Tényleg csak a béremelés számít? - fórum vállalkozóknak a paktum projekt keretében
2018-10-18 13:53:06 | cikk: HuHa |
Tényleg csak a béremelés számít? Miért minket választ a dolgozó és miért marad nálunk? - ezzel a címmel várta soron következő vállalkozói fórumára a helyi és járásbeli vállalkozások képviselőit a paktum projekt ma délelőtt. A Foglalkoztatási együttműködések a pápai járásban című, TOP-5.1.2-15-VE1-2016-00004 azonosító számú projekt keretében már volt hasonló szakmai tanácskozás és még 10 alkalom lesz arra, hogy a pápai, Pápa környéki vállalkozások vezetői aktuális, munkájukat segítő témákban halhassanak előadásokat, s vitathassák meg azokat.
Unger Tamás alpolgármester beszédében a projekt előrehaladásáról is szóltA Városháza üléstermében tartott rendezvényen Unger Tamás alpolgármester köszöntötte a megjelenteket, beszédében szólt a projekt céljairól, az eddigi elvégzett feladatokról és a munkaerőpiaci helyzetről is. Felidézte, tavaly május óta dolgoznak a projekten, azóta elkészült a megvalósíthatósági tanulmány és a megvalósításra vonatkozó stratégia is, ami alapján haladnak előre a célok elérésére. Pápán jelenleg 2,1 százalék az álláskeresők aránya, megoszlásuk hasonló, mint korábban, vagyis nagyon sokan még 8 általános iskolai végzettséggel sem rendelkeznek.
-Kijelenthetjük, hogy a városban és a járásban komoly munkaerőhiány van, ezért nagyon fontos, hogy arról beszéljünk, a munkáltatók miként tudják ezt csökkenteni. A projekt szempontjából ez a nagyon alacsony álláskeresési ráta azt hozta magával, hogy a kevés az a személy, akit bevonhatunk a projektbe. Az októberi indikátorok teljesítése is veszélybe került, kezdeményezéseink azonban eredményre vezettek, sikerült az elvárásoknak megfelelően 117 főt bevonnunk a projektbe - mondta. Az alpolgármester arról is szólt, a különböző támogatások mellett - melyeket a paktum nyújt - nagyon fontosak a képzési lehetőségek is, az önkormányzat célja, hogy olyan képzéseket biztosítson a projekt, melyek a helyi munkáltatói igények kielégítését szolgálják. A képzések akkreditációja megtörtént, a képzési rendszerbe való felvételük várhatóan a jövő évben történik meg.
Pápai és Pápa környéki vállalkozások vezetői és képviselői vettek részt a fórumonA projekt keretében tartott vállalkozói fórumok olyan fontos témákat tárnak a vállalkozásvezetők elé, melyek aktuálisak és segítséget nyújthatnak akár a mikrovállalkozásoknak, akár a nagyvállalatoknak. Ilyen volt a mai rendezvény is, mely a munkaerő megtartását helyezte központba.
Ríz Ádám, az EMPX Solutions Tanácsadó Kft. ügyvezetője a munkavállalói élményről tartott előadást, vagyis arról, hogy milyen tényezők befolyásolják a dolgozókat a munkahelyen maradásukban vagy a munkahely kiválasztásánál.
-Az elmúlt hónapok legégetőbb problémája, hogyan tudjuk a jó, minőségi munkaerőt megtartani és bevonzani és ez nem csupán pénzkérdés. A munkavállalói tapasztalás egy kicsi, de fontos szelete a jövedelem, de sokkal nagyobb hangsúlynak kellene esnie a jövedelmen kívüli tényezőkre. Ezek köre igen sokféle: a helyi munkaközösség, a szervezeti folyamatok, a munkahelyi szolgáltatások, vagy éppen a fizikai környezet, ami körülveszi a dolgozókat - magyarázta. A munkavállalói élmény a munkavállalók mindennapi tapasztalatainak, benyomásainak, érzéseinek összessége, melyben fájdalompontok keletkezhetnek. Ha pedig ezek összegyűlnek, a munkavállaló elveszíti motivációját és egyre kevésbé dolgozik ott szívesen, csökken a teljesítménye és előbb utóbb úgy gondolja, jobb lesz neki máshol. Ha ezeket a pontokat megtalálja a vállalatvezetés, akkor be tud avatkozni és megmentheti a jó embereket, vagy bevonzhatja a minőségi munkaerőt. A szakember kifejtette, a munkavállalói élményt megfelelő irodai, üzemi környezettel, jó dolgozó-vezető viszonnyal, a munkatársak közötti jó kapcsolat megteremtésével, szolgáltatások nyújtásával és a munka-család-magánélet összehangolhatóságával lehet elérni többek között. A kiemelkedő munkavállalói élmény legfontosabb pillérei között szerepel az igazságosság, a világosság, a kiszámíthatóság, az empátia, az átláthatóság és a felelősségre vonhatóság. Ha ezekből a pillérekből négy megvan egy munkahelyen, az már jó munkahelynek számít - hangsúlyozta Ríz Ádám, aki gyakorlati példákkal és tanácsokkal is szolgált a jelenlévőknek.
