A Mendelssohn Kamarazenekar és a Győri Táncművészeti Középiskola balett tagozatának előadása


2011-03-31 20:40:44  | cikk: Babos Petra  | 


Vivaldi Tavasz című versenyművével kezdődött az ifjúsági hangverseny utolsó előadása. A Filharmónia Budapest és Felső-Dunántúl Kht. minden évben más-más zenekarokat, műveket mutat be az érdeklődő diákközönségnek. Tegnap a Türr István Gimnázium és Kollégium, valamint a Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium, ma pedig a város általános iskolái és a Petőfi Sándor Gimnázium fiataljai lehettek részesei a közel egy órás, fantasztikus zenei élménynek.
A Mendelssohn Kamarazenekar Vivaldi A négy évszak című alkotásából adott elő részleteket.  Kováts Péter hegedűművész érdekes magyarázatokkal hívta fel a diákok figyelmét a versenymű szépségeire. Kiemelte, hogy Vivaldi a késő barokk legkiválóbb olasz mestere, kiemelkedő zeneszerző és hegedűművész, s az ő kezében nyerte el végső formáját a hegedűverseny és alakult ki a programkoncert műfaja.
Végül Astor Piazzolla Négy évszak Buenos Airesben című művével zárult a koncert, melyben a Győri Táncművészeti Középiskola balett tagozatának három növendéke szerepelt és tette még hangulatosabbá a nagyszerű koncertet.

Képek:

nincsenek képek

Mendelssohn Zenekar:
A megalakulásának 25. évfordulóját ünneplő Mendelssohn Kamarazenekar negyedszázados teljesítményével bizonyítja, hogy a fővároson, sőt a vidéki nagyvárosokon kívül is lehet kiemelkedő színvonalú művészi munkát folytatni, maradandó értéket létrehozni és azt hosszú távon fenntartani. A kamaraegyüttes – tagjainak szabad elhatározásából – művészeti vezetőjük, Kováts Péter hegedűművész irányítása mellett jött létre a gazdag zenei múltú történelmi kisvárosban, Veszprémben. A zenekar repertoárja a barokk zenétől a klasszikán át a XX. század legjelentősebb művein keresztül a kortárs zenéig terjed. Több m ősbemutatója, illetve magyarországi bemutatója is f űződik nevükhöz.
A Mendelssohn Kamarazenekar állandó tagsággal, igényes és rendszeres próbamunkát folytat, s nem engedett utat soha az ún. „alkalmi formációk” térnyerésének. A zenekari hangzásépítés, a világos, tagolt játékmódra való törekvés a kezdetek óta minden próba szerves része, s ma az együttest talán épp emiatt hívják vissza szívesen azokra a koncerthelyszínekre, ahol már egyszer megfordultak.
Forrás: internet

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!