Óriási siker a barokk fotózás


2012-03-03 23:53:39  | cikk: HuHa  | 


Óriási siker a barokk fotózás főképe
Hatalmas sikere van idén is a barokk fotózásnak, mellyel turisztikai szakembereink a pápai Esterházy-kastély különleges programjaira hívják fel az Utazás 2012 kiállítás vendégeinek figyelmét. Tegnap és ma több százan öltöztek be a díszes ruhákba, hogy aztán a „fényfestő mesterek” a kastély főúri termébe varázsolják és Pápára csábítsák az érdeklődő látgatókat. De nemcsak a barokk fotózás népszerű, a pápai stand többi része is nagy forgalmat bonyolít az idegenforgalmi rendezvényen. Mielőtt azonban a mieinkről bővebben is szó esne, nézzünk körül a kiállításon. Az idei évben 22 ország 465 kiállítója hozta el turisztikai kínálatát az év legnagyobb szakmai rendezvényére, emellett pedig a központi téma az olimpiák világa. Hazai és külföldi utazási irodák, országok, tájegységek, települések és szolgáltatók mutatkoznak be a négy napos kiállításon. A rendezett egységstandok és exkluzív porták mellett több egyedi, különlegesen látványos kiállítói terület fogadja az utazni vágyókat, egyre több helyen bukkannak fel az autentikus viseletbe öltözött munkatársak és – tán ellesték a pápaiaktól – mind több helyen játékos formában ismerkedhetnek a vendégek a kínálattal. A kiállítás külföldi díszvendége Lengyelország, mely az elmúlt 35 évben minden alkalommal részt vett a budapesti idegenforgalmi programon. Az idén az UEFA Labdarúgó Európa Bajnokságának egyik házigazdájaként mutatkoznak be és hívják hazájukba nemcsak a sportrajongókat. A lengyel idegenforgalmi kínálat kiemelt része a Podlaskie régió, melynek területén található a Bialowieski Nemzeti Park (szerepel az UNESCO Világörökség listáján). Ugyancsak hangsúlyos szerepet kapott a lengyel standon az egészségturizmus és a gyógyüdülők népszerűsítése, az aktív kikapcsolódást kínáló tátrai, pieniny hegyvidéki üdülési lehetőségek és a magyar történelmi múltat is idéző városok sora. Az Utazás 2012 kiállítás hazai díszvendége a 651 éves város, Debrecen. Hatalmas standjukon a Református Nagytemplom homlokzata jelenik meg és hangsúlyos szerepet kapott a Hortobágy bemutatása is.
-Debrecen kiváló célpont a családosoknak és a konferenciaturizmusnak is. Egész évben különböző kulturális és szórakoztató programokkal várjuk a hozzánk érkezőket. Kínálatunk fontos része a folyamatosan bővülő kultúrpark, az állatpark, az élményfürdő és a gasztronómiai rendezvényeink. A pulykanapok és a Márton napi libalakoma minden évben kicsit megújul, a Virágkarnevál pedig immár egy hetes rendezvénnyé nőtte ki magát- sorolta csak a legismertebbeket Tóth Meggyes Enikő, Debrecen Megyei Jogú Város idegenforgalmi referense. A gazdasági válság hatása a belföldi turizmus terén Debrecenben is érezhető - ezt újabb és újabb attrakciókkal igyekeznek ellensúlyozni -, a külföldi látogatók száma pedig stagnál, ebben nagy szerepe van a nemzetközi sporteseményeknek, mondta el a szakember. A hazai díszvendég standján is játékokkal várták a város és a Hortobágy iránt érdeklődőket, a kockázás mellett interaktív kvíz segítette a debreceni látnivalók megismerését, a prospektusok pedig programok, látnivalók és turisztikai szolgáltatók sokaságát kínálták. Debrecen azonban a Hajdúság és a Hortobágy – méltán híres – gasztronómiai kínálatát is elhozta a kiállításra. Külön standon készült az eredeti hortobágyi húsos palacsinta, a hortobágyi pecsenye, a debreceni aprópecsenye és a csöröge, vendégek tucatjait csábítva a kóstolásra.
