A Nehéz Légiszállító Ezred elérte a Teljes Műveleti Képességet
2012-11-15 20:09:30 | cikk: | fotó: www.heavyairliftwing |
Keith P. Boone ezredes (USAF), a Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) Program, Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing – HAW) parancsnoka bejelentette, hogy a nemzetközi katonai repülőezred elérte a “Teljes Műveleti Képesség”-et (Full Operational Capability – FOC). A Tallinnban, Észtországban jelenleg is zajló, félévenként megrendezésre kerülő SAC Irányító Testületi, illetve NATO Légiszállítást Kezelő Program Iroda igazgatótanácsi ülésen tett bejelentést Boone ezredes: “Mint a HAW parancsnoka, engem ért az a megtiszteltetés, hogy bejelentsem, 2012. november 14-i hatállyal a Stratégiai Légiszállítási Képesség Program keretében működő Nehéz Légiszállító Ezred elérte a Teljes Műveleti Képességet.” A Stratégiai Légiszállítási Képesség 12 nemzet szoros együttműködésén alapuló, a Magyar Honvédség Pápa Bázisrepülőtérről működtetett program Bulgária, Észtország, Finnország, Magyarország, Litvánia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szlovénia, Svédország és az Amerikai Egyesült Államok részvételével. Műveleti-végrehajtó szervezete a HAW, mely Boeing C-17 Globemaster III típusú szállító repülőgépekkel teljesít küldetéseket világszerte. A tizenkét résztvevő ország által aláírt SAC Együttműködési Megállapodás (SAC Memorandum of Understanding – MOU) által létrehozott Nehéz Légiszállító Ezred 2009. július 27-én került aktiválásra; a “Kezdeti Műveleti Képesség”-et (Initial Operational Capability – IOC) 2010. május 25-én érte el. E kezdeti időszak alatt az ezred nemcsak egy jólképzett, nemzetközi katonai légiszállítási feladatokat végrehajtó szervezetté vált, de azt is bebizonyította, hogy képes stratégiai légiszállítási missziókkal támogatni a SAC-nemzeteket valamennyi főbb műveleti területen. A FOC előfeltételeiként, az ezred biztonságosan és hatékonyan hajtja végre a küldetések teljes spektrumát az erre a célra rendszeresített három C-17-es repülőgéppel, teljes személyi állománnyal, megfelelő infrastruktúrával és logisztikai támogatással. Az ezredet a résztvevő SAC-nemzetek támogatják. Magyarország a befogadó nemzet a HAW, illetve regisztrációs ország a C-17 repülőgépek számára. A NATO Támogató Szervezet (NATO Support Organisation) a SAC C-17 repülőgépek és egyéb vagyontárgyak beszerzéséért, kezeléséért és fenntartásáért felelős, míg a Boeing a Globemaster Integrált Fenntartási Együttműködés (Globemaster Integrated Sustainment Partnership – GISP) keretein belül a logisztikai támogatást (Contractor Logistics Support – CLS) vállalja. A Teljes Műveleti Képesség elérése után a HAW képes produkálni a résztvevő SAC-nemzetek által igényelt éves repülési óraszámokat. Boone ezredes a következő szavakkal méltatta az ezredet: “A Nehéz Légiszállító Ezred tagjai, családtagjaikkal együtt, kivételesen keményen dolgoztak, hogy egy felülmúlhatatlan csapatot építsenek. Partnereinkkel együtt itt a pápai bázisrepülőtéren és világszerte egyaránt iskolapéldáját nyújtjuk a Pooling & Sharing elvének (erőforrások közös megosztása), az ún. Smart Defence-nek és Smart Support-nak. Elmondhatatlanul büszke vagyok, hogy egy ennyire sokszínű, tehetséges és a céltudatos szakértői csapatot irányíthatok. A Teljes Műveleti Képesség egy jelentős eredmény a HAW rövid történetében. A jövő még előttünk áll, és egyértelműen kecsegtető. Lehet, hogy 12 nemzet vagyunk, de 1 Csapat…1 Küldetés…1 Cél!” A tallinni ülésen a SAC Irányító Testület elnöke, Thomas J. Sharpy dandártábornok (USAF), gratulált a HAW parancsnokának, kiemelve, hogy “a SAC Program a Smart Defence kezdeményezés élén jár, modellként tekinthető a védelmi rendszerek jövőbeli közös tulajdonlásában, és például szolgál a Smart Support számára. Nemzetközi együttműködésünk egy újabb hatalmas eredményét ünnepelhetjük a mai napon. A Teljes Műveleti Képesség elérése valóban jelentős mérföldkő; kifejezi ennek az egyedülálló és viszonylag fiatal szervezetnek hihetetlen útját és sikereinek hosszú sorát. A Nehéz Légiszállító Ezred bebizonyította, hogy képes személyeket, mindennemű utánpótást és rakományt biztonságoan szállítani változatos feladat-végrehajtásaik során, legyen szó hadi, humanitárius, katasztrófaelhárítási, vagy légi úton történő sebesült kimenekítési műveletekről. A SAC-nemzetek szintén hálásak a HAW-t támogató szervezeteknek, különösen a befogadó országnak, Magyarországnak, és a NATO Támogató Szervezet-nek”.
Képek:
Az első repülőgép megérkezése, 2009 júliusa óta a HAW több mint 8 ezer órát repült, 53 ezer tonnát meghaladó tömegű rakományt és több mint 32 ezer személyt juttatott el a nemzetek megbízásából hat kontinensre, többek között Haitira, Afganisztánba, Pakisztánba, Dél-Afrikába és Európába irányuló missziók során.
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!