Jó a Rossz versek
2019-03-01 21:39:31 | cikk: ha | fotó: Elekes Márton |
Cserneczky Attila, a Pápai Petőfi Sándor Gimnázium mozgókép- és médiakultúra tanára januártól filmklubot szervezett az érdeklődő diákok számára. Az indíttatást az adta, hogy a filmnézés ne magányos műfaj legyen, hanem jusson idő és legyen társ a véleménycseréhez. Cserneczky Attila elmondta, hogy döcögősen indult a klub, mert a fiatalok nincsenbek hozzászokva ahhoz, hogy elmondják gondolataikat a filmekről, de aztán szép lassan nőtt a létszám, egyre népszerűbb lett ez a program. Nemcsak a petőfisek ültek be egy-egy filmalkotásra, a Refiből, a Közgázból is érkeztek diákok. Az első alkalommal a Megáll az idő-t nézték meg, de voltak külföldi filmek is, például egy dél-koreai alkotást, melynek kapcsán egy buddhista teológussal beszélgettek a fiatalok, egy amerikai mű kapcsán pedig az iskola lektora mesélt a tengerentúli diákságról.
Reisz Gáborral Cserneczky Attila beszélgetett
A filmklubra a koronát a Rossz versek című film tette fel, ennek a Petőfi Moziban volt a vetítése, s a nézők aztán beszélgethettek a rendezővel, Reisz Gáborral. - Egy fiatal rendező, aki végre mai filmet csinál, mai problémákról, mai frissességgel és tempóval. Önreflexív, rólunk szól kísérletező filmnyelvi eszközökkel - válaszolta Cserneczky Attila arra a kérdésre, hogy miért épp ezt a filmet választotta zárásul. Reisz Gábor mesélt arról, hogy a film, a rendezés világa már korán magával ragadta, talán azért is, mert több művészeti ág összefonódik ebben, a mozgás, a tánc, a ritmus, a képzőművészet. Szülei féltették ettől a hivatástól, s ma már elismeri, hogy jogos a félelem, hisz aki nem reklámfilmek rendezéséből akar élni, annak jó, ha van másik munkája is ez mellett.
Sokan megnézték a filmet Reisz Gábor első filmje, a VAN, azt mutatja be, hogy hogyan élnek a mai harmincasok Budapesten. A másodikban, a Rossz versekben pedig azt kutatja a rendező, hogy ki is ő a kortársai közt. Merthogy az írás, rendezés mellett a főszerepet is magára vállalta Reisz Gábor, így aztán tényleg elég egyértelmű a film személyessége. A főszereplővel éppen szakított a barátnője, ő pedig nem érti az egészet, így elkezdi végiggondolni, hogy miért és miként jutott el eddig az állapotig. Visszaemlékezik a hét, tizennégy és tizennyolc éves önmagára - és gondolkodik. A Rossz versek terápiás film, segít feldolgozni szakítást, gyermekkort és a kapcsolatok sikertelenségét. A vetítést követően a közönség is kérdezett, nemcsak Cserneczky Attila, így szó esett a vágásról, arról, hogy ez volt Reisz Gábor eddigi legnehezebben elkészülő filmje, s hogy amikor már épp lemondtak az igazi havas jelenetekről és kényszermegoldást alkalmaztak volna, áprilisban mégiscsak esett a hó. Kisebbfajta csoda, mondhatnánk, de nem csoda, hanem törvényszerű eleme ennek az igazán jó magyar filmnek.
Reisz Gáborral Cserneczky Attila beszélgetett
A filmklubra a koronát a Rossz versek című film tette fel, ennek a Petőfi Moziban volt a vetítése, s a nézők aztán beszélgethettek a rendezővel, Reisz Gáborral. - Egy fiatal rendező, aki végre mai filmet csinál, mai problémákról, mai frissességgel és tempóval. Önreflexív, rólunk szól kísérletező filmnyelvi eszközökkel - válaszolta Cserneczky Attila arra a kérdésre, hogy miért épp ezt a filmet választotta zárásul. Reisz Gábor mesélt arról, hogy a film, a rendezés világa már korán magával ragadta, talán azért is, mert több művészeti ág összefonódik ebben, a mozgás, a tánc, a ritmus, a képzőművészet. Szülei féltették ettől a hivatástól, s ma már elismeri, hogy jogos a félelem, hisz aki nem reklámfilmek rendezéséből akar élni, annak jó, ha van másik munkája is ez mellett.
Sokan megnézték a filmet Reisz Gábor első filmje, a VAN, azt mutatja be, hogy hogyan élnek a mai harmincasok Budapesten. A másodikban, a Rossz versekben pedig azt kutatja a rendező, hogy ki is ő a kortársai közt. Merthogy az írás, rendezés mellett a főszerepet is magára vállalta Reisz Gábor, így aztán tényleg elég egyértelmű a film személyessége. A főszereplővel éppen szakított a barátnője, ő pedig nem érti az egészet, így elkezdi végiggondolni, hogy miért és miként jutott el eddig az állapotig. Visszaemlékezik a hét, tizennégy és tizennyolc éves önmagára - és gondolkodik. A Rossz versek terápiás film, segít feldolgozni szakítást, gyermekkort és a kapcsolatok sikertelenségét. A vetítést követően a közönség is kérdezett, nemcsak Cserneczky Attila, így szó esett a vágásról, arról, hogy ez volt Reisz Gábor eddigi legnehezebben elkészülő filmje, s hogy amikor már épp lemondtak az igazi havas jelenetekről és kényszermegoldást alkalmaztak volna, áprilisban mégiscsak esett a hó. Kisebbfajta csoda, mondhatnánk, de nem csoda, hanem törvényszerű eleme ennek az igazán jó magyar filmnek.
Képek:
nincsenek képek
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!