Az előadásokat követően mini workshopot tartottakA munkavállaló megtartási, bevonzási tevékenységnek egy jelentős eleme a munkáltatói márkaépítés, melynek lehetőségeiről, módszereiről Karvalics Attila, az Arvali Com Kft. ügyvezetője beszélt a rendezvényen. Hangsúlyozta, ha a munkáltatói márka jó, annak üzleti haszna is van. A nemzetközi kutatások igazolták, a kiemelkedő munkáltatói márkával rendelkező cégeknél átlagban 18 százalékkal magasabb termelékenységet értek el, a hiányzások száma 27 százalékkal alacsonyabb, a nyereség 12 százalékkal nagyobb és a fluktuáció pedig a felére csökken.
-A munkáltatói márkaépítés arról szól, hogyan tudjuk elérni, hogy ott akarjanak dolgozni az új munkavállalók és a meglévő dolgozók ottmaradjanak, vagyis nagyszerű helynek tartsák a munkahelyüket - fogalmazta meg, hozzátéve, ezzel a témával nagyon sokat foglalkoznak Magyarországon is, de ez csak a konferenciaszervezőknek jó, a gyakorlatban nem sok előrelépés történt eddig. Ahogy egy termékmárkát, úgy egy munkahely márkát is fel lehet építeni, melynek része, hogy miként különbözteti meg magát a munkahely más cégektől, hogy adja el magát az új munkavállalóknak, hogyan biztosítható, hogy akik már ott vannak, jól érezzék magukat.
-Mivel a cégek Pápa környékén is egyre nehezebben találnak munkavállalókat, ezért ezekre a dolgokra nyitottnak kell lenniük. Elsőként házon belül kell körülnézni, hogy mindent megtettünk-e azért, hogy a dolgozók nálunk maradjanak, majd azt kell vizsgálni, milyen képet kell magunkról közvetítenünk, hogy az új munkavállalók nálunk akarjanak dolgozni.
Karvalics Attila néhány cég már sikerrel alkalmazott gyakorlatát is bemutatta, hangsúlyozva, nemcsak a nagy cégeknek, hanem a kicsiknek is fontos lehet mindez. Az előadásokat követően a vállalkozások képviselői kiscsoportos workshopon vettek részt.
Unger Tamás alpolgármester beszédében a projekt előrehaladásáról is szóltA Városháza üléstermében tartott rendezvényen Unger Tamás alpolgármester köszöntötte a megjelenteket, beszédében szólt a projekt céljairól, az eddigi elvégzett feladatokról és a munkaerőpiaci helyzetről is. Felidézte, tavaly május óta dolgoznak a projekten, azóta elkészült a megvalósíthatósági tanulmány és a megvalósításra vonatkozó stratégia is, ami alapján haladnak előre a célok elérésére. Pápán jelenleg 2,1 százalék az álláskeresők aránya, megoszlásuk hasonló, mint korábban, vagyis nagyon sokan még 8 általános iskolai végzettséggel sem rendelkeznek.
-Kijelenthetjük, hogy a városban és a járásban komoly munkaerőhiány van, ezért nagyon fontos, hogy arról beszéljünk, a munkáltatók miként tudják ezt csökkenteni. A projekt szempontjából ez a nagyon alacsony álláskeresési ráta azt hozta magával, hogy a kevés az a személy, akit bevonhatunk a projektbe. Az októberi indikátorok teljesítése is veszélybe került, kezdeményezéseink azonban eredményre vezettek, sikerült az elvárásoknak megfelelően 117 főt bevonnunk a projektbe - mondta. Az alpolgármester arról is szólt, a különböző támogatások mellett - melyeket a paktum nyújt - nagyon fontosak a képzési lehetőségek is, az önkormányzat célja, hogy olyan képzéseket biztosítson a projekt, melyek a helyi munkáltatói igények kielégítését szolgálják. A képzések akkreditációja megtörtént, a képzési rendszerbe való felvételük várhatóan a jövő évben történik meg.
