Három a gyilkos – közlekedésbiztonságról diákoknak
2016-04-02 21:30:52 | cikk: HuHa |
Három a gyilkos – ezzel a címmel indította útjára a Pápai Rendőrkapitányság azt az előadássorozatot, mellyel a középiskolás korosztályt kívánja megszólítani, főként azokat a diákokat, akik rendelkeznek már vezetői engedéllyel vagy közvetlenül a jogosítvány megszerzése előtt állnak. A kapitányság a város valamennyi középiskoláját megkereste a kezdeményezéssel, négy oktatási intézményből érkeztek is fiatalok a Mezőben tartott első alkalomra.
-Minden halálos baleset után elemezzük a személyi és tárgyi körülményeket, ezekből az állapítható meg, hogy a halálos baleseteknél két korosztály a legveszélyeztetettebb: az idősek és a fiatalok. Előbbiek reflexeik és figyelmük romlása miatt, a fiatalok pedig szertelenségük, vagányabb vezetési stílusuk miatt. Ez alkalommal a fiatalok korosztályát szólítottuk meg – mondta el a kezdeményezésről dr. Varga Balázs rendőr alezredes, a Pápai Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője.Dr. Varga Balázs megtörtént halálos balesetek okairól beszéltA Három a gyilkos című előadássorozat a halálos balesetek legfőbb okait: a gyorshajtást, az ittasságot és a passzív biztonsági eszközök használatának elmulasztását veszi górcső alá. Az egyes alkalmakat úgy szervezik meg, hogy az elméleti információk mellé gyakorlati szemléltetést is biztosítsanak a diákoknak. Dr. Varga Balázs a pénteki előadáson főként a gyorshajtásról beszélt, de mint hangsúlyozta, a három gyilkos sokszor együtt okozza a járművezető vagy utasa halálát. Az alezredes azokat a halálos kimenetelű baleseteket mutatta be fotókkal és a vizsgálati eredmények ismertetésével, melyek az elmúlt években történtek a kapitányság illetékességi területén. Véleménye szerint a megdöbbentő fotók nagy hatással voltak a fiatalokra, és ha csak egyetlen diáknak eszébe jutnak az előadáson látottak és hallottak amikor hétvégén autóba ül, már eredményes volt a kezdeményezés.
-A múlt évben több mint 250 bejelentett balesetből 6 végződött halállal, ez arányait tekintve elenyésző, ugyanakkor, ha azt nézzük, hogy emberéletekről van szó, egyetlen haláleset is túl sok – hangsúlyozta. Négy középiskola közel száz diákja vett részt a programonHomonnay Péter rendőr főtörzszászlós, a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság motoros járőre is a sebességről beszélt előadásában. Ennek kapcsán azokat az aktív és passzív biztonsági rendszereket mutatta be, melyekkel a modern járművek fel vannak szerelve.
-Nagyon fontos ismerni ezeknek a rendszereknek a működését és azt, hogy miként vagyunk tőlük biztonságban, hogyan tudjuk használni őket egy baleset megelőzésére vagy a baleset bekövetkezésekor – mondta. Az aktív eszközök közül az ABS-sel és a központi vezérlőegységekkel ismertette meg hallgatóságát, a passzív eszközök vonatkozásában pedig a biztonsági övről és a légzsákról, illetve ezek összehangolt működéséről beszélt.
-A légzsák és a biztonsági öv esetében nagyon fontos az együttes működés, nem vagylagosságról beszélünk. A légzsák nagyon komoly sérüléseket okoz, ha a biztonsági öv nincs bekapcsolva, hiszen körülbelül 300 km/h sebességgel robban ki a kormányoszlopból és nem mindegy, hogy a kirobbanási funkcióba vagy a leeresztési funkcióba csapódik a fejünk egy ütközés során. Ez pedig attól függ, hogy használjuk-e a biztonsági övet – figyelmeztetett. Az előadásokat a gyorshajtásból bekövetkező halálos balesetekről szóló két megdöbbentően drámai videó egészítette ki, majd a diákok KRESZ tesztet tölthettek ki.Az autóba beépített motoros szimulártort is kipróbálhatták a fiatalokAz elméleti oktatást követően két gyakorlati tapasztalatszerzés is várt a diákokra, egy motoros szimulátor segítségével próbálták ki a sebességet és a váratlan közlekedési helyzetekre való reagálóképességüket, illetve egy biztonsági öv szimulátorral tapasztalták meg egy ütközés erejét. Ez utóbbiról a főtörzszászlós elmondta, a szimulátor 5 km/h sebességgel gurul, majd hirtelen ütközik. Ez egy 40-50 km/h sebességű ütközésnek felelne meg a valóságban és nagyon jól szemlélteti, hogy milyen feszítő erőt vált ki a biztonsági öv ütközéskor.A középiskolások érdeklődéssel és néha megdöbbenéssel hallgatták az előadásokat és próbálták ki a szimulátorokat. Horváth Dániel szerint sok fontos információt megtudtak és sok ismeretet felelevenítettek a rendőrségi programon, ami azért fontos, mert a rutin megszerzésével lanyhulhat a figyelme a vezetőnek.
