A kompetencia alapú oktatás bevezetése Pápa innovatív intézményeiben


2010-05-06 22:29:49  | cikk: Babos Petra  | 


A kompetencia alapú oktatás bevezetése Pápa innovatív intézményeiben című pályázat megvalósítása utolsó harmadához érkezett. Ma délelőtt az Erzsébetvárosi Tagóvodában gyűltek össze az óvónők tapasztalatcserére, egy óvodai szakmai napra.
- A projektre való felkészülés első részében az intézmények közösségeinek sikerült ráhangolódnia arra, hogy a váltás, a megújulás, korábbi eredményekre, mint alapokra való építkezés elengedethetetlenül szükséges. Az iskolai és óvodai gyakorlat egyaránt megérett a kor követelményeihez való igazításra, megfelelő nevelési, módszertani eljárások, ismeretek, új technikák, informatikai eljárások napi gyakorlatba való beépítésre. E folyamat első részében fel kellett készíteni az óvodai és iskolai szakembereket az új szemléletű nevelés-oktatás elfogadására és alkalmazására. Ezt szolgálta a szerteágazó továbbképzési rendszer. A gyerekek-szülők-pedagógusok együttes tevékenységei azt mutatják, hogy nyíltabb, bátrabb együttműködések alakultak ki. Ez a középső szakasz volt a legnehezebb - mondta el Kristály Mária projektmenedzser.
- A pályázat megvalósításának utolsó harmadában hangsúlyos feladat a megújító Nevelési és Pedagógiai Programok szakértői véleményezése és fenntartói jóváhagyása. Elemezni kell a technikai eszközök hatékonyságát is. Ennek a mai napnak a célja, az összegzés, az elemzés és a tapasztalatok átadása, kiterjesztése a város többi óvodájára. A pályázat akkor lesz csak sikeres, ha a jelen nevelési év, illetve tanév tevékenységsorozatát folyamatosan évről-évre következetesen megújulás követi majd. El kell fogadnunk, hogy a változó világot folyamatosan követve tudjuk korszerűvé és alkalmazhatóvá tenni- tette hozzá a projektmenedzser.
- Óvodánkat 2009-ben teljesen felújították. Bevezettük a kompetencia alapú nevelést intézményünkben a Mackó csoportban. Kiss Marianna és Kölkedi Tiborné óvónők részesültek széleskörű továbbképzésben - hangsúlyozta Petri Lászlóné tagóvoda vezető.
- A kompetencia kifejezéssel illetjük azokat a módszereket, amelyek a kisgyermek képességeit fejlesztik, és alkalmassá teszik az őt egész életen át tartó tanulásra, ismeretszerzésre. A kompetencia alapú program az egyénre szabott képességfejlesztést helyezi előtérbe. A munkát következőképpen szervezzük: Az óvónők a sok év során megkedvelt nevelési anyaghoz illesztik a kompetencia alapú program általuk választott elemeit, mely a hagyományos négy évszakos elrendezés helyett a négy őselem (tűz, víz, levegő, föld) köré csoportosítja tevékenységeit. A sok természethez közeli tapasztalatszerzéssel, a sok fejlesztő tevékenységgel önállóbb, életre érettebb gyerekek lesznek gyermekeink. Ha kisgyermekkorban letesszük az alapokat, alkalmazható tudást, ismereteket szereznek a gyerekek, s talán könnyebben veszik az akadályokat felnőttként is – zárta gondolatait az óvodavezető.
Május 13-án és 20-án a Csókai és a Tókerti Tagóvodában tartanak majd hasonló szakmai napot.

Képek:

nincsenek képek

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!