Pápai és Pápa környéki vállalkozások vezetői és képviselői vettek részt a fórumonA projekt keretében tartott vállalkozói fórumok olyan fontos témákat tárnak a vállalkozásvezetők elé, melyek aktuálisak és segítséget nyújthatnak akár a mikrovállalkozásoknak, akár a nagyvállalatoknak. Ilyen volt a mai rendezvény is, mely a munkaerő megtartását helyezte központba.
Ríz Ádám, az EMPX Solutions Tanácsadó Kft. ügyvezetője a munkavállalói élményről tartott előadást, vagyis arról, hogy milyen tényezők befolyásolják a dolgozókat a munkahelyen maradásukban vagy a munkahely kiválasztásánál.
-Az elmúlt hónapok legégetőbb problémája, hogyan tudjuk a jó, minőségi munkaerőt megtartani és bevonzani és ez nem csupán pénzkérdés. A munkavállalói tapasztalás egy kicsi, de fontos szelete a jövedelem, de sokkal nagyobb hangsúlynak kellene esnie a jövedelmen kívüli tényezőkre. Ezek köre igen sokféle: a helyi munkaközösség, a szervezeti folyamatok, a munkahelyi szolgáltatások, vagy éppen a fizikai környezet, ami körülveszi a dolgozókat - magyarázta. A munkavállalói élmény a munkavállalók mindennapi tapasztalatainak, benyomásainak, érzéseinek összessége, melyben fájdalompontok keletkezhetnek. Ha pedig ezek összegyűlnek, a munkavállaló elveszíti motivációját és egyre kevésbé dolgozik ott szívesen, csökken a teljesítménye és előbb utóbb úgy gondolja, jobb lesz neki máshol. Ha ezeket a pontokat megtalálja a vállalatvezetés, akkor be tud avatkozni és megmentheti a jó embereket, vagy bevonzhatja a minőségi munkaerőt. A szakember kifejtette, a munkavállalói élményt megfelelő irodai, üzemi környezettel, jó dolgozó-vezető viszonnyal, a munkatársak közötti jó kapcsolat megteremtésével, szolgáltatások nyújtásával és a munka-család-magánélet összehangolhatóságával lehet elérni többek között. A kiemelkedő munkavállalói élmény legfontosabb pillérei között szerepel az igazságosság, a világosság, a kiszámíthatóság, az empátia, az átláthatóság és a felelősségre vonhatóság. Ha ezekből a pillérekből négy megvan egy munkahelyen, az már jó munkahelynek számít - hangsúlyozta Ríz Ádám, aki gyakorlati példákkal és tanácsokkal is szolgált a jelenlévőknek.
Az előadásokat követően mini workshopot tartottakA munkavállaló megtartási, bevonzási tevékenységnek egy jelentős eleme a munkáltatói márkaépítés, melynek lehetőségeiről, módszereiről Karvalics Attila, az Arvali Com Kft. ügyvezetője beszélt a rendezvényen. Hangsúlyozta, ha a munkáltatói márka jó, annak üzleti haszna is van. A nemzetközi kutatások igazolták, a kiemelkedő munkáltatói márkával rendelkező cégeknél átlagban 18 százalékkal magasabb termelékenységet értek el, a hiányzások száma 27 százalékkal alacsonyabb, a nyereség 12 százalékkal nagyobb és a fluktuáció pedig a felére csökken.
-A munkáltatói márkaépítés arról szól, hogyan tudjuk elérni, hogy ott akarjanak dolgozni az új munkavállalók és a meglévő dolgozók ottmaradjanak, vagyis nagyszerű helynek tartsák a munkahelyüket - fogalmazta meg, hozzátéve, ezzel a témával nagyon sokat foglalkoznak Magyarországon is, de ez csak a konferenciaszervezőknek jó, a gyakorlatban nem sok előrelépés történt eddig. Ahogy egy termékmárkát, úgy egy munkahely márkát is fel lehet építeni, melynek része, hogy miként különbözteti meg magát a munkahely más cégektől, hogy adja el magát az új munkavállalóknak, hogyan biztosítható, hogy akik már ott vannak, jól érezzék magukat.
-Mivel a cégek Pápa környékén is egyre nehezebben találnak munkavállalókat, ezért ezekre a dolgokra nyitottnak kell lenniük. Elsőként házon belül kell körülnézni, hogy mindent megtettünk-e azért, hogy a dolgozók nálunk maradjanak, majd azt kell vizsgálni, milyen képet kell magunkról közvetítenünk, hogy az új munkavállalók nálunk akarjanak dolgozni.
Karvalics Attila néhány cég már sikerrel alkalmazott gyakorlatát is bemutatta, hangsúlyozva, nemcsak a nagy cégeknek, hanem a kicsiknek is fontos lehet mindez. Az előadásokat követően a vállalkozások képviselői kiscsoportos workshopon vettek részt.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!