Interjú Kasza Anikóval, a Hétköznapi élet világbajnokával
2011-08-16 20:54:18 | cikk: Tóth Tamara | fotó: Babos Petra |
Nagy feltűnést keltett pár hónappal ezelőtt városunkban, amikor egy szőke nő arca bukkant fel egy busz volánja mögött. Kasza Anikó neve mellé nemcsak az első pápai, női buszsofőr címet írhatjuk, mert, ahogy ez a beszélgetésünkből is kiderül, ez a nő a Hétköznapi élet, emberek által megválasztott világbajnoka. Anikó 2010. szeptember óta a Volán alkalmazottja, és a „D” kategóriás jogosítvány megszerzését követően, hivatalosan december 25-én vezetett először Pápán autóbuszt.
Természetesen az első kérdésem az volt Anikótól, hogy miért választja egy nő ezt az egyáltalán nem nőies szakmát hivatásául?
- Hát nem gyerekkori álmom volt ez a szakma. 19 évesen jelentkeztem egy gépjárműeladó, garázsmesteri állásra a Távközléshez. Férfiaknak hirdették meg azt az állást, de én megpróbáltam és felvettek. Minden végzettségem megvolt hozzá, kivéve a hivatásos jogosítványt (C kategória), azt kérték tőlem, és akkor 19 évesen csak meghúztam a vállam rá, mondva ám legyen. Azt se tudtam mi az, de igent mondtam rá. Aztán úgy voltam, mint Forest Gump, ha C, akkor miért ne legyen E kategória is, aztán kérték a PÁV 3-at, miért ne legyen PÁV 2? Ezt követően csak pár hónapot vezettem, mert jött a nagyobbik fiam. De akkor már kezdett megtetszeni, hogy nagyok a gépek.
Kasza Anikó aztán férjhez ment, családot alapított. 2005-ben volt a nagy visszatérés, anyaggazdászként dolgozott a Halimbai Volánnál. Mikor ehhez a részhez érkezett a mesélésben, a hangja egészen megváltozott, Anikó elérzékenyülten idézte fel élete azon éveit, amelyeket a legjelentősebb szakasz jelzővel illetett.
- Annál a cégnél aratást végeztek a munkások, foltos teherautóval és az valahogy nagyon, nagyon megtetszett nekem. Mentek a nagyautókkal és akkor már több éve megvolt a hivatásos jogsim, mondtam magamban, de jó lenne vezetni egy nagy gépet. Az akkori főnökömnek, Tóth Zoltánnak szóltam, akinek nagyon sokat köszönhetek, hogy szeretnék én is aratni, másodállásban. Hát megpróbáltam, a cégnél első nőként és egyszerűen annyira elvarázsolt, hogy eldőlt a sorsom, innentől kezdve egy dolog érdekelt, minél nagyobb autó legyen alattam. Ez a két év volt életem legeslegjelentősebb szakasza. Napi 16-17 órát a földeken töltöttem, mocskos voltam, koszos mire haza értem, de mégis ezek az évek voltak a legjobbak.
- Mikor vezettél először?
- 13 éves koromban vezettem először egy nagymotort. Akkor csapott meg a benzingőz szaga - mondja nevetve Anikó.
- Van személyautód?
- Nincs. Nem érzem azt a személyautónál, amit kellene.
Az aratás után dolgozott egy autószervizben irodavezetőként, majd Pécsre került a Sole-Mizohoz, ahol szintén az első nő volt a cég életében, aki tartálykocsiban tejet hordott. Pécsről Ajkára vitte az élet Anikót, ahol egy nemzetközi szállítmányozó cégnél irodavezető lett, majd kamionsofőrnek szegődött egy osztrák-magyar vállalkozáshoz.
- A kamionozás kemény másfél-két év volt az életemben. Hat vagy héthetente jártam haza, és itt is megköszönöm a szüleimnek, hogy akkor segítettek a gyerekekkel. A kamionban éltem, hisz csak négy-öt napot voltam itthon. A kamionozást 2010. nyarán hagytam abba, de a vége felé már azon gondolkodtam, hogy mit csináljak, ha hazajövök. Akármerre fordult a gondolatom, valahogy mindig a busz volt a vége. Mert egy teherautóban az ember ottmarad az úton, én pedig már haza akartam jönni, de fontos volt, hogy nagy járgány legyen alattam. Sokat gondolkodtam, hogy több pénzt rosszabb munkáért, vagy kevés pénzt kapok, de olyat csinálok, amit szeretek. Így aztán hazatérve megkerestem a Volán vezetőit és megint csak köszönetet kell mondanom, hogy akkor ők megszavazták a bizalmat nekem, és hittek bennem.
A Kasza név nem ismeretlen a városban, hiszen Anikó a kick box világbajnok, Kasza László húga. Elmondhatjuk tehát, hogy a családban benne van a versenyszellem és a bizonyítási vágy. Anikó arra a kérdésemre, hogy miért akar mindig több és mindig jobb lenni, ezt felelte:
- Édesapám arra nevelt bennünket, hogy mindegy mit csinálunk, de abban az elsők legyünk és a legjobbak. Ez a szellem, hogy az apámnak bizonyítsak, van bennem.
