Felvidéki táborban jártak a pápai barantások
2009-11-27 18:23:13 | cikk: |
November 18-a és 22-e között Felvidéken, Szilíciaborsán baranta tábor zajlott, ahol Pápát másodmagával Pintér Péter képviselte. A tábor kimondottan a pásztorbottal, a pásztorbot használatával való megismerkedést szolgálta, a pápai baranta megalapítója szerint hasznos volt ez a négy nap, ahol előadásokon, foglalkozásokon vehettek részt az érdeklődők.
- A rendezvényt szakmailag három fontos személy felügyelte és szervezte: Kopecsni Gábor, a Felvidéki Baranta Szövetség vezetője, Pucskó Zsolt, aki 18 év néptánc után alakított ki egy úgynevezett hun-magyar botoló harci rendszert és Mezei Lajos, aki fafaragásból adott ízelítőt. A pásztorbot nagyon sok célt szolgált a régebbi időkben, egyrészt a pásztor ezzel védte meg magát, másrészt a botnak volt egy kultikus, szimbolikus, beavató szerepe is. A pásztorbotok használata tájegységenként változik, a barantának fontos célja, hogy az ebből származó hagyományokat felelevenítse és rendszerbe gyűjtse. Idehaza próbáljuk a megszerzett tudást és tapasztalatot továbbadni, jelenleg is zajlanak az edzések, örömteli hír, hogy már 20 körüli a résztvevők száma, akik heti három alkalommal Müller Anita vezetésével néptánc, Koloványi Attila révén pedig íjászedzésen is részt vehetnek.
Az év december 19-én zárul, ekkor tartja a Hét Csillag Egyesület szokásos karácsonyi ünnepségét a Jókai utcai edzőteremben.
Haraszti Gábor
- A rendezvényt szakmailag három fontos személy felügyelte és szervezte: Kopecsni Gábor, a Felvidéki Baranta Szövetség vezetője, Pucskó Zsolt, aki 18 év néptánc után alakított ki egy úgynevezett hun-magyar botoló harci rendszert és Mezei Lajos, aki fafaragásból adott ízelítőt. A pásztorbot nagyon sok célt szolgált a régebbi időkben, egyrészt a pásztor ezzel védte meg magát, másrészt a botnak volt egy kultikus, szimbolikus, beavató szerepe is. A pásztorbotok használata tájegységenként változik, a barantának fontos célja, hogy az ebből származó hagyományokat felelevenítse és rendszerbe gyűjtse. Idehaza próbáljuk a megszerzett tudást és tapasztalatot továbbadni, jelenleg is zajlanak az edzések, örömteli hír, hogy már 20 körüli a résztvevők száma, akik heti három alkalommal Müller Anita vezetésével néptánc, Koloványi Attila révén pedig íjászedzésen is részt vehetnek.
Az év december 19-én zárul, ekkor tartja a Hét Csillag Egyesület szokásos karácsonyi ünnepségét a Jókai utcai edzőteremben.
Haraszti Gábor
Képek:
A barantáról
A baranta Magyarország leggyorsabban fejlődő harcművészeti irányzata. Jelenleg 73 helyszínen kb. 2500 fő gyakorolja a régi magyar történelmi harci testkultúrából táplálkozó technikákat. Egyre több településen indítanak baranta egyesületeket, amelyek a helyi ifjúság mellett az ott élő korosztályok mindegyikével foglalkoznak. Az önálló magyar harcművészeti irányzat a magyar harci testkultúra megmaradt és megőrzött elemeinek rendszerbe foglalását és továbbfejlesztését tűzte ki célul. Az anyag gyűjtése, rendszerezése, a kiképzésbe való beillesztése jelenleg is folyik. Jelenleg közel ezer tradicionális technikai megoldás alkotja a baranta alapvázát. A különböző fogások, eljárások mintegy 60 százaléka más harcművészetekben nem fordul elő, vagy feledésbe merült. A barantát ezen elemek léte, sokrétűsége, a történeti magyar gondolkodásmódból származtatott életfilozófiája teszi igazán izgalmas, egyedülálló szellemi, lelki és fizikai alkotássá.
A baranta szó jelentése: a szó az ország olyan nyugati és déli peremvidékein maradt fenn, ahol a lakosság összetétele a kezdetektől fogva magyar volt (Somogy, Ormánság, Göcsej, Őrség). A szépirodalomban a legtöbb alkalommal Kodolányi János műveiben találkozhatunk vele. A szó jelentése: fegyveres vetélkedés, megmérettetés, harcra, hadjáratra való felkészülés, törvényesen alkalmazható erőszak, ill. az erőszak alkalmazása.
Forrás: baranta.net
A baranta Magyarország leggyorsabban fejlődő harcművészeti irányzata. Jelenleg 73 helyszínen kb. 2500 fő gyakorolja a régi magyar történelmi harci testkultúrából táplálkozó technikákat. Egyre több településen indítanak baranta egyesületeket, amelyek a helyi ifjúság mellett az ott élő korosztályok mindegyikével foglalkoznak. Az önálló magyar harcművészeti irányzat a magyar harci testkultúra megmaradt és megőrzött elemeinek rendszerbe foglalását és továbbfejlesztését tűzte ki célul. Az anyag gyűjtése, rendszerezése, a kiképzésbe való beillesztése jelenleg is folyik. Jelenleg közel ezer tradicionális technikai megoldás alkotja a baranta alapvázát. A különböző fogások, eljárások mintegy 60 százaléka más harcművészetekben nem fordul elő, vagy feledésbe merült. A barantát ezen elemek léte, sokrétűsége, a történeti magyar gondolkodásmódból származtatott életfilozófiája teszi igazán izgalmas, egyedülálló szellemi, lelki és fizikai alkotássá.
A baranta szó jelentése: a szó az ország olyan nyugati és déli peremvidékein maradt fenn, ahol a lakosság összetétele a kezdetektől fogva magyar volt (Somogy, Ormánság, Göcsej, Őrség). A szépirodalomban a legtöbb alkalommal Kodolányi János műveiben találkozhatunk vele. A szó jelentése: fegyveres vetélkedés, megmérettetés, harcra, hadjáratra való felkészülés, törvényesen alkalmazható erőszak, ill. az erőszak alkalmazása.
Forrás: baranta.net
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!