Sajtóközlemény - sikeres sajtópályázat települési lapok számára
2009-11-20 15:41:07 | cikk: |
A Pápa és Vidéke és a Kerepesi Vélemény az Év Legjobb Települési Lapja
A 4. Településmarketing Konferencián, Budaörsön adták át az elismeréseket
Budapest, 2009. november 19. – Idén először hirdetett pályázatot a Studio Metropolitana Városfejlesztő Műhely (SM) „Pátriánk” Helyi Sajtó Díj címmel a települési, kistérségi közösségi újságok számára. Az ünnepélyes díjátadót a 4. alkalommal megrendezésre került Településmarketing Konferencián, Budaörsön tartották, amelynek központi témája a „Közösség, Kép, Kommunikáció” volt. A nagyvárosok kategóriájában a Pápa és Vidéke lap nyert, a kistelepülések között a Kerepesi Vélemény című helyi lap végzett az élen.
A sajtópályázatra közel száz pályamunka érkezett, amelyek közül 6 tagú szakmai zsűri két kategóriában választotta meg 2009 legjobb települési lapját. A rendezvényen többek között Vujity Tvrtko, Bakács Tibor, Debreczeni Zita, Lévai Balázs és Bojár Iván András is előadott, a hagyományos szakmai eseményen mintegy 150 polgármester, helyi újságíró, kulturális, kommunikációs és turisztikai szakember vett részt.
A Pápa és Vidéke nyerte az év legjobb települési lapja kitüntető címet a nagyvárosok kategóriájában a Studio Metropolitana Városfejlesztő Műhely által idén első alkalommal meghirdetett „Pátriánk” Helyi Sajtó Pályázaton. A díjat a 4. Településmarketing Konferencia keretében adták át, amelyet Dr. Áldozó Tamás, Pápa Város alpolgármestere vett át. A második helyezett az Újpesti Helytörténeti Értesítő lett, a harmadik helyen holtversenyben az esztergomi Hídlap, az Óbuda újság és a Mai Belváros kerületi lap végzett. A kistelepülések között 2009 legjobbjának a Kerepesi Vélemény című Pest-megyei újságot választotta a szakemberekből álló zsűri, a díjat Windhager Károly főszerkesztő vette át. Ebben a kategóriában második helyen végzett a pilisvörösvári Vörösvári Újság, azonos pontszámmal lett harmadik a mogyoródi Kilátó Kápolna és a Rózsaszentmártoni Rózsai Hírek.
A zsűri tagjai voltak: Tripolszky László, a Sajtószakszervezet elnöke, L. Gyöngyösi Zsuzsanna, a Független Újságírók Szövetségének elnöke, Kósa Csaba, a Magyar Újságírók Közösségének elnöke, Kleer László, a MÚOSZ Helyi Sajtó Szakosztályának elnöke, Czifrik Balázs, a Szabad Föld főszerkesztő-helyettese és Kriaszter Attila, a Studio Metropolitana Városfejlesztő Műhely képviselője. „Szeretnénk évente egyszer színpadra hívni és elismerni a település sajtóban dolgozó újságírókat ennek a pályázatnak a segítségével, a konferencia keretében pedig megismerni az országban dolgozó kollégák egész éves munkáját. Az induló év sikere bizonyítja, hogy szükség van az ilyen ünnepi alkalmakra.” – foglalta össze a célt Kriaszter Attila.
A konferencián Bakács Tibor, népszerű újságíró Kazincbarcika kapcsán beszélt arról, hogy mindaddig, amíg a korrupció jelen van települések többségén és a városvezetők nem érdekeltek a hosszú távú imázs-építésben, addig sikeres településmarketingről nem lehet beszélni.
Debreczeni Zita, mint Szolnok Város Arca elmondta, hogy ma egy tisztes város a kereskedelmi televíziókba és a bulvárlapokba csak híresség társaságában kerülhet be, ezért adja ő az arcát szülővárosának.
Vujity Tvrtko, Pécs EKF nagyköveteként felhívta a figyelmet arra, hogy a város jövőre nemcsak magát, hanem egész Magyarországot fogja képviselni a nagyvilágban, ezért a széthúzás, a káröröm helyett ideje összefogni a siker érdekében.
Lévai Balázs, tévés újságíró az „A mi kis városunk” című városi valóságshow sikere kapcsán elmondta, annyi mindent átalakítanak ma a kereskedelmi műsorokban, arcot, alakot, lakást, hogy itt volt az ideje városok átalakításának is. A siker lemérhető, hiszen a műsorsorozat számos ötlete megvalósulni látszik egy-egy településen.
A szervezők elmondták, hogy jövő ősszel a jubileumi, 5. Településmarketing Konferencia a nemzetközi kapcsolatok témájával foglalkozik majd, és természetesen újra keresni fogják az év legjobb települési lapjait.
A konferencia részletes programja, a sajtópályázat kiírása, az eredmények és a rendezvényen készült fotók letölthetőek a www.studmet.hu/metropoly honlapról!
További információ:
Kriaszter Attila
Email: kriaszter@studmet.hu
Kapcsolódó cikkek:
Képek:
„Párbeszédben a város”
A Studio Metropolitana szlogenje kifejezi mindazokat a törekvéseket, amelyeket a Budapest Metropoliszban végez. A város használóival, gazdasági szereplőivel, a közigazgatásban, önkormányzatokban dolgozókkal, a kreatív, az ingatlan szektor és a gazdasági élet képviselőivel vagy a civil szféra aktív tagjaival közösen igyekeznek meghatározni a városrégió előtt álló legnagyobb kihívásokat és a mindenki számára legjobb megoldásokat. Az SM átfogó Köz-tér Programja, amelyben a Tematikus Utcák és a Tér-Erő Intermodális Központ-megújítás is szerepel, a közösség bevonásával igyekszik a lokális tereket fejleszteni.
A DunaLog Program részeként megrendezett nemzetközi konferenciák, a létrehozott Duna Partnerségi Hálózat, a Duna Főutca projekt az európai Duna Stratégiához kívánnak hazai energiákat csatolni, valamint összegyűjteni és –kapcsolni a régió induló és tervezett folyami beruházásait.
A társadalmasítás része az ősszel zajló Metropoly – Budapest határok nélkül Nemzetközi Fejlesztői Fórum konferencia-sorozat is, amelynek célja Budapest városrégió újrapozícionálása és versenyképessé tétele az új európai térben.
www.studmet.hu
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!