Nagyszabású útfejlesztés a pápai kistérségben
2012-03-21 11:55:48 | cikk: mo |
Közel 1,6 milliárd forint értékben indulnak, illetve kezdődtek már meg komplex útfelújítási munkálatok a pápai kistérségben – jelentette be dr. Kovács Zoltán országgyűlési képviselő ma délelőtt. A 83-as számú főút marcaltői elágazójánál tartott sajtótájékoztatón dr. Kovács Zoltán arról számolt be, a Regionális Operatív Programok keretében a 4 és 5 számjegyű utak felújítására 2007-2013 között mintegy 120 milliárd forint áll rendelkezésre. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jóváhagyása alapján ebben az időszakban mintegy 100 útfejlesztési projekt indulhat országosan, melyek során hozzávetőleg 1000 km hosszan javulnak a közlekedés feltételei az országos közúthálózaton – fogalmazott az országgyűlési képviselő.
Az európai uniós pályázati támogatásból, több mint 640 millió forintból újul meg a 8408-as számú Pápa és Szilsárkány közötti út. A kivitelezés 2012. júniusában indulhat meg, melynek keretében 4 db buszöblöt alakítanak ki. A felújítás 8,8 km-es szakaszon hidegremix technológiával, részben pedig két réteg aszfaltburkolat építésével, valamint lokális pályaszerkezet-cserék mellett zajlik – derült ki a sajtótájékoztatón.
Az említett szakasz felújításához szervesen kapcsolódik a Marcaltői Rába-híd felújítása, mely a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában ez év szeptemberéig fejeződik be. A képviselő tájékoztatott arról is, a fejlesztés által a 8408. számú úton az érvényben lévő 20 tonnás súlykorlátozás megszűnik, hiszen a híd teherbírása a beruházással 40 tonnára nő. A 632 millió forintos fejlesztéssel a jelenlegi hídszerkezet pályalemezének és felszerkezetének teljes cseréjét végzik el, illetve a hídon és annak környezetében új burkolat készül. A megerősített híd hossza a felújítást követően 120 méter lesz, keresztmetszet szélessége pedig 9, illetve 7,8 méterre nő – tudtuk meg a sajtótájékoztatón. Dr. Kovács Zoltán érdekességként megjegyezte azt is, hogy az 1949-ben épült hídszerkezet medernyílásának acélszerkezetét az 1944-ben felrobbantott, régi szegedi közúti Tisza-híd egyik nyílásának felhasználásával építették, vonórúdként a régi Széchenyi Lánchíd merevítőtartóit használták fel, az ártéri híd főtartóinak gerinclemezei pedig a régi Erzsébet-híd merevítőtartóinak felső övlemezéből készültek. A hídon az építés óta nagyobb felújítási munkát nem végeztek – fogalmazott az országgyűlési képviselő.
A pápai kistérségben egy harmadik beruházás is kezdődik júniusban. Devecser és Pápa között a 8402. számú út kupi szakaszán, mintegy 3 km hosszan kétrétegű burkolatmegerősítési munkálatokat végeznek. A több mint 300 millió forintos útfelújítás keretében forgalomtechnikai és biztonsági elemeket építenek ki és megtörténik két buszöböl felújítása is.
Dr. Kovács Zoltán beszélt a 83-as számú főút Pápa-Győr közötti szakaszának felújításáról is. A képviselő elmondta, a szakasz felújításával kapcsolatos tanulmánytervek március 31-ig elkészülnek. A beruházással kapcsolatos koncepció korábban mindössze a Tétet elkerülő út megépítését tartalmazta, az új tervek szerint azonban minden település mentén lesz elkerülőút. Az új komplex tervben szerepel a Bázisrepülőtérhez vezető út megépítése, kerékpárút és településkapuk kiépítése. A térség országgyűlési képviselője hozzátette azt is, a tervezési folyamatba be kellett vonni a Pápát keleti irányból elkerülő út megépítését, hiszen e szakasz tanulmánytervére korábban 107 millió forintot nyert a város. dr. Kovács Zoltán tájékoztatása szerint a 83-as számú főút Pápa-Győr közötti szakasza várhatóan 2014/2015-re készülhet el.
Az európai uniós pályázati támogatásból, több mint 640 millió forintból újul meg a 8408-as számú Pápa és Szilsárkány közötti út. A kivitelezés 2012. júniusában indulhat meg, melynek keretében 4 db buszöblöt alakítanak ki. A felújítás 8,8 km-es szakaszon hidegremix technológiával, részben pedig két réteg aszfaltburkolat építésével, valamint lokális pályaszerkezet-cserék mellett zajlik – derült ki a sajtótájékoztatón.
Az említett szakasz felújításához szervesen kapcsolódik a Marcaltői Rába-híd felújítása, mely a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában ez év szeptemberéig fejeződik be. A képviselő tájékoztatott arról is, a fejlesztés által a 8408. számú úton az érvényben lévő 20 tonnás súlykorlátozás megszűnik, hiszen a híd teherbírása a beruházással 40 tonnára nő. A 632 millió forintos fejlesztéssel a jelenlegi hídszerkezet pályalemezének és felszerkezetének teljes cseréjét végzik el, illetve a hídon és annak környezetében új burkolat készül. A megerősített híd hossza a felújítást követően 120 méter lesz, keresztmetszet szélessége pedig 9, illetve 7,8 méterre nő – tudtuk meg a sajtótájékoztatón. Dr. Kovács Zoltán érdekességként megjegyezte azt is, hogy az 1949-ben épült hídszerkezet medernyílásának acélszerkezetét az 1944-ben felrobbantott, régi szegedi közúti Tisza-híd egyik nyílásának felhasználásával építették, vonórúdként a régi Széchenyi Lánchíd merevítőtartóit használták fel, az ártéri híd főtartóinak gerinclemezei pedig a régi Erzsébet-híd merevítőtartóinak felső övlemezéből készültek. A hídon az építés óta nagyobb felújítási munkát nem végeztek – fogalmazott az országgyűlési képviselő.
A pápai kistérségben egy harmadik beruházás is kezdődik júniusban. Devecser és Pápa között a 8402. számú út kupi szakaszán, mintegy 3 km hosszan kétrétegű burkolatmegerősítési munkálatokat végeznek. A több mint 300 millió forintos útfelújítás keretében forgalomtechnikai és biztonsági elemeket építenek ki és megtörténik két buszöböl felújítása is.
Dr. Kovács Zoltán beszélt a 83-as számú főút Pápa-Győr közötti szakaszának felújításáról is. A képviselő elmondta, a szakasz felújításával kapcsolatos tanulmánytervek március 31-ig elkészülnek. A beruházással kapcsolatos koncepció korábban mindössze a Tétet elkerülő út megépítését tartalmazta, az új tervek szerint azonban minden település mentén lesz elkerülőút. Az új komplex tervben szerepel a Bázisrepülőtérhez vezető út megépítése, kerékpárút és településkapuk kiépítése. A térség országgyűlési képviselője hozzátette azt is, a tervezési folyamatba be kellett vonni a Pápát keleti irányból elkerülő út megépítését, hiszen e szakasz tanulmánytervére korábban 107 millió forintot nyert a város. dr. Kovács Zoltán tájékoztatása szerint a 83-as számú főút Pápa-Győr közötti szakasza várhatóan 2014/2015-re készülhet el.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!