Drámás nap a Weöresben
2012-04-19 17:40:37 | cikk: Babos Petra | fotó: Babos Petra |
A Weöres Sándor Általános Iskola és a Jókai Mór Művelődési és Szabadidő Központ közösen szervezte meg a Drámás módszertani napot a Weöres iskolában. Az egész napos rendezvényen Horváthné Árvai Mária, Lampért Helga és Tegyi Tibor drámatanárok, valamint Komáromi Sándor és Herczeg Diána, a Teleszterion Színházi Műhely tagjai tartottak bemutató órákat az érdeklődőknek.
A program a második tanórában kezdődött, amikor a 3. osztályosokkal Horváthné Árvai Mária drámatanár mutatta be, hogy mi is fér bele 45 percbe. Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön című regényének egyik fejezetével, a Szépen szóló muzsikával foglalkoztak, játékos formában. A harmadik és negyedik tanórában az Antigonéval ismerkedhettek meg a tanulók, amely nem tanagyag általános iskolában, de dráma a műneme. Ezt a dupla órát az ajkai 7-8.osztályos színjátszósok mutatták be, Komáromi Sándor vezetésével. A látottakat a 7. osztályosok drámás technikákkal értelmezték, s ezáltal közelebb kerültek Antigonéhoz és Kreónhoz, s az ő problémáikhoz, ahhoz, hogy a döntéseknek következményeik vannak.
Az ötödik órában Lampért Helga drámatanár a 4. osztályosokkal Weöres Sándor: Déli felhők című versével játszott, a dráma különböző eszközeivel, a mese fonalán haladva.
Délután a Teleszterion Színházi Műhely két kiváló tagjának bemutatóját láthatta az érdeklődő közönség. Herczeg Diána: Ne Játssz karaktert címmel a Káva által szervezett műhelyfoglalkozáson szerzett tapasztalatait ismertette a műhelynap résztvevőivel. A foglalkozásának elsődleges célja az volt, hogy a megjelenteket játékra invitálja, mely során a drámafoglalkozáshoz hasonlóan problémákat jártak körbe.
Komáromi Sándor drámatanár olyan játékokat mutatott be, amelyek elősegítik a nem reális szinten való gondolkodást, és elvezetnek az absztrakt, izgalmasabb formák felé.
A Pápai Drámaműhely módszertani foglalkozásán a részvétel ingyenes volt.
Tegyi Tibor drámatanár érdeklődésünkre elmondta, a mai nap kettős céllal jött létre. Az egyik, hogy az iskola 2011-ben megkapta az Előminősített referencia intézmény címet, amelynek előzménye az Arizona-program és a drámapedagógia „Jó gyakorlattá” minősítése volt. Ez egyben az iskolában folyó pedagógiai munka elismerése, valamint a továbblépés egyik lehetősége. Ennek a folyamatnak folytatásaként az intézmény részt vesz a TÁMOP 3.1.7-11/2 számú Társadalmi Megújulás Operatív Program Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése című pályázaton. Ennek keretében az iskola közel hat millió forint támogatást nyert.
-Ez a mai alkalom projektnyitó rendezvény is egyben - mondta Tegyi Tibor.
A rendezvény zárásaként az Arizona-programról hallhattak rövid tájékoztatót a jelenlevők.
A program a második tanórában kezdődött, amikor a 3. osztályosokkal Horváthné Árvai Mária drámatanár mutatta be, hogy mi is fér bele 45 percbe. Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön című regényének egyik fejezetével, a Szépen szóló muzsikával foglalkoztak, játékos formában. A harmadik és negyedik tanórában az Antigonéval ismerkedhettek meg a tanulók, amely nem tanagyag általános iskolában, de dráma a műneme. Ezt a dupla órát az ajkai 7-8.osztályos színjátszósok mutatták be, Komáromi Sándor vezetésével. A látottakat a 7. osztályosok drámás technikákkal értelmezték, s ezáltal közelebb kerültek Antigonéhoz és Kreónhoz, s az ő problémáikhoz, ahhoz, hogy a döntéseknek következményeik vannak.
Az ötödik órában Lampért Helga drámatanár a 4. osztályosokkal Weöres Sándor: Déli felhők című versével játszott, a dráma különböző eszközeivel, a mese fonalán haladva.
Délután a Teleszterion Színházi Műhely két kiváló tagjának bemutatóját láthatta az érdeklődő közönség. Herczeg Diána: Ne Játssz karaktert címmel a Káva által szervezett műhelyfoglalkozáson szerzett tapasztalatait ismertette a műhelynap résztvevőivel. A foglalkozásának elsődleges célja az volt, hogy a megjelenteket játékra invitálja, mely során a drámafoglalkozáshoz hasonlóan problémákat jártak körbe.
Komáromi Sándor drámatanár olyan játékokat mutatott be, amelyek elősegítik a nem reális szinten való gondolkodást, és elvezetnek az absztrakt, izgalmasabb formák felé.
A Pápai Drámaműhely módszertani foglalkozásán a részvétel ingyenes volt.
Tegyi Tibor drámatanár érdeklődésünkre elmondta, a mai nap kettős céllal jött létre. Az egyik, hogy az iskola 2011-ben megkapta az Előminősített referencia intézmény címet, amelynek előzménye az Arizona-program és a drámapedagógia „Jó gyakorlattá” minősítése volt. Ez egyben az iskolában folyó pedagógiai munka elismerése, valamint a továbblépés egyik lehetősége. Ennek a folyamatnak folytatásaként az intézmény részt vesz a TÁMOP 3.1.7-11/2 számú Társadalmi Megújulás Operatív Program Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése című pályázaton. Ennek keretében az iskola közel hat millió forint támogatást nyert.
-Ez a mai alkalom projektnyitó rendezvény is egyben - mondta Tegyi Tibor.
A rendezvény zárásaként az Arizona-programról hallhattak rövid tájékoztatót a jelenlevők.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!