-Az eredeti hortobágyi húsos palacsinta csirkehússal és paprikás mártással készül, a hortobágyi pecsenye tulajdonképpen göngyölt tarja kolbásszal, szalonnával és hagymával – adott ízelítőt a felvonultatott ételek sorából Barabás Zoltán étteremtulajdonos, hozzátéve, kuriózumokat is hoztak a kiállításra: libatepertőt, libazsírt, sült libacombot, hagymás libamájat és debreceni aprópecsenyét, ami szintén országszerte ismert. Az étteremtulajdonos a Debreceni Pulykanapok rendezvényére is felhívta a figyelmet, a tíz éve hagyományos kétnapos program a Nagytemplom előtt hidegkonyhai versenyekkel, gasztronómiai élményekkel és kulturális programokkal várja a látogatókat. S ha már az ételeknél tartunk, érdemes ellátogatni a békéscsabai standhoz, ahol egyébként kolbászból van a kerítés (ez szó szerint értendő), és a turisztikai szolgáltatások, látnivalók kínálása mellett természetesen a csabai kolbászt is meg lehet kóstolni, sőt a helyszínen be is mutatják a kolbász készítésének, töltésének tudományát. Gábor Tamástól megtudtuk, az igazi csabai kolbász titka az, hogy 130 kg-nál súlyosabb sertésből készül, a gazdák saját termesztésű paprikával ízesítik, és nem tesznek bele borsot. De ha már az ízeknél tartunk ideje visszatérni a pápai standra, ahol természetesen szintén várják a látogatókat gasztronómiai élmények, hiszen a város standján a Pápai Hús 1913 Kft. kiváló minőségű termékei kínálják magukat, a Kékfestő Múzeum, a Várkertfürdő és a kiemelt szerepet kapott Esterházy-kastély mellett. Pápa városa az idén a korábbiaknál nagyobb helyen mutatkozik be a Közép-Dunántúli Régió kiállítói területén (211/A). A város sokszínű kínálatát tükröző, egyedi megjelenésű standon bizony nem unatkoznak a turisztikai szakemberek, akiknek feladata, hogy a látogatókban felkeltsék az érdeklődést Pápa városa iránt. A főúri enteriőrt megidéző barokk bútorokkal díszített terület, a Kékfestőbe öltöztetett korabeli vásári sátor mellett a Várkertfürdő hatalmas posztere csinál kedvet a pápai látogatáshoz. No meg persze a sok játék, amibe bevonják a kiállítás látogatóit. A legnépszerűbb program egyike a barokk fotózás, már eddig száznál többen – gyerekek és felnőttek egyaránt - bújtak bele a díszes barokk ruhákba, hogy grófi tartással pózoljanak a kényelmes kereveten, míg a fényfestő mesterek megörökítik őket. S ha már visszarepültek az időben, a grófkisasszonyok megtanulhatják a méltóságteljes pukedlizést, sőt ma a barokk táncok alaplépéseit is elsajátíthatták a játékos kedvű látogatók. Mindezen közben pedig megismerkedhetnek a pápai kastély nevezetességeivel és programkínálatával. Hasonlóan nagy a nyüzsgés a Várkertfürdő kiállítói terén is. A létesítmény szolgáltatásai közül a gyógytornát és a masszázst élőben is kipróbálhatják a vendégek, a városi kvízjáték pedig többek között a fürdő többi szolgáltatását is bemutatja.
