Lezárult a Barokk-Esterházy-Múzeum című projekt
2011-08-30 13:12:51 | cikk: mo |
2010. július 1-én indult és 2011. augusztus 31-ig tart az Új Magyarország Fejlesztési Terv (TÁMOP) keretében az Európai Unió és a Magyar Állam 30.067.451. forintos támogatásával megvalósuló Barokk-Esterházy-Múzeum elnevezésű projekt. A pályázat keretében a múzeum kulturális és művészeti tevékenységeket szolgáltatott az együttműködő oktatási intézmények számára, amelyekkel azok oktatási és nevelési tevékenységét támogatta. E nagyszabású projekt zárórendezvényét tartották ma délelőtt az Esterházy-kastély egyik felújított termében.
A projektzáró eseményen részt vett Limbacher Gábor, a Veszprém Megyei Múzeum igazgatója. Elmondta, a TÁMOP pályázat kapcsán egy olyan szolgáltatási kínálat alakult ki, amely az oktatási intézmények számára a jövőben elérhető lesz. Egy olyan lehetőség adódott, amely a történelmi helyszín, a műtárgyak segítségével, autentikus környezetben egy egészen más típusú, összességében élményszerű oktatást és nevelő munkát eredményez – tette hozzá a múzeumigazgató.
A sajtótájékoztatón elhangzott, a pályázat keretében a 29 tevékenység során összesen 247 alkalommal 3606 főt foglalkoztattak. A tevékenységek közül kiemelkedő népszerűségnek örvendett a makett-és filmkészítés, a Pápa-történeti előadás valamint a múzeumpedagógiai foglalkozások és a Mesevarázs elnevezésű foglalkozás.
Vonnák Andrea, a makett-illetve a filmkészítés szakmai koordinátora azt hangsúlyozta, az iskolák és a múzeumok kapcsolata jelentős segítség lehet az iskola oktató-nevelő munkájához, hiszen tanulni nem csak az iskolában lehet. A múzeum számtalan lehetőséget kínál arra, hogy a múltban és jelenben élő emberek élete, kultúrája érthetőbbé váljon a gyermekek számára. A múzeumi anyag feldolgozásához szükségesek a gyermeki játékosságot, kreativitást igénylő feladatok, a „felfedező kezdeményezések”. A munkálkodás egyik célja a sikerélmény, a „csinálás öröme” - fogalmazott Vonnák Andrea. Mindezt figyelembe véve a szakkörökön, témanapokon játékos időutazás keretében betekintést nyerhettek a gyermekek a barokk világába. Két programot valósítottak meg 3 iskolában. A tarczys és erkeles felső tagozatos tanulók 12 alkalmas heti szakkör keretében, makettkészítés közben ismerhették meg a barokk építészet rejtelmeit, míg a Türr Gimnázium diákjai kisjátékfilmet forgattak, mely a barokk korban játszódik. Az általános iskolások első az félévben az Esterházy kastély makettjét, második félévben pedig a katolikus plébániatemplom kicsinyített mását készítették el. A szakkört Polgárdi Attila vezette mindkét iskolában.A középiskolások az első félévben még készen kapott forgatókönyvből dolgoztak, de a második félévben már ők írták a forgatókönyvet is. A filmes szakkört Cserneczky Attila vezette. A filmforgatások 12 helyszínen zajlottak, és 50 diákot mozgattak meg.
A pályázatban résztvevő Vajda Péter Lakótelepi Óvoda vezetője társpályázóként működött együtt a múzeummal. Az óvodában több mint egy évtizede szerepel a népi hagyományok ápolása, beépítése a gyerekek mindennapi nevelésébe. Becskereki Lászlóné hozzátette, ugyancsak kiemelt hangsúllyal szerepel a nevelésben a közelebbi-távolabbi szülőföld, szülőváros szeretetének megalapozása. Ez többek között a városunk fejlődését meghatározó Esterházy-család főúri kultúrájának, építészetének megismertetését is jelenti, természetesen óvodai módszerekkel. A projektben gyermeknéptánc foglalkozások szerepeltek Ihász László és Bors Éva vezetésével, a kézműves tevékenységeket Reidmár Lindával sajátíthatták el a gyerekek, míg a Pegazus Színház vezetésével főúri játékok, foglalkozások várták az ovisokat – tudtuk meg Becskereki Lászlónétől.
