Újabb részletek az Esteházy2035-ből
2019-09-08 22:23:00 | cikk: HuHa |
Egy héttel ezelőtt dr. Áldozó Tamás polgármesterrel a Fidesz-KDNP programjának első elemeiről, az Esterházy2035 című fejlesztési koncepció első három pontjáról beszélgettünk és a megvalósításhoz szükséges források biztosításának lehetőségeiről kérdeztük (az interjú Világos jövőkép, fenntartható fejlődés címmel olvasható hírportálunkon). A héten újabb három beavatkozási pontot ismertetett a közösségi médiában.A negyedik pont a város 100-150 éve kialakított ipari övezetének rehabilitációját tartalmazza, itt találhatók az Elekthermax és a Pápai Textilgyár egyes telepei, ezen a helyen tervezik egy új városrészi központ kialakítását. A közzétett tervek előre jelzik, hogy a beavatkozás komplexitása hosszú és alapos előkészítést, tervezést és nagyon sok munkát igényel, ugyanakkor, ha nem történik meg a rehabilitáció, a területből tartósan rozsdaövezet lesz és megsemmisülnek az értékes épületek. A kialakítandó új városrészi központot dr. Áldozó Tamás és munkatársai Pápai Millenárisnak nevezték el, az Esterházy2035 negyedik pontja szerint a volt Dohánygyár (Béke tér - Esterházy út) és az egykori Perutz, majd Pápai Textilgyár (Kisfaludy utca - Arany János utca - Tompa Mihály utca által határolt) területét elsősorban közösségi kulturális, szabadidős és lakhatási célra alakítják át. Az értékes épületek rehabilitációját követően azokban intézmények, kulturális- és rendezvényközpont, az itt folytatott ipari tevékenységet bemutató múzeum működik majd, továbbá lakásokat alakítanak ki. A jellegtelen, leromlott állapotú üzemépületek lebontásával felszabaduló területre pedig pihenőövezetet terveznek játszótérrel, sétánnyal, közparkkal.
A városrész rehabilitációja, a leromlott iparterületek megszüntetése és új funkciókkal történő ellátása lendületet ad a városrész fejlődésének, újbóli benépesedésének. A város olyan új súlypontja alakul ki, ami nagyon hosszú időre szólóan alakítja át a város térszerkezetét, a kulturális fogyasztási szokásokat, a szabadidő kulturált eltöltésének lehetőségeit - olvasható az Esterházy2035 negyedik pontjában.Az ötödik pont a közlekedés feltételeinek javításáról szól, egész pontosan a városi közutak megújítására vonatkozó javaslatokat tartalmazza. Dr. Áldozó Tamás a dokumentumban felidézi a 650 millió forint kormánytámogatással megvalósított közel 1 milliárd forint értékű útfelújítást, mely a Várkert, Török Bálint, Vásár, Korona, Korvin és Jókai utcát érintette és további utcák újjáépítéséről szól. Ezek között szerepel az új köztemető kialakítása miatt meghosszabbítandó a Gróf út, a rekonstrukcióra szoruló Veszprémi és Külső-Veszprémi, Bocsor, Szent István, Külső-Győri, valamint a Celli és a Téglagyári út. Az Esterházy2035 számol a víziközmű rekonstrukciókkal is, melyeket útrekonstrukció követ, elsőként a Dózsa György utcát említi. A közlekedés infrastrukturális fejlesztéseit tartalmazó pont járdaépítéseket is tartalmaz és úgy fogalmaz: a hangsúly fokozatosan a mellékutcák felújítására helyeződik.
A beavatkozás eredménye a megújított felületeken egyenletesen és biztonságosabb feltételek között bonyolódó városi forgalom, a munkahelyeket biztosító üzemek, az intézmények és a turisztikailag érzékeny területek gondtalan megközelítése - fogalmaz fejlesztési terveiben dr. Áldozó Tamás polgármester.
A közösségi médiában ma már az Esterházy2035 hatodik pontja is olvasható. Ez is a helyi közlekedés minőségének javításával foglalkozik, arra számítva, hogy az autók száma a következő esztendőkben jelentősen emelkedik. Dr. Áldozó Tamás és munkatársai gépjárművel való közlekedés helyett alternatívát kínálnak a tömegközlekedésre, a kerékpáros- és a gyalogos közlekedésre. Ennek egyik eleme az okos közlekedés feltételeinek kialakítása (okos oszlopok, parkolási rendszerek, az ezeket megtámogató helyi applikáció), ami mindig a legjobb, leggyorsabb és legbiztonságosabb választást kínálja a közlekedőnek. A kerékpáros közlekedést a terv az Erkel és Bocsor utcában, a Somlai és Celli úton kiépítendő kerékpárúttal, valamint az ipari park kerékpárút-hálózatának megépítésével és a Kéttornyúlakra futó kerékpárút kialakításával támogatja. A hatodik pont tartalmazza a Belváros határában - a tűzoltóság jelenlegi laktanyájának helyén - egy parkolóház építését és további felszíni parkolók kialakítását, valamint a tömegközlekedés feltételeinek javítását, és a gyalogos közlekedés biztonságának erősítését, köztük a közlék rekonstrukcióját és elfalazott szakaszainak újranyitását.
