, amelyeket fel tudok használni a tanórákon. Nagyon hasznosnak tartom ezeket a lehetőségeket, amikor külső szakember foglalkozik a gyerekekkel, mert az a tapasztalatom, hogy ezekre a különleges alkalmakra a gyerekek szívesen visszaemlékeznek, és mindent jobban megjegyeznek. Később ezekre az ismereteikre a tanítás során is lehet számítani - zárta gondolatait Pulay Róbertné.
- Már évek óta kapcsolatban állunk a Csalán Egyesülettel, figyeljük hírleveleiket, nyomon követjük programjaikat, részt veszünk az általuk meghirdetett vetélkedőkön, versenyeken. A téli szünet előtt kaptunk az egyesülettől egy emailt, amelyben felajánlották, hogy kétszer 45 percben foglalkozást tartanának 5 iskolában (ingyenesen), az energiatakarékossággal és az éghajlatváltozással kapcsolatban. Mivel ökoiskolai céljainkkal ez a program teljesen egybevág, ezért rögtön jelentkeztünk a foglalkozásokra. Később telefonon értesítettek minket, hogy iskolánkat kiválasztották a program megtartására - mondta az igazgatóhelyettes.
- A foglalkozások elején az osztályok életkorának megfelelően tisztázták az éghajlatváltozás fogalmát, képek és ábrák segítségével beszélgettek az üvegházhatásról és az üvegház-gázokról, illetve ennek fokozódásáról, következményeiről. A jó válaszokért a gyerekek jutalmakat kaptak. Majd játékos feladat következett, amelynek lényege az volt, hogy mit tehetünk az olvadó jégtáblák csökkentéséért, megmentve így a jegesmedvéket a kipusztulástól. A foglalkozás jó hangulatban zajlott, a gyerekek aktívan részt vettek a beszélgetésekben és a feladatokban. Köszönettel tartozunk Szalay Tímeának, hogy megfelelő szakértelemmel, humorral, határozottsággal foglalkozott gyerekeinkkel, megerősítette bennük az energiatakarékos, környezetvédő szemléletet. A játékos feladatok, érdekes beszélgetések során a gyerekek észrevétlenül új információkat tanultak meg. Belátták, hogy fontos a légkör védelme. Hétköznapi példákon keresztül megtanulták, hogy miért és hogyan kell takarékoskodnunk az energiával (például 60 fokos vízben ne mosakodjanak, mi a spotlámpa és a ledlámpa között a különbség, mi a hőtükör, mely anyagok szigetelők, stb.) Én magam is sok új információval gazdagodtam, amelyeket fel tudok használni a tanórákon. Nagyon hasznosnak tartom ezeket a lehetőségeket, amikor külső szakember foglalkozik a gyerekekkel, mert az a tapasztalatom, hogy ezekre a különleges alkalmakra a gyerekek szívesen visszaemlékeznek, és mindent jobban megjegyeznek. Később ezekre az ismereteikre a tanítás során is lehet számítani - zárta gondolatait Pulay Róbertné.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!