Fókuszban az integrált nevelés a Pápai Drámaműhelyben
2017-11-25 09:22:45 | cikk: Babos Petra |
A Pápai Weöres Sándor Általános Iskola idén is megszervezte a Pápai Drámaműhely elnevezésű szakmai programot, melynek a Weöres iskola és a Szivárvány Óvoda adott otthont.
Az iskolában megjelenteket Mógor Adrienn iskolaigazgató köszöntötte, aki mint mondta, iskolájuk 26 éve, 1991 óta rendezi meg ezt a szakmai, módszertani napot.
A megjelenteket Mógor Adrienn köszöntötte-A Pápai Weöres Sándor Általános Iskola referenciaterülete a tananyag elsajátítása a drámapedagógia eszközeivel, amelyet az iskolánkban dolgozó valamennyi kollégámmal együtt alkalmazunk a tanóráinkon, az iskola jövőképébe is beleépítettük ezt a módszert. Az idei évben, a tavalyi tanévhez hasonlóan a Szivárvány Óvodával közösen mutatjuk be a foglalkozásokat. Ezzel egy régi hagyományt elevenít fel a rendezvény, hiszen a korábbi években kollégáim jártak át drámaórát tartani az óvodás gyerekeknek. A két intézmény jó munkakapcsolatot ápol egymással, több közös rendezvényünk is van, hiszen az oda járó ovisok nagy része a mi iskolánkba kerül. A mai nap folyamán bepillantást nyerhetnek az érdeklődő óvodapedagógusok, tanítók, tanárok abba a munkába, ami segítheti az integrált nevelést - oktatást a drámapedagógia - emelte ki, majd Platón szavaival kívánt tartalmas napot, miszerint Többet megtudhatsz másokról egy óra játék, mint egy év beszélgetés alatt.
Csákvári Judit, a Pápai Városi Óvodák intézményvezetője is szólt az egybegyűltekhez, kiemelve, hogy a Szivárvány Óvoda és a Weöres-iskola között jó kapcsolat működik már évek óta. Az együttműködésnek mindig vannak új tartalmi elemei, amelyek elősegítik a további működést. Öröm számukra, hogy az óvónői szakmai napon is részt vettek az iskola tanárai, s együtt tanácskoztak. Reményét fejezte ki, a jövőben is tovább fog működni ez a gyümölcsöző együttműködés, s ezzel a gyerekek javát szolgálják majd.
Horváthné Árvai Mária drámapedagógus a program kapcsán elmondta, 2001-ben Tegyi Tibor kollégájával kezdték a Pápai Drámaműhely foglalkozást, amit akkor még havonta rendeztek, főként a városi kollégák bevonásával. Később aztán az idő hiánya miatt évente két alkalommal szervezték meg a programot, ősszel és tavasszal.
Drámaórák a Weöresben-Az idei évben az integrált nevelés volt a fókuszban, hiszen ez egy aktuális téma, kérdés. Egyre több olyan gyermek van az iskolánkban, akikkel kicsit másképpen kell bánni, mint az átlag diákokkal. A drámajáték erre is jó, hiszen így a közösség előbb el tudja őket fogadni és szereti a másságukat, nem közösítik ki. Ebben a munkában is partnerünk az óvoda, hiszen már ott is jelentkeznek olyan esetek. A drámapedagógia segít elfogadni a másságot, s gyerekek is tapasztalták, hogy semmivel sem rosszabb az a kisgyermek, amelyik autista, mint ők. Nem csúfolják ki egy idő után, hanem természetes számukra, hogy ő is jó valamiben. Az én csoportomban van autista, s a gyerekek elfogadták, segítik, amiben csak tudják. Ez nagyon fontos mindannyiunk számára- mondta a drámapedagógus, aki hozzátette, reméli, amikor ezek a gyerekek felnőttek lesznek, akkor is el tudják majd fogadtatni a másságot, s boldogok lesznek.
A szakmai nap a Szivárvány Óvodában kezdődött, ahol Mudra Judit óvodapedagógus, drámapedagógus és Pusztainé Becskereki Virág óvodapedagógus tartott bemutatót a Piros csoport apróságaival Baráthozó barátkozó címmel.
Mudra Judit elmondta, az óvodában is problémát jelenthet az integráció. El kell fogadtatniuk, hogy az óvodában mindenki barát, elfogadják egymást, együtt játszanak. Olyan játékokat mutattak be, amelyek erősítik ennek kialakulását.
Lampért Helga tanítónő Kutyám négy élete címmel tartott foglalkozást, melyben drámás módszerek segítségével kalandozhattak a gyerekek a háziállataik és az emberek között.
Pulay Róbertné egy kémia órát mutatott be hetedik osztályban, melynek az égéssel kapcsolatos nyomozás volt a témája. A nyomozó csoport tagjai egymásnak adták át az információkat drámapedagógiai eszközök segítségével.