Az Esterházy 2035 úgy fogalmaz: a beavatkozások eredménye a Belváros megújítása a parkolási infrastruktúra jelentős bővítésével, a zöldfelületek fejlesztésével együtt, a túlterhelt helyi közlekedés ellehetetlenülése irányába mutató folyamatok megállítása és visszafordítása, a biztonságos közlekedés feltételeinek erősítése, a parkolási lehetőségek kiterjesztése.
A városrész rehabilitációja, a leromlott iparterületek megszüntetése és új funkciókkal történő ellátása lendületet ad a városrész fejlődésének, újbóli benépesedésének. A város olyan új súlypontja alakul ki, ami nagyon hosszú időre szólóan alakítja át a város térszerkezetét, a kulturális fogyasztási szokásokat, a szabadidő kulturált eltöltésének lehetőségeit - olvasható az Esterházy2035 negyedik pontjában.Az ötödik pont a közlekedés feltételeinek javításáról szól, egész pontosan a városi közutak megújítására vonatkozó javaslatokat tartalmazza. Dr. Áldozó Tamás a dokumentumban felidézi a 650 millió forint kormánytámogatással megvalósított közel 1 milliárd forint értékű útfelújítást, mely a Várkert, Török Bálint, Vásár, Korona, Korvin és Jókai utcát érintette és további utcák újjáépítéséről szól. Ezek között szerepel az új köztemető kialakítása miatt meghosszabbítandó a Gróf út, a rekonstrukcióra szoruló Veszprémi és Külső-Veszprémi, Bocsor, Szent István, Külső-Győri, valamint a Celli és a Téglagyári út. Az Esterházy2035 számol a víziközmű rekonstrukciókkal is, melyeket útrekonstrukció követ, elsőként a Dózsa György utcát említi. A közlekedés infrastrukturális fejlesztéseit tartalmazó pont járdaépítéseket is tartalmaz és úgy fogalmaz: a hangsúly fokozatosan a mellékutcák felújítására helyeződik.
A beavatkozás eredménye a megújított felületeken egyenletesen és biztonságosabb feltételek között bonyolódó városi forgalom, a munkahelyeket biztosító üzemek, az intézmények és a turisztikailag érzékeny területek gondtalan megközelítése - fogalmaz fejlesztési terveiben dr. Áldozó Tamás polgármester.
A közösségi médiában ma már az Esterházy2035 hatodik pontja is olvasható. Ez is a helyi közlekedés minőségének javításával foglalkozik, arra számítva, hogy az autók száma a következő esztendőkben jelentősen emelkedik. Dr. Áldozó Tamás és munkatársai gépjárművel való közlekedés helyett alternatívát kínálnak a tömegközlekedésre, a kerékpáros- és a gyalogos közlekedésre. Ennek egyik eleme az okos közlekedés feltételeinek kialakítása (okos oszlopok, parkolási rendszerek, az ezeket megtámogató helyi applikáció), ami mindig a legjobb, leggyorsabb és legbiztonságosabb választást kínálja a közlekedőnek. A kerékpáros közlekedést a terv az Erkel és Bocsor utcában, a Somlai és Celli úton kiépítendő kerékpárúttal, valamint az ipari park kerékpárút-hálózatának megépítésével és a Kéttornyúlakra futó kerékpárút kialakításával támogatja. A hatodik pont tartalmazza a Belváros határában - a tűzoltóság jelenlegi laktanyájának helyén - egy parkolóház építését és további felszíni parkolók kialakítását, valamint a tömegközlekedés feltételeinek javítását, és a gyalogos közlekedés biztonságának erősítését, köztük a közlék rekonstrukcióját és elfalazott szakaszainak újranyitását.
Az Esterházy 2035 úgy fogalmaz: a beavatkozások eredménye a Belváros megújítása a parkolási infrastruktúra jelentős bővítésével, a zöldfelületek fejlesztésével együtt, a túlterhelt helyi közlekedés ellehetetlenülése irányába mutató folyamatok megállítása és visszafordítása, a biztonságos közlekedés feltételeinek erősítése, a parkolási lehetőségek kiterjesztése.
Képek:
nincsenek képek
Címkék:
választás2019
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!