Olvasói levél a NAPLÓNAK


2012-10-15 13:20:09  | cikk:  | 


Még a nyáron konyhakész "kalodás" tűzifa szállítását rendeltem meg egy helyi hirdető szórólap aprója alapján. Nem volt szerencsém. Sajnos óvatlanul egy olyan ajánlkozót céloztam meg, aki csak egy mobilszámot jelzett név és cím nélkül, ugyanakkor kedvezőnek tűnő árral, s utólag már világos: ez volt a csali. A férfihang barátságos és készséges volt, már másnapra ígérte a szállítást. Az időpontot illetően 18 órában állapodtunk meg. Másnap 13:30 körül váratlanul megérkezett a megrendelt tűzifa. A tüzelő elhelyezésének előkészítésével voltam elfoglalva – éppen egy befogadó pontosan méretezett nagy kaloda összeállításával – aminek a térfogata megegyezik a rendelt kalodás tűzifa rakott térfogatával. Apró bosszúság, de ha már itt a fa, rakják le. A teherautó platóján az oldalfal fölé magasodva jól látszott a kalodasor, megfelelőnek tűnt a mennyiség. Sajnos nem vizsgáltam meg, hogy mennyire volt korrekt a kalodaméret, vagy a berakodás valós "sűrűsége". A fát gyorsan ledobálta a két szállítómunkás, s mikor végeztek, gyanúsan kevesebbnek tűnt a megbecsülhető ömlesztett térfogat. A két ember persze magabiztosan állította, hogy ez a rendelt mennyiség, ha gondom van, beszéljek a főnökkel. A megállapodott ellenértéket kifizettem azzal, hogyha nem stimmelne a mennyiség, telefonon jelzek, s ígérték, a reklamációt rendezik. Nagyot hibáztam! Amikor beraktam a fát, egyértelműen hiányzott mintegy 40 %. Azonnal telefonáltam, s a készséges válasz az volt, ha tényleg ennyi hiányzik, természetesen megegyezünk, s a következő héten hozzák a hiányzó fát. Egymás után háromszor telefonáltam, hogy mi lesz a pótlással, amit mindig a következő hétre ígért a jól ismert barátságos hang, aztán egyszer csak a dolog megszakadt... Többé a telefont nem vette fel senki. SMS-t küldtem a titkosított telefonszámra, feljelentéssel fenyegetőztem, semmi válasz... s bennem megérett a felismerés: becsaptak, több tízezer forintos kárt szenvedtem, s hát akkor mit is tehetnék? Szomorúan és igazából reménytelenül, de elmentem a Pápai Rendőrségre, és életemben először feljelentést tettem. Ekkor ért az első kellemes meglepetés: a Rendőrségen rendkívül korrekten, udvariasan fogadtak, figyelemre méltó alapossággal kikérdezték a körülményeket, a tényeket, felvették a jegyzőkönyvet. S jelezték, indul a nyomozás. Tulajdonképpen csodálkoztam, hogy az ügy milyen simán elindult. Lehet, hogy furcsán hangzik, de jóleső érzésem volt, a Rendőrség foglalkozik az ügyemmel, a panaszommal...Aztán már másnap telefonon felhívott egy intelligens, fiatalos hangú nyomozónő, aki bemutatkozott majd további információkat kért. Bizalomgerjesztő volt a gyorsaság, az alaposság. Aztán néhány nap eltelt, s ugyancsak telefonon tájékoztatott a rendőrhölgy, hogy megvan az elkövető. Kaptam egy telefonszámot, hogy vegyem fel a kapcsolatot, mert az illető hajlandó kártalanítani, s az ügy lezárásával rövidesen a bíróság foglalkozik. ...és csodák csodája: a tűzifás vállalkozó pótlólagosan tűzifát szállított, és megtérítette a káromat. Még most is nehezen hiszem el: elővigyázatlan voltam, becsaptak, de a Rendőrség végzi a munkáját, felderítette az ügyet, s nekem visszaadta hitemet az igazságban. Hálás köszönet a Pápai Rendőrségnek. Lehet, hogy pátoszosan hangzik, de állampolgári büszkeséget is érzek, mert tudom, hiszen átéltem, hogy a Rendőrség végzi a dolgát, egyszerűen, hivatástudattal, szakszerűen és eredményesen.

Aláírás, név és cím a Napló Szerkesztőségében.

Képek:

nincsenek képek