Intézményi egységesség és követhetőség - Digitális munkarend a Pápai Szakképzési Centrum intézményeiben


2020-03-31 16:16:36  | cikk: Babos Petra  | 


Intézményi egységesség és követhetőség - Digitális munkarend a Pápai Szakképzési Centrum intézményeiben főképe
A koronavírus terjedésének megfékezése érdekében a diákok távoktatás segítségével fejezik be a tanévet. Most már több mint két hete kormányzati döntés értelmében az iskolák bezárásával a tantermen kívüli, digitális munkarend lépett életbe. A tapasztalatokról a Pápai Szakképzési Centrum főigazgatóját, Berta Ildikót kérdeztük.
A főigazgatótól megtudtuk, a miniszterelnök március 13-ai esti bejelentése után március 14-én, szombaton rendkívüli munkaértekezletet tartott a centrum vezetése, az irányítása alatt lévő tagintézmények vezetőinek a bevonásával, ahol a digitális oktatás előkészítésével, és megszervezésével kapcsolatos feladatokat ismertette. Létrejött egy Operatív Munkacsoport, melynek tagjai a Centrum teljes vezetése és a tagintézmények vezetői. A centrum intézményei Zircen, Várpalotán, Sümegen és Pápán találhatóak.
-Fontos volt a diákok és a tanár kollégák munkájának a védelmében az intézményi egységesség és követhetőség. A munkacsoport minden nap online konferencia-megbeszélést tart. Ennek jegyében a centrum vezetői által kidolgozott egységes eljárásrendnek megfelelően történik a digitális oktatásra történő sikeres átállás. A kidolgozott eljárásrend tapasztalatai és esetleges módosítási javaslatai is elhangzanak. Fontos számunkra a tanárok és a gyerekek részéről történő visszajelzések ismerete és annak feldolgozása a teljesen újfajta digitális oktatás sikere érdekében - emelte ki Berta Ildikó.
A Pápai Szakképzési Centrum digitális munkarendjéről Berta Ildikó főigazgató beszélt

Mint elmondta, a kidolgozott eljárásrend tartalmazza, hogy az egyes intézményekben szükséges az azonos digitális platformon történő online munka, ezzel teszik a diákok számára egyértelművé, követhetőbbé az otthontanulás újszerűségét.
-Minden intézményünkben az online osztálytermekben -Google Classroomban- történik a munka, de az oktatás adminisztrációja a szülő és gyermek által jól ismert KRÉTA elektronikus rendszerben is követhető. Természetesen a tanárok és diákok a hatékony tanulás és kapcsolattartás érdekében egyéb programokat is használhatnak és a visszajelzések szerint használnak is. Ezek a pl. a teljesség igénye nélkül: Online kommunikációra a ZOOM, a feladatok készítése szövegekhez az InsertLearning, a feladatlapok készítésére a Redmenta, az ismétléshez jól használhatóak a LearningApps programok - hangsúlyozta a főigazgató, aki hozzátette, a gyakorlati oktatásra vonatkozóan az Iparkamarával szoros együttműködésben állnak, az intézményekkel kapcsolatos gyakorlati képzőhelyek mindegyikét nyilatkoztatták, hogy a rendeletben meghatározott maximális higiéniai szabályokat betartva tudja-e fogadni a diákokat. Ezek betartása mellett szervezik a gyakorlatot, s ahol ez nem működik, ott az elméleti oktatás került időben előre. De folyamatos közös munkával a gyakorlati képzőhelyek képviselőivel azon vannak, hogy a gyakorlati oktatást is elhelyezzék a digitális munkarendbe, ehhez nagy cégektől is kapnak segítséget a már kidolgozott jógyakorlataik átadásával.
A digitális munkarendre történő átállás egyik legelső, központi feladata volt, hogy az intézményeik felmérjék a diákok digitális eszközeinek a lehetőségeit. Elmondható, hogy ez a felmérés nagyon kielégítő eredményt mutatott, ahol szükséges volt, ott az intézmények biztosítottak eszközt a diákok számára, vagy annak lehetőségét, hogy a higiéniai szabályok betartása mellett az iskolában tanulhassanak, ez utóbbit nem vették igénybe a PSZC diákjai.
A főigazgató megjegyezte, a digitális munkarendben történő oktatás mellett természetesen a tanév rendje nem változik, az „iskolai élet” tovább folytatódik, ennek egyik bizonyítéka az is, hogy a beiskolázással kapcsolatos információk hamarosan a honlapokon ismertté válnak és a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal által a 2020 nyarán megüresedő igazgatói álláshelyek betöltésére meghirdetett pályázati felhívások a centrumok és az adott iskolák honlapján is megjelentek (www.papaiszc.hu, www.papaiszakkepzo.hu )
Berta Ildikó végül köszönetét fejezte ki azért, hogy a kollégái és diákok is ebben a rendkívüli helyzetben példaértékű hozzáállással segítik a digitális munkarendre történő sikeres átállást, ami csak közös, segítő együttműködéssel valósulhat meg.


Képek:

nincsenek képek

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!