Drámafoglalkozások az Acsády Ignác Szakképző Iskola és Kollégiumban
2010-10-26 19:58:48 | cikk: Babos Petra | fotó: Babos Petra |
Rézakó címmel drámafoglalkozásokat tartanak a Tudás-Szín-Tér projekt keretén belül a város és a kistérség iskoláiban.
A mai alkalommal az Acsády Ignác Szakképző Iskola és Kollégiumban az egyik tizedik osztályban tartott órát Zalavári András drámatanár.
- Az iskolák korosztályonként megadott tematika alapján választhatnak a különböző foglalkozások közül. Ezek célja, hogy a drámapedagógia sajátos, kreatív eszközrendszerén keresztül élményszerűvé tegye a témát, amely a megélt élményen keresztül mélyebben beépül. Ezzel a gyerekek részben az iskolai tananyagban, részben különböző korosztályi problémáik kezelésében szerezhetnek tapasztalatokat, tudást. A diákok a kompetenciafejlesztő órákon aktivitásra kényszerülnek, pozitív megerősítéseket kapnak, hiszen nincs „rossz” ötlet vagy válasz- mondta el Baloghné Uracs Marianna szakmai koordinátor.
- A Rézakó egy politikamentes foglalkozás a helyi közéletről. Képzeletbeli történetünk szerint a jelenlevők Magyarország egy távoli megyéjének, kisvárosának lakói, ahol egy civil kezdeményezés indul a részképességzavaros (diszgráfia, diszlexia, diszkalkulia) emberek megsegítésére. Kialakul egy közösség, akik próbálnak segítséget nyújtani. Elég nagy sikerük lesz, hiszen sokan megkeresik őket. Ahhoz viszont, hogy tevékenységi körüket bővíteni tudják, a város pályázatot ír ki. Mi végül is azt játsszuk el, hogy a pályázatok beérkeznek, és mindenki jobb eredményt ér el, mint a mi civil csapatunk. Mit kezdjünk ezzel a helyzettel?- mesélte el a drámatanár.
A mai alkalommal az Acsády Ignác Szakképző Iskola és Kollégiumban az egyik tizedik osztályban tartott órát Zalavári András drámatanár.
- Az iskolák korosztályonként megadott tematika alapján választhatnak a különböző foglalkozások közül. Ezek célja, hogy a drámapedagógia sajátos, kreatív eszközrendszerén keresztül élményszerűvé tegye a témát, amely a megélt élményen keresztül mélyebben beépül. Ezzel a gyerekek részben az iskolai tananyagban, részben különböző korosztályi problémáik kezelésében szerezhetnek tapasztalatokat, tudást. A diákok a kompetenciafejlesztő órákon aktivitásra kényszerülnek, pozitív megerősítéseket kapnak, hiszen nincs „rossz” ötlet vagy válasz- mondta el Baloghné Uracs Marianna szakmai koordinátor.
- A Rézakó egy politikamentes foglalkozás a helyi közéletről. Képzeletbeli történetünk szerint a jelenlevők Magyarország egy távoli megyéjének, kisvárosának lakói, ahol egy civil kezdeményezés indul a részképességzavaros (diszgráfia, diszlexia, diszkalkulia) emberek megsegítésére. Kialakul egy közösség, akik próbálnak segítséget nyújtani. Elég nagy sikerük lesz, hiszen sokan megkeresik őket. Ahhoz viszont, hogy tevékenységi körüket bővíteni tudják, a város pályázatot ír ki. Mi végül is azt játsszuk el, hogy a pályázatok beérkeznek, és mindenki jobb eredményt ér el, mint a mi civil csapatunk. Mit kezdjünk ezzel a helyzettel?- mesélte el a drámatanár.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!