Az tömegközlekedés használói az első pápai női buszsofőrrel, Kasza Anikóval az 1-es, a 3-as, az 5-ös és a 7-es járatokon találkozhatnak.
Természetesen az első kérdésem az volt Anikótól, hogy miért választja egy nő ezt az egyáltalán nem nőies szakmát hivatásául?
- Hát nem gyerekkori álmom volt ez a szakma. 19 évesen jelentkeztem egy gépjárműeladó, garázsmesteri állásra a Távközléshez. Férfiaknak hirdették meg azt az állást, de én megpróbáltam és felvettek. Minden végzettségem megvolt hozzá, kivéve a hivatásos jogosítványt (C kategória), azt kérték tőlem, és akkor 19 évesen csak meghúztam a vállam rá, mondva ám legyen. Azt se tudtam mi az, de igent mondtam rá. Aztán úgy voltam, mint Forest Gump, ha C, akkor miért ne legyen E kategória is, aztán kérték a PÁV 3-at, miért ne legyen PÁV 2? Ezt követően csak pár hónapot vezettem, mert jött a nagyobbik fiam. De akkor már kezdett megtetszeni, hogy nagyok a gépek.
Kasza Anikó aztán férjhez ment, családot alapított. 2005-ben volt a nagy visszatérés, anyaggazdászként dolgozott a Halimbai Volánnál. Mikor ehhez a részhez érkezett a mesélésben, a hangja egészen megváltozott, Anikó elérzékenyülten idézte fel élete azon éveit, amelyeket a legjelentősebb szakasz jelzővel illetett.
- Annál a cégnél aratást végeztek a munkások, foltos teherautóval és az valahogy nagyon, nagyon megtetszett nekem. Mentek a nagyautókkal és akkor már több éve megvolt a hivatásos jogsim, mondtam magamban, de jó lenne vezetni egy nagy gépet. Az akkori főnökömnek, Tóth Zoltánnak szóltam, akinek nagyon sokat köszönhetek, hogy szeretnék én is aratni, másodállásban. Hát megpróbáltam, a cégnél első nőként és egyszerűen annyira elvarázsolt, hogy eldőlt a sorsom, innentől kezdve egy dolog érdekelt, minél nagyobb autó legyen alattam. Ez a két év volt életem legeslegjelentősebb szakasza. Napi 16-17 órát a földeken töltöttem, mocskos voltam, koszos mire haza értem, de mégis ezek az évek voltak a legjobbak.
- Mikor vezettél először?
- 13 éves koromban vezettem először egy nagymotort. Akkor csapott meg a benzingőz szaga - mondja nevetve Anikó.
- Van személyautód?
- Nincs. Nem érzem azt a személyautónál, amit kellene.
Az aratás után dolgozott egy autószervizben irodavezetőként, majd Pécsre került a Sole-Mizohoz, ahol szintén az első nő volt a cég életében, aki tartálykocsiban tejet hordott. Pécsről Ajkára vitte az élet Anikót, ahol egy nemzetközi szállítmányozó cégnél irodavezető lett, majd kamionsofőrnek szegődött egy osztrák-magyar vállalkozáshoz.
- A kamionozás kemény másfél-két év volt az életemben. Hat vagy héthetente jártam haza, és itt is megköszönöm a szüleimnek, hogy akkor segítettek a gyerekekkel. A kamionban éltem, hisz csak négy-öt napot voltam itthon. A kamionozást 2010. nyarán hagytam abba, de a vége felé már azon gondolkodtam, hogy mit csináljak, ha hazajövök. Akármerre fordult a gondolatom, valahogy mindig a busz volt a vége. Mert egy teherautóban az ember ottmarad az úton, én pedig már haza akartam jönni, de fontos volt, hogy nagy járgány legyen alattam. Sokat gondolkodtam, hogy több pénzt rosszabb munkáért, vagy kevés pénzt kapok, de olyat csinálok, amit szeretek. Így aztán hazatérve megkerestem a Volán vezetőit és megint csak köszönetet kell mondanom, hogy akkor ők megszavazták a bizalmat nekem, és hittek bennem.
A Kasza név nem ismeretlen a városban, hiszen Anikó a kick box világbajnok, Kasza László húga. Elmondhatjuk tehát, hogy a családban benne van a versenyszellem és a bizonyítási vágy. Anikó arra a kérdésemre, hogy miért akar mindig több és mindig jobb lenni, ezt felelte:
- Édesapám arra nevelt bennünket, hogy mindegy mit csinálunk, de abban az elsők legyünk és a legjobbak. Ez a szellem, hogy az apámnak bizonyítsak, van bennem.
Az tömegközlekedés használói az első pápai női buszsofőrrel, Kasza Anikóval az 1-es, a 3-as, az 5-ös és a 7-es járatokon találkozhatnak.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!