Autók a levegőben – látványos modellautó bemutató a Bajvívó téren
2011-06-05 11:14:39 | cikk: HuHa |
Nem volt könnyű dolga azoknak, akik a Pápai Modellező Egyesület bemutatóján jó fotót akartak készíteni. Az autók ugyanis olyan sebességgel száguldottak, fordultak és rugaszkodtak el a rámpáról a Bajvívó téren kialakított képzeletbeli pályán, hogy ugyancsak ügyes fotósnak kellett lenni ahhoz, hogy sikerüljön elcsípni egyet-egyet a levegőben „repülő” kisautók közül. Az egyesület, noha több éve működik már, most először kapcsolódott be a Játékfesztivál programjába. A siker pedig nem maradt el, bemutatóikat a kisgyermekek tátott szájjal nézték, és a felnőttek is örömmel kezükbe kapták volna a távirányítókat. Persze az egyesület tagjai örültek a nagy érdeklődésnek.
- Az idén sikerült kapcsolatba lépni a szervezőkkel és így bemutatkozhatunk a közönség előtt a Játékfesztiválon. Különböző autókat hoztunk el a programra, ezeket meg lehet tekinteni, néhánynak pedig a működését is bemutatjuk, ami nagyon látványos. Ahogy felberregnek a motorok, máris gyűlnek az érdeklődők a pálya köré - mesélte el tapasztalatait Buti Gyula, az egyesület tagja. A modellautók irányításához rendkívül jó reflexszel kell rendelkezni, hiszen az autók között van, amelyik 70-80 km/h sebességnél is gyorsabban halad és ezt tudni kell kontrollálni. A programon elektromos autók, 1.5 –ös nagy autók, nitrós járművek is bemutatkoztak különböző típusokban.
-Ezek az autók épp olyanok, mint „nagytestvéreik”, nemcsak külsőre, működésükben is. Ugyanúgy kell kerékösszetartást állítani, olajozni, esetleg alkatrészt cserélni, van bennük differenciálmű, fék és a többi működéshez szükséges alkatrész – magyarázta Buti Gyula.
A szombati bemutató leghangosabb „fellépője” – egyébként kiváló közönségcsalogató - egy nitrós autó volt. Tulajdonosa, Zseli Ákos büszkén mesélt járművéről.
- Ez a Mugen MBX5 névre hallgató verseny Buggy gyermekkori álmom volt, kiskoromban láttam újságokban ezt a típust és nagyon megtetszett. Motorja 3,5 cm3-s GRP, nitro-metán és metanol keverékkel működik, végsebessége pedig – a jelenlegi áttételezéssel - 60-70 km/h. Az autó nagyon hasonlít az eredetire, annyi különbséggel, hogy nem kerekenként van fékezés, hanem középen van két tárcsafék, egyik a jármű elejét, a másik a hátulját fogja, a féket és a gázt pedig egy szervó működteti. Távirányítója egyszerű, 2,4 GHz-en kommunikál az autóval.
A modellautók vezetése nagy gyakorlatot igényel, a jó reflexek mellett például azt is meg kell tanulni, ha az autó szembe jön az irányítójával, akkor az irányok felcserélődnek – ezt pedig nem könnyű megszokni. A Pápai Modellező Egyesület tagjainak mindenesetre sikerült. Ezt bizonyítják látványos bemutatóik, melyet még ma délután is megtekinthetnek az érdeklődők a Bajvívó téren.
(A Pápai Modellező Egyesület a bemutatók mellett versenyeken is részt vesz és szervez is versenyeket. Pályájuk a dákai repülőtér mellett található, következő versenyük – egy három órás váltóverseny - június 12-én lesz.)
- Az idén sikerült kapcsolatba lépni a szervezőkkel és így bemutatkozhatunk a közönség előtt a Játékfesztiválon. Különböző autókat hoztunk el a programra, ezeket meg lehet tekinteni, néhánynak pedig a működését is bemutatjuk, ami nagyon látványos. Ahogy felberregnek a motorok, máris gyűlnek az érdeklődők a pálya köré - mesélte el tapasztalatait Buti Gyula, az egyesület tagja. A modellautók irányításához rendkívül jó reflexszel kell rendelkezni, hiszen az autók között van, amelyik 70-80 km/h sebességnél is gyorsabban halad és ezt tudni kell kontrollálni. A programon elektromos autók, 1.5 –ös nagy autók, nitrós járművek is bemutatkoztak különböző típusokban.
-Ezek az autók épp olyanok, mint „nagytestvéreik”, nemcsak külsőre, működésükben is. Ugyanúgy kell kerékösszetartást állítani, olajozni, esetleg alkatrészt cserélni, van bennük differenciálmű, fék és a többi működéshez szükséges alkatrész – magyarázta Buti Gyula.
A szombati bemutató leghangosabb „fellépője” – egyébként kiváló közönségcsalogató - egy nitrós autó volt. Tulajdonosa, Zseli Ákos büszkén mesélt járművéről.
- Ez a Mugen MBX5 névre hallgató verseny Buggy gyermekkori álmom volt, kiskoromban láttam újságokban ezt a típust és nagyon megtetszett. Motorja 3,5 cm3-s GRP, nitro-metán és metanol keverékkel működik, végsebessége pedig – a jelenlegi áttételezéssel - 60-70 km/h. Az autó nagyon hasonlít az eredetire, annyi különbséggel, hogy nem kerekenként van fékezés, hanem középen van két tárcsafék, egyik a jármű elejét, a másik a hátulját fogja, a féket és a gázt pedig egy szervó működteti. Távirányítója egyszerű, 2,4 GHz-en kommunikál az autóval.
A modellautók vezetése nagy gyakorlatot igényel, a jó reflexek mellett például azt is meg kell tanulni, ha az autó szembe jön az irányítójával, akkor az irányok felcserélődnek – ezt pedig nem könnyű megszokni. A Pápai Modellező Egyesület tagjainak mindenesetre sikerült. Ezt bizonyítják látványos bemutatóik, melyet még ma délután is megtekinthetnek az érdeklődők a Bajvívó téren.
(A Pápai Modellező Egyesület a bemutatók mellett versenyeken is részt vesz és szervez is versenyeket. Pályájuk a dákai repülőtér mellett található, következő versenyük – egy három órás váltóverseny - június 12-én lesz.)
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!