Szakképzésfejlesztés a Közgázban is
2018-07-03 22:24:31 | cikk: HuHa |
A tegnap az Acsádyban tartott projektnyitó rendezvény után ma a Pápai Szakképzési Centrum Jókai Mór Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiumában is megtartották A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése a Pápai Szakképzési Centrum tagintézményeiben című, GINOP-6.2.3-17-2017-00009 azonosító számú projekt nyitórendezvényét. A projekt, melyre több mint félmilliárd forintot nyert el a PSZC, mint az öt tagintézményt, így a Közgázt is érinti, a fejlesztésben megvalósuló szakmai program ismertetéséről szólt a mai rendezvény.
Az intézmény díszterme adott otthont a projektnyitó rendezvénynekA megjelenteket Unger Tamás alpolgármester köszöntötte, beszédében az éppen tíz evvel ezelőtt kezdődött TISZK projekteket idézte fel, melyek akkor nagyon jelentős infrastrukturális és szakmai fejlesztést tettek lehetővé. Megemlítette, bár az önkormányzat 2013 óta már nem iskolafenntartó, a város iskoláit továbbra is Pápa részének és fontos értékének tekinti.
-Azt látjuk, hogy az iskoláink jó kezekben vannak és ez a szakképző intézményekre is érvényes. Az intézmények az elmúlt öt évben olyan fejlődésen mentek keresztül, melyek magukért beszélnek, legyen ez szakmai fejlődés vagy infrastruktúrafejlesztés. Három intézményfenntartóhoz tartoznak a város iskolái és mindhárom komolyan veszi a munkáját, fejlesztéseik értéke összességében megközelíti az 1 milliárd forintot - emelte ki.
Hangsúlyozta azt is, a város elvárása iskoláitól továbbra is az, hogy készítsék fel a pápai fiatalokat az életre, adjanak megfelelő képzést, alapműveltséget, megfelelő nevelést és olyan irányba tereljék őket, ami hosszú távon a település számára is fontos. Az alpolgármester szólt a munkaerő-piaci mutatókról, arról, hogy míg néhány évvel ezelőtt munkahelyekből volt hiány, addigra most már a munkaerő hiánya okoz problémát. Hozzátette, a munkaerő-piaci helyzet másik oldalán a kereslet és a kínálat harmóniájának hiánya mutatkozik meg, a munkahelyek olyan képzettségeket, tudást várnak el, amiket az iskolák sokszor nem is tudnak lekövetni a gyors technológiai fejlődés miatt. Fontos problémának nevezte a pályaorientáció tökéletlenségét is. Unger Tamás szólt az önkormányzat úgynevezett paktum projektjéről, melynek legfontosabb céljai közé tartozik a munkaerő-piaci kereslet és kínálat összehangolása.
-Bízom abban, hogy a paktum projekt a megvalósítása is javít a helyzeten és a Pápai Szakképzési Centrum szakképzés-fejlesztési projektje is hozzájárul ehhez - fogalmazott.
Unger Tamás alpolgármester üdvözölte a szakmai fejlesztést, megemlítve a korábbi hasonló projekteket isSági István, a Pápai Szakképzési Centrum főigazgatója beszédében kiemelte, régóta nehezen megoldható probléma az Európai Unióban is az aktív munkaerő száma. Az iskolarendszer mindenütt küzd azzal, hogy aki oda belép, bennmarad-e végig, végig tudja, akarja-e csinálni a képzést, van-e lehetősége pályamódosításra.
-A 18-24 éves korosztály 12-14 százaléka végzettség nélkül hagyja el a középiskolát, ez az arány Magyarországon a szakképzésben 30 százalékos, ugyanakkor a munkaerő-piacnak szakképzett munkaerőre van szüksége.
Mint mondta, a projekt legfontosabb célja, hogy a képzésben tudja tartani a diákokat, szakképesítés megszerzésére ösztönözze a fiatalokat, ugyanakkor a képzőintézményekben folyó munka, a képzés módja, módszerei megújuljanak. Elismerte, a Közgáz eredményei jók, ezt mutatják a felmérések, de a cél az, hogy még jobb legyen, ehhez pedig éveken át tartó folyamatos munkára van szükség. Ezt segíti az elnyert európai uniós forrás.
Sági István, a PSZC főigazgatója a projekt jelentőségéről és stratégiai célkitűzéseiről szóltA projektnyitó rendezvényen Berta Ildikó Katalin tagintézmény-vezető adott tájékoztatást a projekt szakmai tartalmáról. Kiemelte, a projekt fő célja az iskolai lemorzsolódás és a korai iskolaelhagyás csökkentése, melynek eléréséhez komplex programot dolgoztak ki. Ennek része a veszélyeztetett diákok azonosítása, egyéni fejlesztési tervek készítése és tanulócsoportok kialakítása.
-Erre épül a kompetencia-alapú oktatás - támogató szakemberek bevonásával, tanórán kívüli programok szervezésével. Fontos része a projektnek a módszertani megújulás, amihez szükséges a szervezeti megújítás, az infrastrukturális fejlesztés és eszközbeszerzés is.
A megvalósítás során külső előadókkal terveznek dolgozni, segítik az általános iskolások pályaválasztását, jó gyakorlatokat vesznek át, mentori tevékenységet végeznek, a nevelőtestület számára pedig biztosítják a folyamatos szakmai fejlődést biztosító képzéseket.