A tanév végéig még két alkalommal várják a középiskolásokat hasonló előadásra, azokon az ittas vezetés veszélyeiről és a passzív biztonsági eszközök használatának fontosságáról lesz szó.
-Minden halálos baleset után elemezzük a személyi és tárgyi körülményeket, ezekből az állapítható meg, hogy a halálos baleseteknél két korosztály a legveszélyeztetettebb: az idősek és a fiatalok. Előbbiek reflexeik és figyelmük romlása miatt, a fiatalok pedig szertelenségük, vagányabb vezetési stílusuk miatt. Ez alkalommal a fiatalok korosztályát szólítottuk meg – mondta el a kezdeményezésről dr. Varga Balázs rendőr alezredes, a Pápai Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője.Dr. Varga Balázs megtörtént halálos balesetek okairól beszéltA Három a gyilkos című előadássorozat a halálos balesetek legfőbb okait: a gyorshajtást, az ittasságot és a passzív biztonsági eszközök használatának elmulasztását veszi górcső alá. Az egyes alkalmakat úgy szervezik meg, hogy az elméleti információk mellé gyakorlati szemléltetést is biztosítsanak a diákoknak. Dr. Varga Balázs a pénteki előadáson főként a gyorshajtásról beszélt, de mint hangsúlyozta, a három gyilkos sokszor együtt okozza a járművezető vagy utasa halálát. Az alezredes azokat a halálos kimenetelű baleseteket mutatta be fotókkal és a vizsgálati eredmények ismertetésével, melyek az elmúlt években történtek a kapitányság illetékességi területén. Véleménye szerint a megdöbbentő fotók nagy hatással voltak a fiatalokra, és ha csak egyetlen diáknak eszébe jutnak az előadáson látottak és hallottak amikor hétvégén autóba ül, már eredményes volt a kezdeményezés.
-A múlt évben több mint 250 bejelentett balesetből 6 végződött halállal, ez arányait tekintve elenyésző, ugyanakkor, ha azt nézzük, hogy emberéletekről van szó, egyetlen haláleset is túl sok – hangsúlyozta. Négy középiskola közel száz diákja vett részt a programonHomonnay Péter rendőr főtörzszászlós, a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság motoros járőre is a sebességről beszélt előadásában. Ennek kapcsán azokat az aktív és passzív biztonsági rendszereket mutatta be, melyekkel a modern járművek fel vannak szerelve.
-Nagyon fontos ismerni ezeknek a rendszereknek a működését és azt, hogy miként vagyunk tőlük biztonságban, hogyan tudjuk használni őket egy baleset megelőzésére vagy a baleset bekövetkezésekor – mondta. Az aktív eszközök közül az ABS-sel és a központi vezérlőegységekkel ismertette meg hallgatóságát, a passzív eszközök vonatkozásában pedig a biztonsági övről és a légzsákról, illetve ezek összehangolt működéséről beszélt.
-A légzsák és a biztonsági öv esetében nagyon fontos az együttes működés, nem vagylagosságról beszélünk. A légzsák nagyon komoly sérüléseket okoz, ha a biztonsági öv nincs bekapcsolva, hiszen körülbelül 300 km/h sebességgel robban ki a kormányoszlopból és nem mindegy, hogy a kirobbanási funkcióba vagy a leeresztési funkcióba csapódik a fejünk egy ütközés során. Ez pedig attól függ, hogy használjuk-e a biztonsági övet – figyelmeztetett. Az előadásokat a gyorshajtásból bekövetkező halálos balesetekről szóló két megdöbbentően drámai videó egészítette ki, majd a diákok KRESZ tesztet tölthettek ki.Az autóba beépített motoros szimulártort is kipróbálhatták a fiatalokAz elméleti oktatást követően két gyakorlati tapasztalatszerzés is várt a diákokra, egy motoros szimulátor segítségével próbálták ki a sebességet és a váratlan közlekedési helyzetekre való reagálóképességüket, illetve egy biztonsági öv szimulátorral tapasztalták meg egy ütközés erejét. Ez utóbbiról a főtörzszászlós elmondta, a szimulátor 5 km/h sebességgel gurul, majd hirtelen ütközik. Ez egy 40-50 km/h sebességű ütközésnek felelne meg a valóságban és nagyon jól szemlélteti, hogy milyen feszítő erőt vált ki a biztonsági öv ütközéskor.A középiskolások érdeklődéssel és néha megdöbbenéssel hallgatták az előadásokat és próbálták ki a szimulátorokat. Horváth Dániel szerint sok fontos információt megtudtak és sok ismeretet felelevenítettek a rendőrségi programon, ami azért fontos, mert a rutin megszerzésével lanyhulhat a figyelme a vezetőnek.
A tanév végéig még két alkalommal várják a középiskolásokat hasonló előadásra, azokon az ittas vezetés veszélyeiről és a passzív biztonsági eszközök használatának fontosságáról lesz szó.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!