A 83-as út kiépítésének terveit ismertették
2018-03-10 10:59:00 | cikk: HuHa |
Lezárult a 83-as számú főút megújításának tervezési folyamata, ezek ismertetésére hívta össze a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a projektben érintett települések vezetőit, a szakhatóságok képviselőit és a területileg illetékes országgyűlési képviselőket a minap a pápai Városházára. A 83. számú út Pápa-Győr M1 autópálya közötti szakaszának 2x2 sávos főúti kiépítéséhez szükséges tanulmányterv, megvalósíthatósági tanulmány, környezeti hatástanulmány, engedélyezési terv, tenderterv elkészítése, a környezetvédelmi engedély és építési engedély megszerzése tárgyú projekt keretében elkészült tendertervek másfél éves munkát zártak le. A rendezvényen Bátay Attila projektvezető ismertette az elmúlt időszak tevékenységét, majd a terveket készítő konzorcium képviselője ismertette a terveket.
A projektvezető és a tervező ismertette az eddig elvégzett munkát és a terveket A projekt kapcsán Dr. Kovács Zoltán országgyűlési képviselő elmondta, korábban 11,5 tonnás, 2x1 sávos, az eredeti nyomvonalon haladó bővítésről volt szó, ez mára már készen lenne, azonban ehelyett egy új koncepció került előtérbe, amely arról szól, hogy 2x2 sávos lesz a Pápát Győrrel összekötő út, 110 km/órás megengedett sebességgel és az autópályát köti össze a pápai repülőtérrel.
-Ennek a projektnek az előkészítési eljárása nagyrészt befejeződött, egy szakaszon Győr felől már elkezdődött az útépítés, régészeti munkák vannak még és ki kell írni a közbeszerzést, így ez az esztendő még az előkészítő munkákkal telik el. A beruházás 500 ingatlant érint, ami azt jelenti, hogy az ingatlantulajdonosokkal is egyezségre kell jutni - közölte a politikus. Hozzátette, a végső befejezési határidő 2022 második negyedévére tehető, az út hossza közel 38 kilométer, a projekt 100 milliárdos nagyságrendű.
-Ez egy nagyon fontos, országos és minket is jelentősen érintő beruházás - jelentette ki.
A tanácskozáson az eddig elvégzett munkát összegezték és az út terveit ismertették. Ezek között elhangzott, a 83-as számú, új nyomvonalon futó főút jelentősen lerövidíti a Pápa-Győr M1 autópálya közötti menetidőt és biztonságosabbá válik a közlekedés az érintett szakaszon, hiszen szintbeli csatlakozásokat nem tartalmaz, ugyanakkor turbó körforgalmakkal, felüljárókkal teszi gyorsabbá és fennakadásmentessé a közlekedést.
Dr. Kovács Zoltán országgyűlési képviselő kiemelte, a beruházás Pápa városa számára is nagyon fontosA projekt kapcsán újságírói kérdésre a képviselő a Pápa-Győr közötti vasútvonal villamosításáról is szólt. Mint mondta, 2010 előtt volt egy nagy lehetőség, egy európai vasúti személy- és teherszállítási útvonal része lett volna a Győr-Pápa-Celldömölk vasútvonal, ehhez brüsszeli források is voltak, ám a projekt 2002-2010 között nem valósult meg.
-Azt gondolom, most a legfontosabb, hogy az útcsatát megnyerjük, és emellett készítsük elő a vasút villamosítását. A kettő párhuzamosan nem megy, de ezt a lehetőséget is vissza kell emelni a közlekedésfejlesztési tervek közé.
-Ennek a projektnek az előkészítési eljárása nagyrészt befejeződött, egy szakaszon Győr felől már elkezdődött az útépítés, régészeti munkák vannak még és ki kell írni a közbeszerzést, így ez az esztendő még az előkészítő munkákkal telik el. A beruházás 500 ingatlant érint, ami azt jelenti, hogy az ingatlantulajdonosokkal is egyezségre kell jutni - közölte a politikus. Hozzátette, a végső befejezési határidő 2022 második negyedévére tehető, az út hossza közel 38 kilométer, a projekt 100 milliárdos nagyságrendű.
-Ez egy nagyon fontos, országos és minket is jelentősen érintő beruházás - jelentette ki.
A tanácskozáson az eddig elvégzett munkát összegezték és az út terveit ismertették. Ezek között elhangzott, a 83-as számú, új nyomvonalon futó főút jelentősen lerövidíti a Pápa-Győr M1 autópálya közötti menetidőt és biztonságosabbá válik a közlekedés az érintett szakaszon, hiszen szintbeli csatlakozásokat nem tartalmaz, ugyanakkor turbó körforgalmakkal, felüljárókkal teszi gyorsabbá és fennakadásmentessé a közlekedést.
-Azt gondolom, most a legfontosabb, hogy az útcsatát megnyerjük, és emellett készítsük elő a vasút villamosítását. A kettő párhuzamosan nem megy, de ezt a lehetőséget is vissza kell emelni a közlekedésfejlesztési tervek közé.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!