Borrendi találkozó a borfesztiválon
2017-09-09 14:25:07 | cikk: Babos Petra |
A Somlói Borrend évek óta szervez szakmai programot a Pápai Csülök-, Cicege és Borfesztivál hivatalos megnyitójának napjára. A Városháza nagytárgyalójában tartott közgyűlésre a Somlói Borrend tagjai mellett a Dunántúl többi borrendjének képviselőit is meghívták, így ezúttal is boros gazdák, szakemberek társaságában zajlott a rendezvény. A program résztvevőit Unger Tamás, a Somlói Borrend nagymestere köszöntötte, aki mint mondta, az idén ünneplik a Somlói Borrend megalakulásának 25 éves évfordulóját.
A rendezvényen fotók segítségével emlékeztek vissza a 25 év gazdag eseményeire.
Unger Tamás elmondta, nagy öröm számukra, hogy évről évre több borvidék elfogadja a meghívásukat, s ezzel színesítik a pápai borfesztivál programjait.
A szép számban megjelenteket Áldozó Tamás polgármester köszöntötte, aki mint mondta, a borfesztiválon hosszú éveken keresztül csak somlói pincészetek vettek részt. Arra törekednek, hogy minél több magyarországi történelmi borvidék képviseltesse magát. A rendezvényen évről évre népszerűbb, egyre többen fogyasztanak itt bort. Örömét fejezte ki, hogy 11 borrend látogatott el a fesztiválra, s reméli, a jövőben is így lesz.
Koczor Kálmán, a Magyarországi Borrendek Országos Szövetségének alelnöke hangsúlyozta, Pápára mindig nagyon jó eljönni, jó hangulatban telik a fesztivál, s itt mindig jó barátokkal lehet találkozni.
A közgyűlésen minden alkalommal lehetőséget biztosítanak a somlói borászatoknak, vendéglátóhelyeknek a bemutatkozásra. Idén egy feltörekvő, új pince, a Varsadi Pincészet tart majd előadást.
A rendezvényen dr. Totth Gedeon, a Budapesti Gazdasági Egyetem Intézetvezető tanára beszélt a bormarketingről. Mint mondta, a marketing lényege ugyanis a piac és a borászat összehangolása. A bor iránti érdeklődés nagy mértékben megnövekedett Magyarországon az utóbbi időkben.
-A bor kiváló termék, hiszen sok mindenhez köthető, a gasztronómiához, a kultúrához. A bor divattá vált, azonban a fogyasztók még mindig nem tudnak róla annyi mindent, mint azt a borászok gondolják. Ez egy gyakori hiba, amikor saját magukat azonosítják a fogyasztóikkal. Egy fogyasztó sokszor egészen más értéket keres a termékben, amiben a borász valamiféle szakmai csodát lát emelte ki a szakember, majd hozzáfűzte, a fogyasztókat sok kihívás éri, a bor azon italok közé tartozik, amely egyfajta szaktudást igényel. Vigyázni kell arra, hogy ne riasszák el a fogyasztót nehezen érthető kifejezésekkel. Nagy örömükre, egyre többen szeretnének megismerkedni a minőségi borokkal, hiszen mind többen fogyasztják ezeket. A valóban minőségi borokat előállító borászok egyre versenyképesebbek lehetnek a piacon.
A találkozót a Brezza d' Barocco együttes összeállítása színesítette. Az együttes hölgytagjai tavaly lettek borlovaghölgyek.
A közgyűlés után a borkóstolás sem maradt el, majd a hagyományoknak megfelelően a borrendek képviselői díszes borrendi ruháikba öltözve, zászlókkal vonultak együtt az Esterházy-kastély udvarára, ahol részt vettek a fesztivál ünnepélyes megnyitóján.
A rendezvényen fotók segítségével emlékeztek vissza a 25 év gazdag eseményeire.
Unger Tamás elmondta, nagy öröm számukra, hogy évről évre több borvidék elfogadja a meghívásukat, s ezzel színesítik a pápai borfesztivál programjait.
A szép számban megjelenteket Áldozó Tamás polgármester köszöntötte, aki mint mondta, a borfesztiválon hosszú éveken keresztül csak somlói pincészetek vettek részt. Arra törekednek, hogy minél több magyarországi történelmi borvidék képviseltesse magát. A rendezvényen évről évre népszerűbb, egyre többen fogyasztanak itt bort. Örömét fejezte ki, hogy 11 borrend látogatott el a fesztiválra, s reméli, a jövőben is így lesz.
Koczor Kálmán, a Magyarországi Borrendek Országos Szövetségének alelnöke hangsúlyozta, Pápára mindig nagyon jó eljönni, jó hangulatban telik a fesztivál, s itt mindig jó barátokkal lehet találkozni.
A közgyűlésen minden alkalommal lehetőséget biztosítanak a somlói borászatoknak, vendéglátóhelyeknek a bemutatkozásra. Idén egy feltörekvő, új pince, a Varsadi Pincészet tart majd előadást.
A rendezvényen dr. Totth Gedeon, a Budapesti Gazdasági Egyetem Intézetvezető tanára beszélt a bormarketingről. Mint mondta, a marketing lényege ugyanis a piac és a borászat összehangolása. A bor iránti érdeklődés nagy mértékben megnövekedett Magyarországon az utóbbi időkben.
-A bor kiváló termék, hiszen sok mindenhez köthető, a gasztronómiához, a kultúrához. A bor divattá vált, azonban a fogyasztók még mindig nem tudnak róla annyi mindent, mint azt a borászok gondolják. Ez egy gyakori hiba, amikor saját magukat azonosítják a fogyasztóikkal. Egy fogyasztó sokszor egészen más értéket keres a termékben, amiben a borász valamiféle szakmai csodát lát emelte ki a szakember, majd hozzáfűzte, a fogyasztókat sok kihívás éri, a bor azon italok közé tartozik, amely egyfajta szaktudást igényel. Vigyázni kell arra, hogy ne riasszák el a fogyasztót nehezen érthető kifejezésekkel. Nagy örömükre, egyre többen szeretnének megismerkedni a minőségi borokkal, hiszen mind többen fogyasztják ezeket. A valóban minőségi borokat előállító borászok egyre versenyképesebbek lehetnek a piacon.
A találkozót a Brezza d' Barocco együttes összeállítása színesítette. Az együttes hölgytagjai tavaly lettek borlovaghölgyek.
A közgyűlés után a borkóstolás sem maradt el, majd a hagyományoknak megfelelően a borrendek képviselői díszes borrendi ruháikba öltözve, zászlókkal vonultak együtt az Esterházy-kastély udvarára, ahol részt vettek a fesztivál ünnepélyes megnyitóján.
Képek:
Címkék:
bornapok
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!