Utolsó munkafázisok a Jókai utcán
2018-07-20 22:46:05 | cikk: HuHa |
Növényeket telepítenek, útburkolati jeleket festenek, közlekedési táblákat helyeznek ki és a műszaki ellenőr által meghatározott javításokat végzik a Jókai utcán a kivitelezők, de a közlekedés - egy rövid szakasz kivételével - már megindulhatott a rekonstrukció alatt álló utca Szalmavári utca és Budai Nagy Antal utca közötti területén is.
A csókai körforgalom felől még zárva a Jókai utcaAz utca növényesítése meghatározott terv szerint készül, a kivágott fákat pótolják, összesen 42 csemetét telepít a kivitelező. Emellett örökzöldeket, cserjéket, virágos növényeket ültetnek, szinkronban a belváros más zöldfelületeivel - tudtuk meg Molnár Istvántól, a városfejlesztési osztály vezetőjétől.
42 facsemetét telepít a kivitelező a kivágottak helyettA parkolóknál a felfestések hiányoznak már csak, jellemzően párhuzamos parkolók és 45 fokos ferdeparkolók készültek az érintett szakaszon, a párhuzamos parkolók szélessége nagyobb, mint korábban volt, csaknem fél méterrel. Fontos, hogy a gépjárművek a parkolók felfestését követően a járda felőli szegélyhez igazodjanak, hiszen a Jókai utca mindkét oldalán nyílt kerékpársávot jelöltek ki, a gépjárművezetők ki- és beszállása nem zavarhatja a kerékpárosok közlekedését.A nyitott kerékpársáv a Lidl bejárónál kerékpárúttá módosul-A nyitott kerékpársáv 5-6 éve kezdett elterjedtté válni. Ez egy olyan sáv, mely kijelöli azt a zónát, ahol a kerékpárosok biztonságban haladhatnak. Nem olyan, mint a hagyományos kerékpársáv, amit sárga színnel jelölnek és amin autó nem közlekedhet. A nyitott kerékpársávon az autós nyugodtan végighajthat, de ha kerékpáros közlekedik a sávon, azt tiszteletben kell tartania - magyarázta Molnár István. Az utca utolsó szakaszán, a Csóka felé a korábban megépített kerékpársávhoz csatlakozik a biciklisek számára kijelölt közlekedési terület, de ez már egy kerékpárút, amely a járda mellett fut végig, kikerüli a buszmegállót és a Budai Nagy Antal utcánál, a gyalogos-átkelőhely mellett keresztezi a Jókai utcát. Erre a szakaszra kizárólag kerékpárral lehet ráhajtani. A városfejlesztési osztályvezetőtől azt is megtudtuk, tervezik, hogy a nyitott kerékpársávot a Jókai utca teljes hosszában kijelölik egészen a Március 15. térig.
Mindkét oldalon biztosított a biciklisek biztonságos közlekedése a kerékpársávon-A nyitott kerékpársáv miatt a gépjárművek által használható sávszélesség nem lesz keskenyebb, hiszen azon az autók végigmehetnek, csak a kerékpárosok közlekedését kell biztosítani. Ezt korábban is meg kellett tenniük, csak nem volt jelölve az a sáv, amit a biciklisek használhattak. Az úttest egy-egy sávjának szélessége most is 3,5 méter - jelentette ki.
Molnár István hangsúlyozta, a Jókai utca továbbra is építési terület, és mindaddig az lesz, amíg a műszaki átadás és a forgalomba helyezés lezajlik, ami várhatóan augusztus végén lesz.
100 parkolóhelyet alakítottak ki, ez több, mint amennyi voltA mostani sebességkorlátozás az útépítés miatt van érvényben, de valószínű, hogy az utca átadása után is lassúbb sebességet ír elő a város - ezt már Áldozó Tamás polgármestertől tudtuk meg a helyszínbejáráson. Mint mondta, a Jókai utca egésze a történelmi belváros része, így indokolt a megengedett legnagyobb sebesség szabályozása.
-Vélhetően úgy fog dönteni a képviselő-testület a belváros közlekedési rendjének keretén belül, hogy egységesíti a szabályokat az egész belvárosban, ez pedig a sebesség- és súlykorlátozásokat is érintheti. A Jókai utca a város fő utcája, a legintenzívebben használt utca. Intézményi környezet veszi körül és nagyon sok üzlet, hivatal található itt. Ez az intenzív forgalom mindenképpen egy óvatosabb közlekedési szabályozást igényel, mint a városból kivezető utak.
Albert Henrietta, Molnár István és Áldozó Tamás (balról jobbra) a közlekedési rendet ábrázoló tervrajzot tekintik átA lassan befejeződő felújítás kapcsán a polgármester megemlítette, a 650 millió forintos kormánytámogatásból megvalósuló útfelújításoknak még egy eleme van, ami a Korvin utca teljes megújítását jelenti, mely hasonló nagyságrendű, mint a Jókai utca, s mely várhatóan hasonló bonyodalmakat okoz majd a közlekedésben. Ennek a beruházásnak a kezdete a hitelfelvétel engedélyezéséhez kötődik, hiszen azt az utcát négy forrásból újítják fel. A 650 millió forintból megmaradó rész mellett, a víz- és szennyvízvezetékek cseréjét a Vízmű finanszírozza, hitelt is vesz fel a város az utca rekonstrukciójához, de saját forrást is biztosít az utca teljes megújításához és a körforgalom kialakításához.
