Augusztustól átalakul a helyi közlekedés rendszere
2017-06-08 12:13:08 | cikk: pi-pa |
Augusztus elsejétől megváltozik a helyi tömegközlekedés rendje, jelentette be ma délelőtti sajtótájékoztatóján Unger Tamás alpolgármester.
A közelmúltban zárult le az a vizsgálat, melyet a városvezetés a helyi autóbusz menetrend felülvizsgálatára kezdeményezett. Unger Tamás hangsúlyozta, a helyi tömegközlekedés finanszírozása az elmúlt évek során átalakult, folyamatosan csökkent az állami támogatás mértéke, az állam az önkormányzatoktól azt várja, ha szolgáltatást akarnak vásárolni, akkor azt fizessék is meg. Az önkormányzat által a helyi közlekedés finanszírozására kifizetet díj az elmúlt években 35 millió forintról indult, az előző év végéig 65 millió forint volt, a jelenlegi időszakban pedig már 100 millió forintot meghaladó éves szolgáltatási díjjal kell számolni. Ez pedig egy olyan összeg, aminél már érdemes a rendszert felülvizsgálni és érdemes levonni a megfelelő konzekvenciákat.
Az új menetrend kialakításakor figyelemmel voltak többek közt a megváltozott, folyamatosan csökkenő utaslétszámra, a hétvégi közlekedési igényekre, illetve az olyan pozitív tényezőkre is, mint az ipari parkban megnövekedett foglalkoztatás következtében megjelenő igények.
Unger Tamás összegzésként elmondta, csökkenő utaslétszámmal, csökkenő bevétellel, csökkenő állami támogatással, ebből adódóan megnövekedett önkormányzati hozzájárulással tudott működni ez a rendszer.
A vizsgálatot az Uvaterv Zrt végezte, akikkel a város korábban már dolgozott együtt a Közlekedésfejlesztési Koncepció megalkotásakor. A cég szakemberei február 22-én és 24-én, valamint március hónapban teljes körű utasszámlálást végeztek, melyben több helyi civil szervezet, köztük a Pápai Nyugdíjasok Érdekvédelmi- Érdekképviseleti Egyesülete tagjai is részt vettek. A szakértők emellett megkérdeztek 35 nagyfoglalkoztatót és intézményt, akiknek kérései, igényei fontosak voltak az új menetrend megalkotásában.Unger Tamás alpolgármester a helyi közlekedés megújuló rendszerét ismertetteAz alpolgármester kiemelte, így elkészült egy olyan felülvizsgálat és menetrend módosítási javaslat, amely szakít a korábbi menetrenddel, de a csatolt településeket és Böröllőt nem érinti. A javaslat célja, hogy a hivatás-forgalmat teljes mértékben kiszolgálja, és hogy a korábbinál áttekinthetőbb, hatékonyabb rendszert hozzon létre, mely könnyebben szervezhető helyi utazást tesz lehetővé. Cél az is, hogy az egyes városrészek könnyebben elérhetőek legyenek, illetve, hogy a belváros és a belvárosi szolgáltatások minél sűrűbben, maradéktalanul elérhetőek legyenek. Emellett felülvizsgálták a vasút és a helyi autóbusz rendszer összekötésének lehetőségét is, ezért igyekeztek úgy alakítani az autóbusz járatokat, hogy maximum 5-15 perces várakozási idő legyen a vonattal érkezők számára, illetve, hogy 15 percenként legyen elérhető a vasút a város különböző részeiből, valamint a Várkertfürdő és az egészségügyi intézmények elérésén is javítottak a koncepcióban.
A járatsűrűség szempontjából megkülönböztetnek csúcsidőt és azon kívüli időszakokat. Ez azt jelenti, hogy csúcsidőben a város északi és déli része a fő közlekedési útvonal mentén 10-15 percenként induló autóbuszokkal lesz elérhető, csúcsidőn kívül 30 perces időtávokkal számol a javaslat. A keleti és nyugati városrész esetében 20-25 percenként induló járatokkal tervez a koncepció.
A változtatás nyomán a régi rendszerből kiinduló, új útvonalakat hoznak létre, így a jelenlegi 22 járat helyett 14 járat közlekedik majd. Lesznek járatok, melyek összeolvadnak, illetve olyanok is, amelyek kiegészülnek, meghosszabbodnak és lesznek olyanok is, amelyek kis mértékben megváltoztatott útvonalon közlekednek augusztustól.
Unger Tamás úgy fogalmazott, a rendszer hatékonyabbá tétele mellett az önkormányzat célja, hogy a változtatások bevezetésével a szolgáltatási díj közel egyötödét meg tudják spórolni.
