Iskolaszínházi bérlet indult a JMSZK-ban
2011-12-12 18:08:50 | cikk: mo |
Új bérletet szervezett a Jókai Mór Művelődési és Szabadidő Központ ebben az évadban. A bérletsorozat különlegessége abban áll, hogy a színházi előadásokat ezúttal kifejezetten egy középiskola számára szervezik, ez esetben az Acsády Ignác Szakképző Iskola diákjai számára. Dr. Baloghné Uracs Marianna érdeklődésünkre elmondta, a Tudás-Szín-Tér pályázat keretében szervezett kamaraszínházi előadások során kiderült, hogy a középiskolás korosztály érdeklődését jobbára a kamaraelőadások ragadják meg, ezért az Acsády Ignác Szakképző Iskolával konzultálva létrehoztak egy iskolaszínházi bérletet, melyben három előadást láthatnak a diákok. A JMSZK művelődésszervezője hozzátette, a pályázat során színpadra állított darabok nem éppen a legkönnyebben emészthető előadások közé tartoztak, a fiatalok mégis nagy lelkesedéssel érkeztek a bemutatóra és maradandó színházi élménnyel gazdagodtak a darab végén. Az iskolaszínházi bérletsorozatban igyekeztek úgy összeválogatni a darabokat, hogy mindenképpen szerepeljen köztük irodalmi jelentőségű alkotás is, így kapott helyet a tanév programjában a ma játszott Gogol: Az őrült naplója és a Petőfi Sándor: A helység kalapácsa című darab is.
A mai előadáson a Forrás Színház művésze, Ács Tamás monodrámaként dolgozta fel Gogol művét. Az alkotás színházi adaptációja egyszemélyes darab, melyben a színész közel 70 percen keresztül egyedül volt a színpadon, ami nem csak azt jelentette, hogy végig teljes koncentrációval kellett dolgoznia, egy pillanatra sem lazíthatott, de azt is, hogy mindent önmagából kellett felépítenie. Ács Tamás egyfajta interaktivitást vitt játékába, s így mutatta be szemlélőinek egy őrült elme legmélyebb bugyrait. A diákokat szinte minden cselekménybe bevonta, ettől és természetesen a színész kitűnő játékától volt élő, fordulatos és mozgalmas a darab. A fiatalok feszült figyelemmel hallgatták a művészt, és fürkészték arcának minden apró rezdülését. Szükség is volt erre, hiszen minden mozdulat jelentőséggel bírt.
A mai előadáson a Forrás Színház művésze, Ács Tamás monodrámaként dolgozta fel Gogol művét. Az alkotás színházi adaptációja egyszemélyes darab, melyben a színész közel 70 percen keresztül egyedül volt a színpadon, ami nem csak azt jelentette, hogy végig teljes koncentrációval kellett dolgoznia, egy pillanatra sem lazíthatott, de azt is, hogy mindent önmagából kellett felépítenie. Ács Tamás egyfajta interaktivitást vitt játékába, s így mutatta be szemlélőinek egy őrült elme legmélyebb bugyrait. A diákokat szinte minden cselekménybe bevonta, ettől és természetesen a színész kitűnő játékától volt élő, fordulatos és mozgalmas a darab. A fiatalok feszült figyelemmel hallgatták a művészt, és fürkészték arcának minden apró rezdülését. Szükség is volt erre, hiszen minden mozdulat jelentőséggel bírt.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!