A sajtótájékoztatón elhangzott, az öt éves fenntartási időszakban a múzeumpedagógiai foglalkozások továbbra zajlanak.
A projektzáró eseményen részt vett Limbacher Gábor, a Veszprém Megyei Múzeum igazgatója. Elmondta, a TÁMOP pályázat kapcsán egy olyan szolgáltatási kínálat alakult ki, amely az oktatási intézmények számára a jövőben elérhető lesz. Egy olyan lehetőség adódott, amely a történelmi helyszín, a műtárgyak segítségével, autentikus környezetben egy egészen más típusú, összességében élményszerű oktatást és nevelő munkát eredményez – tette hozzá a múzeumigazgató.
A sajtótájékoztatón elhangzott, a pályázat keretében a 29 tevékenység során összesen 247 alkalommal 3606 főt foglalkoztattak. A tevékenységek közül kiemelkedő népszerűségnek örvendett a makett-és filmkészítés, a Pápa-történeti előadás valamint a múzeumpedagógiai foglalkozások és a Mesevarázs elnevezésű foglalkozás.
Vonnák Andrea, a makett-illetve a filmkészítés szakmai koordinátora azt hangsúlyozta, az iskolák és a múzeumok kapcsolata jelentős segítség lehet az iskola oktató-nevelő munkájához, hiszen tanulni nem csak az iskolában lehet. A múzeum számtalan lehetőséget kínál arra, hogy a múltban és jelenben élő emberek élete, kultúrája érthetőbbé váljon a gyermekek számára. A múzeumi anyag feldolgozásához szükségesek a gyermeki játékosságot, kreativitást igénylő feladatok, a „felfedező kezdeményezések”. A munkálkodás egyik célja a sikerélmény, a „csinálás öröme” - fogalmazott Vonnák Andrea. Mindezt figyelembe véve a szakkörökön, témanapokon játékos időutazás keretében betekintést nyerhettek a gyermekek a barokk világába. Két programot valósítottak meg 3 iskolában. A tarczys és erkeles felső tagozatos tanulók 12 alkalmas heti szakkör keretében, makettkészítés közben ismerhették meg a barokk építészet rejtelmeit, míg a Türr Gimnázium diákjai kisjátékfilmet forgattak, mely a barokk korban játszódik. Az általános iskolások első az félévben az Esterházy kastély makettjét, második félévben pedig a katolikus plébániatemplom kicsinyített mását készítették el. A szakkört Polgárdi Attila vezette mindkét iskolában.A középiskolások az első félévben még készen kapott forgatókönyvből dolgoztak, de a második félévben már ők írták a forgatókönyvet is. A filmes szakkört Cserneczky Attila vezette. A filmforgatások 12 helyszínen zajlottak, és 50 diákot mozgattak meg.
A pályázatban résztvevő Vajda Péter Lakótelepi Óvoda vezetője társpályázóként működött együtt a múzeummal. Az óvodában több mint egy évtizede szerepel a népi hagyományok ápolása, beépítése a gyerekek mindennapi nevelésébe. Becskereki Lászlóné hozzátette, ugyancsak kiemelt hangsúllyal szerepel a nevelésben a közelebbi-távolabbi szülőföld, szülőváros szeretetének megalapozása. Ez többek között a városunk fejlődését meghatározó Esterházy-család főúri kultúrájának, építészetének megismertetését is jelenti, természetesen óvodai módszerekkel. A projektben gyermeknéptánc foglalkozások szerepeltek Ihász László és Bors Éva vezetésével, a kézműves tevékenységeket Reidmár Lindával sajátíthatták el a gyerekek, míg a Pegazus Színház vezetésével főúri játékok, foglalkozások várták az ovisokat – tudtuk meg Becskereki Lászlónétől.
A sajtótájékoztatón elhangzott, az öt éves fenntartási időszakban a múzeumpedagógiai foglalkozások továbbra zajlanak.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!