A tervezet a város honlapján a „pápaiak” fül alatt megtekinthető, és ahhoz a polgármesteri hivatal elérhetőségein június 16-áig várják az észrevételeket.Mellékletek elérhetők: ITT!
A közelmúltban zárult le az a vizsgálat, melyet a városvezetés a helyi autóbusz menetrend felülvizsgálatára kezdeményezett. Unger Tamás hangsúlyozta, a helyi tömegközlekedés finanszírozása az elmúlt évek során átalakult, folyamatosan csökkent az állami támogatás mértéke, az állam az önkormányzatoktól azt várja, ha szolgáltatást akarnak vásárolni, akkor azt fizessék is meg. Az önkormányzat által a helyi közlekedés finanszírozására kifizetet díj az elmúlt években 35 millió forintról indult, az előző év végéig 65 millió forint volt, a jelenlegi időszakban pedig már 100 millió forintot meghaladó éves szolgáltatási díjjal kell számolni. Ez pedig egy olyan összeg, aminél már érdemes a rendszert felülvizsgálni és érdemes levonni a megfelelő konzekvenciákat.
Az új menetrend kialakításakor figyelemmel voltak többek közt a megváltozott, folyamatosan csökkenő utaslétszámra, a hétvégi közlekedési igényekre, illetve az olyan pozitív tényezőkre is, mint az ipari parkban megnövekedett foglalkoztatás következtében megjelenő igények.
Unger Tamás összegzésként elmondta, csökkenő utaslétszámmal, csökkenő bevétellel, csökkenő állami támogatással, ebből adódóan megnövekedett önkormányzati hozzájárulással tudott működni ez a rendszer.
A vizsgálatot az Uvaterv Zrt végezte, akikkel a város korábban már dolgozott együtt a Közlekedésfejlesztési Koncepció megalkotásakor. A cég szakemberei február 22-én és 24-én, valamint március hónapban teljes körű utasszámlálást végeztek, melyben több helyi civil szervezet, köztük a Pápai Nyugdíjasok Érdekvédelmi- Érdekképviseleti Egyesülete tagjai is részt vettek. A szakértők emellett megkérdeztek 35 nagyfoglalkoztatót és intézményt, akiknek kérései, igényei fontosak voltak az új menetrend megalkotásában.Unger Tamás alpolgármester a helyi közlekedés megújuló rendszerét ismertetteAz alpolgármester kiemelte, így elkészült egy olyan felülvizsgálat és menetrend módosítási javaslat, amely szakít a korábbi menetrenddel, de a csatolt településeket és Böröllőt nem érinti. A javaslat célja, hogy a hivatás-forgalmat teljes mértékben kiszolgálja, és hogy a korábbinál áttekinthetőbb, hatékonyabb rendszert hozzon létre, mely könnyebben szervezhető helyi utazást tesz lehetővé. Cél az is, hogy az egyes városrészek könnyebben elérhetőek legyenek, illetve, hogy a belváros és a belvárosi szolgáltatások minél sűrűbben, maradéktalanul elérhetőek legyenek. Emellett felülvizsgálták a vasút és a helyi autóbusz rendszer összekötésének lehetőségét is, ezért igyekeztek úgy alakítani az autóbusz járatokat, hogy maximum 5-15 perces várakozási idő legyen a vonattal érkezők számára, illetve, hogy 15 percenként legyen elérhető a vasút a város különböző részeiből, valamint a Várkertfürdő és az egészségügyi intézmények elérésén is javítottak a koncepcióban.
A járatsűrűség szempontjából megkülönböztetnek csúcsidőt és azon kívüli időszakokat. Ez azt jelenti, hogy csúcsidőben a város északi és déli része a fő közlekedési útvonal mentén 10-15 percenként induló autóbuszokkal lesz elérhető, csúcsidőn kívül 30 perces időtávokkal számol a javaslat. A keleti és nyugati városrész esetében 20-25 percenként induló járatokkal tervez a koncepció.
A változtatás nyomán a régi rendszerből kiinduló, új útvonalakat hoznak létre, így a jelenlegi 22 járat helyett 14 járat közlekedik majd. Lesznek járatok, melyek összeolvadnak, illetve olyanok is, amelyek kiegészülnek, meghosszabbodnak és lesznek olyanok is, amelyek kis mértékben megváltoztatott útvonalon közlekednek augusztustól.
Unger Tamás úgy fogalmazott, a rendszer hatékonyabbá tétele mellett az önkormányzat célja, hogy a változtatások bevezetésével a szolgáltatási díj közel egyötödét meg tudják spórolni.
A tervezet a város honlapján a „pápaiak” fül alatt megtekinthető, és ahhoz a polgármesteri hivatal elérhetőségein június 16-áig várják az észrevételeket.Mellékletek elérhetők: ITT!
Képek:
nincsenek képek
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!