A projekt szakmai tartalmát Berta Ildikó tagintézmény-vezető ismertetteA végzettség nélküli iskolaelhagyók számának csökkentését, a szakképző intézmények kulcskompetencia-fejlesztő kapacitásainak megerősítését, az alapkészségek fejlesztésére alkalmas eszközrendszer fejlesztését, a szakképzés eredményesebbé tételét, az iskolai teljesítmény növelését és az egész életen át tartó tanulásra való képessé tételt zászlajára tűző projekt ez év áprilisában kezdődött meg és 2020 nyarán zárul.
Az intézmény díszterme adott otthont a projektnyitó rendezvénynekA megjelenteket Unger Tamás alpolgármester köszöntötte, beszédében az éppen tíz evvel ezelőtt kezdődött TISZK projekteket idézte fel, melyek akkor nagyon jelentős infrastrukturális és szakmai fejlesztést tettek lehetővé. Megemlítette, bár az önkormányzat 2013 óta már nem iskolafenntartó, a város iskoláit továbbra is Pápa részének és fontos értékének tekinti.
-Azt látjuk, hogy az iskoláink jó kezekben vannak és ez a szakképző intézményekre is érvényes. Az intézmények az elmúlt öt évben olyan fejlődésen mentek keresztül, melyek magukért beszélnek, legyen ez szakmai fejlődés vagy infrastruktúrafejlesztés. Három intézményfenntartóhoz tartoznak a város iskolái és mindhárom komolyan veszi a munkáját, fejlesztéseik értéke összességében megközelíti az 1 milliárd forintot - emelte ki.
Hangsúlyozta azt is, a város elvárása iskoláitól továbbra is az, hogy készítsék fel a pápai fiatalokat az életre, adjanak megfelelő képzést, alapműveltséget, megfelelő nevelést és olyan irányba tereljék őket, ami hosszú távon a település számára is fontos. Az alpolgármester szólt a munkaerő-piaci mutatókról, arról, hogy míg néhány évvel ezelőtt munkahelyekből volt hiány, addigra most már a munkaerő hiánya okoz problémát. Hozzátette, a munkaerő-piaci helyzet másik oldalán a kereslet és a kínálat harmóniájának hiánya mutatkozik meg, a munkahelyek olyan képzettségeket, tudást várnak el, amiket az iskolák sokszor nem is tudnak lekövetni a gyors technológiai fejlődés miatt. Fontos problémának nevezte a pályaorientáció tökéletlenségét is. Unger Tamás szólt az önkormányzat úgynevezett paktum projektjéről, melynek legfontosabb céljai közé tartozik a munkaerő-piaci kereslet és kínálat összehangolása.
-Bízom abban, hogy a paktum projekt a megvalósítása is javít a helyzeten és a Pápai Szakképzési Centrum szakképzés-fejlesztési projektje is hozzájárul ehhez - fogalmazott.
Unger Tamás alpolgármester üdvözölte a szakmai fejlesztést, megemlítve a korábbi hasonló projekteket isSági István, a Pápai Szakképzési Centrum főigazgatója beszédében kiemelte, régóta nehezen megoldható probléma az Európai Unióban is az aktív munkaerő száma. Az iskolarendszer mindenütt küzd azzal, hogy aki oda belép, bennmarad-e végig, végig tudja, akarja-e csinálni a képzést, van-e lehetősége pályamódosításra.
-A 18-24 éves korosztály 12-14 százaléka végzettség nélkül hagyja el a középiskolát, ez az arány Magyarországon a szakképzésben 30 százalékos, ugyanakkor a munkaerő-piacnak szakképzett munkaerőre van szüksége.
Mint mondta, a projekt legfontosabb célja, hogy a képzésben tudja tartani a diákokat, szakképesítés megszerzésére ösztönözze a fiatalokat, ugyanakkor a képzőintézményekben folyó munka, a képzés módja, módszerei megújuljanak. Elismerte, a Közgáz eredményei jók, ezt mutatják a felmérések, de a cél az, hogy még jobb legyen, ehhez pedig éveken át tartó folyamatos munkára van szükség. Ezt segíti az elnyert európai uniós forrás.
Sági István, a PSZC főigazgatója a projekt jelentőségéről és stratégiai célkitűzéseiről szóltA projektnyitó rendezvényen Berta Ildikó Katalin tagintézmény-vezető adott tájékoztatást a projekt szakmai tartalmáról. Kiemelte, a projekt fő célja az iskolai lemorzsolódás és a korai iskolaelhagyás csökkentése, melynek eléréséhez komplex programot dolgoztak ki. Ennek része a veszélyeztetett diákok azonosítása, egyéni fejlesztési tervek készítése és tanulócsoportok kialakítása.
-Erre épül a kompetencia-alapú oktatás - támogató szakemberek bevonásával, tanórán kívüli programok szervezésével. Fontos része a projektnek a módszertani megújulás, amihez szükséges a szervezeti megújítás, az infrastrukturális fejlesztés és eszközbeszerzés is.
A megvalósítás során külső előadókkal terveznek dolgozni, segítik az általános iskolások pályaválasztását, jó gyakorlatokat vesznek át, mentori tevékenységet végeznek, a nevelőtestület számára pedig biztosítják a folyamatos szakmai fejlődést biztosító képzéseket.
A projekt szakmai tartalmát Berta Ildikó tagintézmény-vezető ismertetteA végzettség nélküli iskolaelhagyók számának csökkentését, a szakképző intézmények kulcskompetencia-fejlesztő kapacitásainak megerősítését, az alapkészségek fejlesztésére alkalmas eszközrendszer fejlesztését, a szakképzés eredményesebbé tételét, az iskolai teljesítmény növelését és az egész életen át tartó tanulásra való képessé tételt zászlajára tűző projekt ez év áprilisában kezdődött meg és 2020 nyarán zárul.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!