Drámás nap a Weöresben


2016-11-26 23:40:17  | cikk: ha  | 


Drámás nap a Weöresben főképe

A Weöres Sándor Általános Iskola két pedagógusa, Horváthné Árvai Mária és Tegyi Tibor 25 évvel ezelőtt kezdte el feltérképezni a drámajátékok világát. Továbbképzésekre jártak, tanultak, később elvégezték a drámapedagógia szakot, és már ők segítették azokat a kollégákat, akik érdeklődtek a reformpedagógiai irányzat iránt. Ebből nőtt ki a Pápai Drámaműhely, melyre eleinte havonta, később aztán - és azóta is - évente két alkalommal hívják az érdeklődőket. Az idei őszi találkozóra Veszprém és Győr-Moson Sopron megyéből is érkeztek pedagógusok.

A vendégeket Mógor Adrienn, a Weöres Sándor Általános Iskola igazgatója köszöntötte, aki elmondta, hogy az intézmény jó gyakorlata a tanórákon alkalmazott drámajáték, s büszke arra, hogy minősített referenciaintézmény a Weöres. Ezúttal a több mint ötven érdeklődő négy foglalkozást láthatott, óvodáskortól a nyolcadik osztályos korosztályig.

Az óvodások foglalkozását Mudra Judit óvónő, drámapedagógus vezette. A Szivárvány Óvoda és a Weöres között régi jó kapcsolat van, korábban az iskola drámatanárai jártak át a kicsikhez foglalkozásokat tartani, majd Mudra Judit is szakvizsgázott, és azóta ő is alkalmazza a drámajátékokat. Mint mondta, ez a módszer nagyon sok pluszt jelent a mindennapi munkában: többek között segíti a gyerekeket a kommunikációban, az óvónőket pedig a közösségépítésben. A foglalkozását ismerkedő, mozgásos játékokból állította össze.

A ritmikus feladatok is nagy koncentrációt igényeltek

Lampért Helga koncentrációs készséget fejlesztő játékokat játszott első osztályosokkal. A drámatanár elmondta, hogy a drámajátékok megkönnyítik a gyerekek beilleszkedését az iskolai életbe. Ők az első hónapos, átmeneti időszakban nagyon sokat játszottak, többek közt hangutánzó játékokat, amik aztán később segítették a betűtanulást is.

Horváthné Árvai Mária nem csupán városunkban, de országosan is ismert és elismert szakember. Mint mondta, a mai gyerekek mások - nem jobbak vagy rosszabbak, hanem mások -, épp ezért másként kell lekötni a figyelmüket is, erre nagyon jó a drámapedagógia. Másrészt azért is fontos ez a módszer, mert a gyerekek érzelmi intelligenciája sajnos egyre alacsonyabb, s ennek fejlesztésében is segít a játék. Horváthné Árvai Mária közösségépítő, csoportkohéziót javító játékfüzért mutatott be negyedik osztályos diákjaival. A nap programját Pulay Róbertné zárta, aki bebizonyította, hogy nem csak magyarórákon van létjogosultsága a drámának, a természettudományok is befogadóak, ha játékról van szó.

Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!