A siker kulcsa: átgondolt, egységes városmarketing
2013-01-08 21:02:03 | cikk: HuHa |
A város marketingstratégiájáról tanácskoztak ma délután a Városházán a turisztikában érdekelt vállalkozások, szervezetek képviselői az Esterházy-kastély új marketingstratégiájának kialakítása kapcsán. A szakemberek ugyanis meggyőződéssel vallják, hogy a helyi turisztikai termék maga Pápa városa kell, hogy legyen – benne a különböző idegenforgalmi attrakciókkal -, s az egységes, jól átgondolt marketing segítheti a turizmus további fellendülését a városban. Gajda Tibor, a kastély felújítás projektjének turisztikai tanácsadója és Gubás Tímea, stratégiai marketing tanácsadó arról szólt interaktív előadásában, hogy miként pozícionálták a kastélyt, milyen célcsoportokat határoztak meg, mint megszólítandó, elérendő célközönséget és a kastély marketing stratégiájához miként csatlakozhat a város többi turisztikai látnivalója, idegenforgalmi szolgáltatója, hogy a közös kommunikáció eredményeként növekedjen a Pápára látogató turisták száma és a városban tartózkodásuk ideje. A cél, hogy a város és a városi attrakciók olyan élményekben részesítsék a pápaiakat és az ide látogató vendégeket, hogy visszatérjenek, és magukénak vallják az „Egy kicsit mindenki pápai” gondolatot.
Az Esterházy-kastély egyedi előnye abban rejlik, hogy eredeti történelmi városi környezetben minőségi szabadidős, családi élményt nyújtó programokat biztosít, melyben a látogató részese az attrakciónak – hangsúlyozták a szakemberek, hozzátéve – ez az élmény pedig úgy lehet fenntartható, ha más pápai helyszíneken is hasonló élményben részesül a látogató.
-A mai tanácskozás célja az volt, hogy megbeszéljük, hogyan lehet attraktív turisztikai helyszín a város, hogyan lehet ezeket a helyeket, programokat kommunikálni, milyen módon érhetjük el a meghatározott célcsoportokat, hogy minél több látogató és vendég töltsön el minél több időt Pápán. A stratégia alapjait már megfogalmaztuk, végleges, részletes kidolgozása pedig a következő hetekben fog megtörténni. A mai beszélgetésnek pont az volt a lényege, hogy ezt a stratégiát minden turisztikai szereplő számára érthetővé tegyük és mindenki hozzáadja véleményét és megfogalmazza kérdéseit, ami számunkra nagyon fontos – mondta Gubás Tímea.
A város olyan adottságokkal rendelkezik, ami az országban is egyedülálló, erre mindenképpen építeni kell. Ezen belül a kastély olyan turisztikai helyszín lehet – és már az is, de ezt még lehet tovább fejleszteni -, ami szintén egyedülálló lehet az országban, mert itt a vendég részesévé válik az élménynek. A kastély mellett kiemelt elem a Várkertfürdő, a Kékfestő Múzeum, a Zsinagóga, de nagyon fontosak a vendéglátóhelyek, vagy a bábszínház is. A cél az, hogy a különböző turisztikai attrakciókat tudatosan és átgondolva kommunikáljuk – fejtette ki a tanácsadó.
-Mindenképpen hatásosabb a közös marketing, mint az egyedi kommunikáció. Ha csak arra gondolunk, hogy a sok kicsi információ miként vész el a saját környezetében és a sok kicsi, de átgondolt, közös információ mit ad hozzá a cél megvalósításához, akkor elmondható, hogy a közös fellépés hatásosabb. Csak egy példa, ha a Várkertfürdőben tudják a kastély nyitva tartását és tudják ajánlani a vendégeknek az éppen aktuális programokat, ez komoly látogatottságot hozhat, és nem kerül pénzbe, csupán tájékozottság és tréning kérdése. Ugyanez működhet a kastélyban is, ha az ott dolgozók felhívják a figyelmét a látogatóknak, hogy a városban remek szórakozási lehetőséget kínál a fürdő. A sok közös kis információ sokkal nagyobb hozzáadott értéket jelent.
Gubás Tímea hozzátette, Európa nyugati részén a közös városmarketing már jellemző, külön szakmát is képvisel, hazánkban azonban még csak elindult ez a trend, és nem igazán tudatos formában zajlik, éppen ezért kiemelten fontos, hogy Pápán erre van igény és már így kezdődik a közös gondolkodás.
Az Esterházy-kastély egyedi előnye abban rejlik, hogy eredeti történelmi városi környezetben minőségi szabadidős, családi élményt nyújtó programokat biztosít, melyben a látogató részese az attrakciónak – hangsúlyozták a szakemberek, hozzátéve – ez az élmény pedig úgy lehet fenntartható, ha más pápai helyszíneken is hasonló élményben részesül a látogató.
-A mai tanácskozás célja az volt, hogy megbeszéljük, hogyan lehet attraktív turisztikai helyszín a város, hogyan lehet ezeket a helyeket, programokat kommunikálni, milyen módon érhetjük el a meghatározott célcsoportokat, hogy minél több látogató és vendég töltsön el minél több időt Pápán. A stratégia alapjait már megfogalmaztuk, végleges, részletes kidolgozása pedig a következő hetekben fog megtörténni. A mai beszélgetésnek pont az volt a lényege, hogy ezt a stratégiát minden turisztikai szereplő számára érthetővé tegyük és mindenki hozzáadja véleményét és megfogalmazza kérdéseit, ami számunkra nagyon fontos – mondta Gubás Tímea.
A város olyan adottságokkal rendelkezik, ami az országban is egyedülálló, erre mindenképpen építeni kell. Ezen belül a kastély olyan turisztikai helyszín lehet – és már az is, de ezt még lehet tovább fejleszteni -, ami szintén egyedülálló lehet az országban, mert itt a vendég részesévé válik az élménynek. A kastély mellett kiemelt elem a Várkertfürdő, a Kékfestő Múzeum, a Zsinagóga, de nagyon fontosak a vendéglátóhelyek, vagy a bábszínház is. A cél az, hogy a különböző turisztikai attrakciókat tudatosan és átgondolva kommunikáljuk – fejtette ki a tanácsadó.
-Mindenképpen hatásosabb a közös marketing, mint az egyedi kommunikáció. Ha csak arra gondolunk, hogy a sok kicsi információ miként vész el a saját környezetében és a sok kicsi, de átgondolt, közös információ mit ad hozzá a cél megvalósításához, akkor elmondható, hogy a közös fellépés hatásosabb. Csak egy példa, ha a Várkertfürdőben tudják a kastély nyitva tartását és tudják ajánlani a vendégeknek az éppen aktuális programokat, ez komoly látogatottságot hozhat, és nem kerül pénzbe, csupán tájékozottság és tréning kérdése. Ugyanez működhet a kastélyban is, ha az ott dolgozók felhívják a figyelmét a látogatóknak, hogy a városban remek szórakozási lehetőséget kínál a fürdő. A sok közös kis információ sokkal nagyobb hozzáadott értéket jelent.
Gubás Tímea hozzátette, Európa nyugati részén a közös városmarketing már jellemző, külön szakmát is képvisel, hazánkban azonban még csak elindult ez a trend, és nem igazán tudatos formában zajlik, éppen ezért kiemelten fontos, hogy Pápán erre van igény és már így kezdődik a közös gondolkodás.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!