-A Várkertfürdő évente több régiós kiállításon is bemutatkozik, népszerűsítve a fürdőt, de ez a legjelentősebb idegenforgalmi rendezvény, amin jelen kell lenni. Számszerűsíteni nehéz, hogy mekkora vendégforgalmat hoz a kiállítás, de itt a szakma és a vendégek előtt is meg tudjuk mutatni, hogy vagyunk és fejlődünk – mondta el Kovács Antal. A Pápai Termálvízhasznosító Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette, amellett, hogy mind szélesebb körben szeretnék tudatosítani a Várkertfürdő létezését, idén kiemelt feladat a tavalyi fejlesztések megismertetése a látogatókkal. A kiállítás azonban ara is jó, hogy további ötleteket szerezzenek, és saját tapasztalataikat megosszák más fürdők szakembereivel.
-Természetesen megnézzük a többi hasonló létesítmény bemutatóját és minden jó ötletet megfontolunk. Főként a szolgáltatási, értékesítési csomagokra igaz ez, hiszen mindenütt máshogy csoportosítják a különböző szolgáltatásokat és ebből sokat lehet tanulni - tette hozzá az vezérigazgató, aki örömmel szemlélte, hogy folyamatos az érdeklődés a gyógytorna programra és a masszázsra, a nyereményekért folyó kvízjátékban pedig sokan adtak helyes válaszokat a Várkertfürdővel kapcsolatos kérdésekre.
A rendezvényre a Pápai Hús 1913 Kft. ügyvezető igazgatója is ellátogatott, hiszen mint mondta, a szakmai kiállítások mellett az ilyen programokon is fontos a cég megjelenése és termékeinek népszerűsítése.
-Lokálpatriótaként mondhatom, hogy minden Pápával kapcsolatos rendezvényen szívesen részt veszünk. Termékeinkkel segíthetünk a város népszerűsítésében, a Pápára érkező vendégek pedig találkoznak a termékeinkkel - reméljük meg is kóstolják őket -, ez pedig hasznot hoz nekünk – fogalmazott Politzer József, aki úgy véli, a pápai turizmust a Pápai Hús 1913 Kft. gasztronómiai kínálata jól kiegészíti.
-Azt gondolom, hogy a jövőben ezt tovább erősítjük és a pápai nagyrendezvényeken közvetlenül is megjelenünk – az országban nagy sikerrel zajló különböző gasztronómiai fesztiválokhoz hasonlóan – árulta el a cég terveit az ügyvezető. A Pápai Hús 1913 Kft. egyébként az összes „Kiváló Magyar Élelmiszer” díjas termékét elhozta a kiállításra, sok más készítménye mellett.
Az Utazás 2012 kiállítást pénteken kereste fel Pápa város delegációja, elégedetten szemlélve a stand látogatottságát. Dr. Áldozó Tamás polgármester úgy fogalmazott, bár az eddigieknél nagyobb standon mutatkozik be a város, a jövőben még hangsúlyosabb szerepre törekednek.
-Azt gondolom, nekünk ezen a piacon helyünk van, és mindennek helye van itt, amit elhoztunk. A kiállítástól nem fog direkt módon megnövekedni a Pápára látogatók száma, a rendezvényen való részvételünktől nem fognak ezrével Pápára jönni az itt megforduló vendégek, viszont a szakma tudomásul veszi, hogy velünk, mint desztinációval számolni kell. Bekerülünk a turisztikai szaksajtóba, utazási irodák kínálatába és ettől indirekt módon lesz több vendégünk, több vendégéjszakánk, több pápai munkahelyünk, és több pápai adóbevételünk. A pápaiaknak kell attól jobban élniük, hogy idegenforgalmi beruházásokra költjük a közösség pénzét – mondta a polgármester hozzátéve, körülnézve nagyon szép esélyeket és reményt lát erre. Dr. Áldozó Tamás szerint Pápa városa bármely célterülettel összemérhetővé vált, és bár sok helyen még jobban és szebben kiépített szolgáltatások kínálják magukat, de már összemérhetővé lett Pápa ezekkel és tudni lehet, mi kell ahhoz, hogy egyenértékűvé válhasson a város a meghatározó desztinációkkal.