Az egész napos rendezvény szakmai beszélgetéssel és Komáromi Sándor drámapedagógus Megélni önmagunk avagy gyerekek a pácban című előadásával zárult.
Az iskolában megjelenteket Mógor Adrienn iskolaigazgató köszöntötte, aki mint mondta, iskolájuk 26 éve, 1991 óta rendezi meg ezt a szakmai, módszertani napot.
A megjelenteket Mógor Adrienn köszöntötte-A Pápai Weöres Sándor Általános Iskola referenciaterülete a tananyag elsajátítása a drámapedagógia eszközeivel, amelyet az iskolánkban dolgozó valamennyi kollégámmal együtt alkalmazunk a tanóráinkon, az iskola jövőképébe is beleépítettük ezt a módszert. Az idei évben, a tavalyi tanévhez hasonlóan a Szivárvány Óvodával közösen mutatjuk be a foglalkozásokat. Ezzel egy régi hagyományt elevenít fel a rendezvény, hiszen a korábbi években kollégáim jártak át drámaórát tartani az óvodás gyerekeknek. A két intézmény jó munkakapcsolatot ápol egymással, több közös rendezvényünk is van, hiszen az oda járó ovisok nagy része a mi iskolánkba kerül. A mai nap folyamán bepillantást nyerhetnek az érdeklődő óvodapedagógusok, tanítók, tanárok abba a munkába, ami segítheti az integrált nevelést - oktatást a drámapedagógia - emelte ki, majd Platón szavaival kívánt tartalmas napot, miszerint Többet megtudhatsz másokról egy óra játék, mint egy év beszélgetés alatt.
Csákvári Judit, a Pápai Városi Óvodák intézményvezetője is szólt az egybegyűltekhez, kiemelve, hogy a Szivárvány Óvoda és a Weöres-iskola között jó kapcsolat működik már évek óta. Az együttműködésnek mindig vannak új tartalmi elemei, amelyek elősegítik a további működést. Öröm számukra, hogy az óvónői szakmai napon is részt vettek az iskola tanárai, s együtt tanácskoztak. Reményét fejezte ki, a jövőben is tovább fog működni ez a gyümölcsöző együttműködés, s ezzel a gyerekek javát szolgálják majd.
Horváthné Árvai Mária drámapedagógus a program kapcsán elmondta, 2001-ben Tegyi Tibor kollégájával kezdték a Pápai Drámaműhely foglalkozást, amit akkor még havonta rendeztek, főként a városi kollégák bevonásával. Később aztán az idő hiánya miatt évente két alkalommal szervezték meg a programot, ősszel és tavasszal.
Drámaórák a Weöresben-Az idei évben az integrált nevelés volt a fókuszban, hiszen ez egy aktuális téma, kérdés. Egyre több olyan gyermek van az iskolánkban, akikkel kicsit másképpen kell bánni, mint az átlag diákokkal. A drámajáték erre is jó, hiszen így a közösség előbb el tudja őket fogadni és szereti a másságukat, nem közösítik ki. Ebben a munkában is partnerünk az óvoda, hiszen már ott is jelentkeznek olyan esetek. A drámapedagógia segít elfogadni a másságot, s gyerekek is tapasztalták, hogy semmivel sem rosszabb az a kisgyermek, amelyik autista, mint ők. Nem csúfolják ki egy idő után, hanem természetes számukra, hogy ő is jó valamiben. Az én csoportomban van autista, s a gyerekek elfogadták, segítik, amiben csak tudják. Ez nagyon fontos mindannyiunk számára- mondta a drámapedagógus, aki hozzátette, reméli, amikor ezek a gyerekek felnőttek lesznek, akkor is el tudják majd fogadtatni a másságot, s boldogok lesznek.
A szakmai nap a Szivárvány Óvodában kezdődött, ahol Mudra Judit óvodapedagógus, drámapedagógus és Pusztainé Becskereki Virág óvodapedagógus tartott bemutatót a Piros csoport apróságaival Baráthozó barátkozó címmel.
Mudra Judit elmondta, az óvodában is problémát jelenthet az integráció. El kell fogadtatniuk, hogy az óvodában mindenki barát, elfogadják egymást, együtt játszanak. Olyan játékokat mutattak be, amelyek erősítik ennek kialakulását.
Lampért Helga tanítónő Kutyám négy élete címmel tartott foglalkozást, melyben drámás módszerek segítségével kalandozhattak a gyerekek a háziállataik és az emberek között.
Pulay Róbertné egy kémia órát mutatott be hetedik osztályban, melynek az égéssel kapcsolatos nyomozás volt a témája. A nyomozó csoport tagjai egymásnak adták át az információkat drámapedagógiai eszközök segítségével.
Az egész napos rendezvény szakmai beszélgetéssel és Komáromi Sándor drámapedagógus Megélni önmagunk avagy gyerekek a pácban című előadásával zárult.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!