A csókai körforgalom felől még zárva a Jókai utcaAz utca növényesítése meghatározott terv szerint készül, a kivágott fákat pótolják, összesen 42 csemetét telepít a kivitelező. Emellett örökzöldeket, cserjéket, virágos növényeket ültetnek, szinkronban a belváros más zöldfelületeivel - tudtuk meg Molnár Istvántól, a városfejlesztési osztály vezetőjétől.
42 facsemetét telepít a kivitelező a kivágottak helyettA parkolóknál a felfestések hiányoznak már csak, jellemzően párhuzamos parkolók és 45 fokos ferdeparkolók készültek az érintett szakaszon, a párhuzamos parkolók szélessége nagyobb, mint korábban volt, csaknem fél méterrel. Fontos, hogy a gépjárművek a parkolók felfestését követően a járda felőli szegélyhez igazodjanak, hiszen a Jókai utca mindkét oldalán nyílt kerékpársávot jelöltek ki, a gépjárművezetők ki- és beszállása nem zavarhatja a kerékpárosok közlekedését.A nyitott kerékpársáv a Lidl bejárónál kerékpárúttá módosul-A nyitott kerékpársáv 5-6 éve kezdett elterjedtté válni. Ez egy olyan sáv, mely kijelöli azt a zónát, ahol a kerékpárosok biztonságban haladhatnak. Nem olyan, mint a hagyományos kerékpársáv, amit sárga színnel jelölnek és amin autó nem közlekedhet. A nyitott kerékpársávon az autós nyugodtan végighajthat, de ha kerékpáros közlekedik a sávon, azt tiszteletben kell tartania - magyarázta Molnár István. Az utca utolsó szakaszán, a Csóka felé a korábban megépített kerékpársávhoz csatlakozik a biciklisek számára kijelölt közlekedési terület, de ez már egy kerékpárút, amely a járda mellett fut végig, kikerüli a buszmegállót és a Budai Nagy Antal utcánál, a gyalogos-átkelőhely mellett keresztezi a Jókai utcát. Erre a szakaszra kizárólag kerékpárral lehet ráhajtani. A városfejlesztési osztályvezetőtől azt is megtudtuk, tervezik, hogy a nyitott kerékpársávot a Jókai utca teljes hosszában kijelölik egészen a Március 15. térig.
Mindkét oldalon biztosított a biciklisek biztonságos közlekedése a kerékpársávon-A nyitott kerékpársáv miatt a gépjárművek által használható sávszélesség nem lesz keskenyebb, hiszen azon az autók végigmehetnek, csak a kerékpárosok közlekedését kell biztosítani. Ezt korábban is meg kellett tenniük, csak nem volt jelölve az a sáv, amit a biciklisek használhattak. Az úttest egy-egy sávjának szélessége most is 3,5 méter - jelentette ki.
Molnár István hangsúlyozta, a Jókai utca továbbra is építési terület, és mindaddig az lesz, amíg a műszaki átadás és a forgalomba helyezés lezajlik, ami várhatóan augusztus végén lesz.
100 parkolóhelyet alakítottak ki, ez több, mint amennyi voltA mostani sebességkorlátozás az útépítés miatt van érvényben, de valószínű, hogy az utca átadása után is lassúbb sebességet ír elő a város - ezt már Áldozó Tamás polgármestertől tudtuk meg a helyszínbejáráson. Mint mondta, a Jókai utca egésze a történelmi belváros része, így indokolt a megengedett legnagyobb sebesség szabályozása.
-Vélhetően úgy fog dönteni a képviselő-testület a belváros közlekedési rendjének keretén belül, hogy egységesíti a szabályokat az egész belvárosban, ez pedig a sebesség- és súlykorlátozásokat is érintheti. A Jókai utca a város fő utcája, a legintenzívebben használt utca. Intézményi környezet veszi körül és nagyon sok üzlet, hivatal található itt. Ez az intenzív forgalom mindenképpen egy óvatosabb közlekedési szabályozást igényel, mint a városból kivezető utak.
Albert Henrietta, Molnár István és Áldozó Tamás (balról jobbra) a közlekedési rendet ábrázoló tervrajzot tekintik átA lassan befejeződő felújítás kapcsán a polgármester megemlítette, a 650 millió forintos kormánytámogatásból megvalósuló útfelújításoknak még egy eleme van, ami a Korvin utca teljes megújítását jelenti, mely hasonló nagyságrendű, mint a Jókai utca, s mely várhatóan hasonló bonyodalmakat okoz majd a közlekedésben. Ennek a beruházásnak a kezdete a hitelfelvétel engedélyezéséhez kötődik, hiszen azt az utcát négy forrásból újítják fel. A 650 millió forintból megmaradó rész mellett, a víz- és szennyvízvezetékek cseréjét a Vízmű finanszírozza, hitelt is vesz fel a város az utca rekonstrukciójához, de saját forrást is biztosít az utca teljes megújításához és a körforgalom kialakításához.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!