-Az Utazás kiállítás a legmeghatározóbb hazai idegenforgalmi rendezvény, amin feladatunk népszerűsíteni városunk turisztikai kínálatát. Ezen túlmenően, azok a piacok, ahol a jelenlétünket meg kell teremteni és ahol még nem jártunk, azok tőlünk nyugatra és északra vannak. Vagyis egyrészt a felvidéki, szlovákok által is lakott területek, ami pozsonyi, nyitrai és nagyszombati vásárokon való megjelenést jelent, másrészt pedig Ausztria felé is kell mozdulnunk, hiszen a fürdő mellett működő kemping nagyon szép eredményeket mutat fel az osztrák turizmus szempontjából – beszélt a további célterületekről a polgármester, hangsúlyozva, hogy a városmarketingre fordított költségvetési források méltányosak és várhatóan rövid időn belül, busásan megtérülnek. Az Utazás kiállítás többi résztvevőjének kínálatát megtekintve, dr. Áldozó Tamás mosolyogva úgy fogalmazott, egy kicsit mindenki pápai, hiszen azokat az ötleteket kombinálják mások is, amit a pápai stand felvonultatott.
S hogy valóban egy kicsit mindenki pápai, annak ékes bizonyítéka az is, hogy a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, Horváth Gergely maga is Pápán született. A vezérigazgató meglátogatta a pápai standot is és dr. Kovács Zoltán országgyűlési képviselővel is találkozott a rendezvényen. A pápai turisztikai kínálatról úgy vélekedett, nagyon szép fejlődésen megy keresztül a város és reméli, hogy pár év múlva komoly vendégforgalomról számolhat be településünk.
-Az Utazás kiállítás páratlan lehetőséget kínál a hazai turisztikai kínálat bemutatására. Több mint háromszáz magyar szolgáltatóval találkozhatnak a látogatók, megismerve legújabb fejlesztéseiket, ötleteket gyűjtve, hol érdemes szabadságukat eltölteni. Az idei kínálat azt mutatja, hogy folyamatosan fejlődnek a szolgáltatók és ezt nagyon szépen mutatják be a rendezvényen. A gazdasági válságnak vannak pozitív oldalai, ez mutatkozik meg a turizmusban is. A környékbeli országokból dinamikusan növekszik a hazánkba érkező vendégek száma, egyfajta átrendeződés tapasztalható a külföldi beutazó látogatók részéről. Tavaly például kilenc százalékkal nőtt a szállodákban a külföldi vendégek száma. A belföldi turizmus tekintetében ez nem mondható el, hiszen a múlt évben a magyar lakosok másfélszer annyi pénzt költöttek el külföldi, több napos utakra, mint amennyit hazai utazásokra. Ez számszerűen azt jelenti, hogy több mint 380 milliárd forintot költöttek az itt megszerzett jövedelmekből külföldi utazásokra, míg itthon csak 240 milliárd forintot – mondta el a vezérigazgató. Ennek a tendenciának a megváltoztatására, a hazai turizmus erősítésére mozgalmat indított a Magyar Turizmus Zrt., mellyel a magyarországi turisztikai célpontokra kívánják felhívni a hazai utazók figyelmét.
-Ezt a munkát már tavaly megkezdtük különböző kampányfilmekkel, az idén pedig kicsit más formában folytatjuk, hogy legyen presztízse annak, hogy valaki itthon utazik.
E cél eléréséhez Pápa mindenképpen hozzájárul az Utazás kiállításon, hiszen a lehető legszínesebb módon csalogatja a vendégeket a városba. A rendezvény vasárnap estig várja az érdeklődőket, a pápai standon vasárnap barokk muzsika szórakoztatja a látogatókat az állandó programok mellett és a rendezvényre ellátogat a Pápai Barokk Hagyományőrző Közhasznú Egyesület is, amely barokk viseletbe öltözve járul hozzá a város népszerűsítéséhez.

Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!