Munkaértekezlet a Városi Óvodáknak
2011-11-06 06:32:48 | cikk: Babos Petra | fotó: Babos Petra |
Nevelés nélküli munkanapot tartottak tegnap a Városi Óvodáknak, melyen rendhagyó módon szakmai napra invitálták a Városi Óvodák valamint Pápa Város és Vonzáskörzete Óvoda Pedagógusainak Egyesülete óvónőit a Pedagógus Művelődési Házba.
Csákvári Judit, a Városi Óvodák vezetője hírportálunk kérdésére elmondta, az értekezleten a kompetencia alapú oktatás bevezetéséről, a város három óvodájában már jól működő rendszerről beszéltek, adták át tapasztalataikat az óvodapedagógusok.
- Városunkban már három óvodában, a Csókaiban, az Erzsébetvárosiban és a Tókerti Óvodában működik a kompetencia alapú nevelés. Szeretnénk, ha a többi óvodában is elsajátítanák és alkalmaznák ezt a módszert. Úgy látom, olyan fajta együttműködést sikerült kialakítani a három óvodában a szülői házzal, amelyre még nem volt példa. Csak a szülőkön keresztül, illetve velük együtt tudunk eredményesen munkát végezni az óvodai nevelés területén - hangsúlyozta Csákvári Judit.
A Csókai Óvodában a környezeti nevelésre fordítanak nagy hangsúlyt az óvónők.
- A természet közelségét, élménygazdagságát kiterjesztettük a nevelés minden területére. A "zöld" napok keretében a természet megismerésére, megóvására, a környezettudatos magatartás kialakítására neveljük gyermekeinket. Sok közös programot szervezünk a szülőkkel együtt, ez nagyon fontos. Ezek az általában délutáni foglalkozások összehozzák a szülőt a gyermekkel, s így az óvónőkkel is a szülőket - mondta Mayer Attiláné a Csókai Óvoda Katica csoportjának egyik óvónője.
Kiss Marianna, az Erzsébetvárosi Óvoda Mackó csoportjának óvónője szerint a projekt alapú tevékenységek nagyon jók, hiszen a gyerekekkel együtt, közösen határozzák meg, hogy az adott időszakban mivel szeretnének foglalkozni, milyen témahetek legyenek. Az ötleteket egy ún. projekt-falon vezetik, melyet a szülőkkel is megosztanak közös játszóház vagy barkácsházak alkalmával.
A Tókerti Óvodában az Ibolya csoportban a 2009/2010-es nevelési évtől vezették be a kompetencia alapú oktatást.
A mai napon az érzelmi nevelésről tartott előadást Horváth Tímea óvónő, aki elmondta, a Tókerti egy háromgenerációs óvoda.
- Nagyon sok szeretetjátékot játszunk, beszélgetünk, ami közelebb hozza a gyerekeket egymáshoz, érdeklődnek egymás iránt, észreveszik egymás örömeit, bánatait. A szülők is nagyon élvezik ezeket a játékokat, amikor szülői értekezleten eljátsszuk. A szülő, a család és az óvónő között ezáltal szorosabbá válik a nevelő partneri kapcsolat. A módszer lényege az együttnevelés - mondta Horváth Tímea.
A szakmai nap az előadásokat követően kötetlen beszélgetéssel zárult.
Csákvári Judit, a Városi Óvodák vezetője hírportálunk kérdésére elmondta, az értekezleten a kompetencia alapú oktatás bevezetéséről, a város három óvodájában már jól működő rendszerről beszéltek, adták át tapasztalataikat az óvodapedagógusok.
- Városunkban már három óvodában, a Csókaiban, az Erzsébetvárosiban és a Tókerti Óvodában működik a kompetencia alapú nevelés. Szeretnénk, ha a többi óvodában is elsajátítanák és alkalmaznák ezt a módszert. Úgy látom, olyan fajta együttműködést sikerült kialakítani a három óvodában a szülői házzal, amelyre még nem volt példa. Csak a szülőkön keresztül, illetve velük együtt tudunk eredményesen munkát végezni az óvodai nevelés területén - hangsúlyozta Csákvári Judit.
A Csókai Óvodában a környezeti nevelésre fordítanak nagy hangsúlyt az óvónők.
- A természet közelségét, élménygazdagságát kiterjesztettük a nevelés minden területére. A "zöld" napok keretében a természet megismerésére, megóvására, a környezettudatos magatartás kialakítására neveljük gyermekeinket. Sok közös programot szervezünk a szülőkkel együtt, ez nagyon fontos. Ezek az általában délutáni foglalkozások összehozzák a szülőt a gyermekkel, s így az óvónőkkel is a szülőket - mondta Mayer Attiláné a Csókai Óvoda Katica csoportjának egyik óvónője.
Kiss Marianna, az Erzsébetvárosi Óvoda Mackó csoportjának óvónője szerint a projekt alapú tevékenységek nagyon jók, hiszen a gyerekekkel együtt, közösen határozzák meg, hogy az adott időszakban mivel szeretnének foglalkozni, milyen témahetek legyenek. Az ötleteket egy ún. projekt-falon vezetik, melyet a szülőkkel is megosztanak közös játszóház vagy barkácsházak alkalmával.
A Tókerti Óvodában az Ibolya csoportban a 2009/2010-es nevelési évtől vezették be a kompetencia alapú oktatást.
A mai napon az érzelmi nevelésről tartott előadást Horváth Tímea óvónő, aki elmondta, a Tókerti egy háromgenerációs óvoda.
- Nagyon sok szeretetjátékot játszunk, beszélgetünk, ami közelebb hozza a gyerekeket egymáshoz, érdeklődnek egymás iránt, észreveszik egymás örömeit, bánatait. A szülők is nagyon élvezik ezeket a játékokat, amikor szülői értekezleten eljátsszuk. A szülő, a család és az óvónő között ezáltal szorosabbá válik a nevelő partneri kapcsolat. A módszer lényege az együttnevelés - mondta Horváth Tímea.
A szakmai nap az előadásokat követően kötetlen beszélgetéssel zárult.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!