Digitális sporthét a Munkácsyban
2016-04-08 15:51:41 | cikk: Haraszti Gábor |
A digitális készségek fejlesztése, a digitális nevelés egyre nagyobb szerepet kap a XXI. század társadalmában. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma kezdeményezésére a köznevelésben április 4-8. között első alkalommal kerül sor a Digitális Témahétre (DTH) a digitális pedagógia terjesztésének jegyében. A kezdeményezéshez a Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola is csatlakozott, az egész hetet átölelő, sporttal párosult digitális projekthét pénteken zárult. A program során a hatodik évfolyamosok tanáraik segítségével azt mutatták meg, hogyan lehet ezt, az első látásra két egymással szöges ellentétben álló területet – a sportot és a digitális világot – közös nevezőre hozni. Az első napon sporttörténettel ismerkedtek a tanulók, PowerPointos bemutatót készítettek, a későbbiekben zumbára táncoltak, volt gerinctorna, jóga és judo bemutató, sportvetélkedő és vendégül látták Koncz Sándort, az intézmény nyugalmazott igazgatóhelyettesét is.
- Teljesen véletlenül esett egybe az év elején kiválasztott sporthetünk a digitális témahét lehetőségével, így próbáltuk a kettőt ötvözni – tudtuk meg Layné Árki Gyöngyitől, a Munkácsy tanárától. A gyerekek nagyon lelkesek voltak, történelem órán digitális formában sporttörténettel kapcsolatos kérdéseket állítottak össze, mások az olimpia történetét dolgozták fel hasonló formában. Vendégül láttuk Koncz Sándort, aki a Munkácsy történetét mutatta be 1938-tól, emellett elhozta magával azt a fáklyát, melyet édesapja az 1936-os berlini olimpia magyar válogatottjának tagjaként vihetett Mosonmagyaróvár és a cseh határ között. Látogatást tettünk a Diamond Fitness Centrumban is, ahol kipróbálhatták a diákok a különböző sporteszközöket. Többen is ügyesen oldották meg Oroszvári Péter on-line totóját és énekben és rajzban is jeleskedtek. A gyerekek minden, a projekthez kapcsolódó eseményt digitális formában rögzítettek, dokumentáltak és ezeket magyar és osztályfőnöki órán feldolgozták, így digitális újság, összefoglaló videó és rengeteg kép is készült.
Sipőcz Borbála, 6/N osztályos tanuló osztálytársaival spottörténet témakörben PowerPointos bemutatót készített, mint mondta, ehhez a bemutatóhoz sok segítségre és képzelőerőre volt szükségük.
- Osztályfőnökünk e-mailben küldött nekünk egy linket, ahol anyagot találtunk a munkához. Ebből választottuk ki a leglényegesebb dolgokat. A fiúk közül sokan szinte kész diákat hoztak, ezeket egy bemutatóba másoltuk és informatika majd történelem órán a prezentációt végleges formába öntöttük. Még ezen a napon, énekórán csoportokat alkotva a sportról és külön a digitális eszközökről rap szövegeket írtunk, melyeket hangosan megosztottunk egymással. Nagyon jó szerzemények születtek.
- Teljesen véletlenül esett egybe az év elején kiválasztott sporthetünk a digitális témahét lehetőségével, így próbáltuk a kettőt ötvözni – tudtuk meg Layné Árki Gyöngyitől, a Munkácsy tanárától. A gyerekek nagyon lelkesek voltak, történelem órán digitális formában sporttörténettel kapcsolatos kérdéseket állítottak össze, mások az olimpia történetét dolgozták fel hasonló formában. Vendégül láttuk Koncz Sándort, aki a Munkácsy történetét mutatta be 1938-tól, emellett elhozta magával azt a fáklyát, melyet édesapja az 1936-os berlini olimpia magyar válogatottjának tagjaként vihetett Mosonmagyaróvár és a cseh határ között. Látogatást tettünk a Diamond Fitness Centrumban is, ahol kipróbálhatták a diákok a különböző sporteszközöket. Többen is ügyesen oldották meg Oroszvári Péter on-line totóját és énekben és rajzban is jeleskedtek. A gyerekek minden, a projekthez kapcsolódó eseményt digitális formában rögzítettek, dokumentáltak és ezeket magyar és osztályfőnöki órán feldolgozták, így digitális újság, összefoglaló videó és rengeteg kép is készült.
Sipőcz Borbála, 6/N osztályos tanuló osztálytársaival spottörténet témakörben PowerPointos bemutatót készített, mint mondta, ehhez a bemutatóhoz sok segítségre és képzelőerőre volt szükségük.
- Osztályfőnökünk e-mailben küldött nekünk egy linket, ahol anyagot találtunk a munkához. Ebből választottuk ki a leglényegesebb dolgokat. A fiúk közül sokan szinte kész diákat hoztak, ezeket egy bemutatóba másoltuk és informatika majd történelem órán a prezentációt végleges formába öntöttük. Még ezen a napon, énekórán csoportokat alkotva a sportról és külön a digitális eszközökről rap szövegeket írtunk, melyeket hangosan megosztottunk egymással. Nagyon jó szerzemények születtek.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!