Javítják a murvás, kavicsos utakat
2016-03-23 22:10:00 | cikk: HuHa |
Régóta húzódó probléma az Öreghegy, Kishegy és Törszsökhegy murvás útjainak karbantartása. Bár az önkormányzat minden évben javíttatta őket és több millió forintot költött az állapotuk helyreállítására, a nem szilárdburkolatú utak minősége hagy kívánni valót maga után. A gondot nem csupán a csapadékvíz okozta károk jelentik, hanem az is, hogy ezeket az utakat nem a jelenlegi gépjárműforgalom okozta terhelésre építették, arról nem is beszélve, hogy ma már tehergépkocsik, erőgépek is használják a murvás szakaszokat, csapadékos időben hatalmas kátyúkat hagyva maguk után. Az utak helyreállítására nagy gondot fordít az önkormányzat, az idei munkálatok a hét elején kezdődtek meg.A beruházásról Unger Tamás elmondta, a lakossági konzultációkon többször is felvetődött a probléma, az önkormányzat pedig igyekszik gyorsan reagálni a lakossági észrevételekre. Az alpolgármester hangsúlyozta, az elmúlt években több millió forintot költöttek a hegyi utak javítására. Az önkormányzat feladata elsősorban az utak fenntartása, ami a murva visszapótlását jelenti, most azonban ennél is többet tesznek és bíznak abban, hogy hosszabb időn keresztül használhatók lesznek a hegyek útjai. A munkálatok több mint 2 millió forintba kerülnek, ez az összeg a Városgondnokság költségvetésében szerepel.Az öreghegyi munkálatokat Unger Tamás alpolgármester és Zsegraits Gyula képviselő is megtekintetteA mostani felújítás során az eddigiektől eltérő technológiát alkalmaznak, tudtuk meg Bakó Istvántól, a Városgondnokság igazgatójától. Azokon az utakon ahol a gréder elfér, azzal egyengetik el az utakat, majd egy 3,5 tonnás úthengerrel tömörítik.
-A murvás utak sosem lesznek olyan minőségűek, mint az aszfaltosak, de ez a technológia tartósabb eredményt hozhat a korábbiaknál – közölte. A gréderes technológia abban különbözik a markológépes megoldástól, hogy domborzati viszonyoktól függetlenül sík felületet hoz létre, a lapvibrátor helyett alkalmazott úthenger pedig stabilabb tömörítést eredményez.
-Simább lesz a felület és tömörebb a talaj – összegezte az igazgató. A kedden kezdődött munkálatok mintegy 10 kilométernyi utat érintenek, ezek nagy része az Öreghegyben, Kishegyben és Törzsökhegyben van, de néhány városi kavicsos utat is kijavítanak. A 10 méter hosszú gréder azonban nem fér el a hegyek összes útján, hiszen van, ahol a szerelvény 3,5 méteres szélessége miatt nem lehet ezzel dolgozni, másutt pedig az útra nem tud ráfordulni a gép. Ahol azonban elfér, ott ezt a módszert alkalmazzák - ezt már Buics Lajos, a kommunális részleg vezetője mondta el érdeklődésünkre. Hétfőn a Malom úton, a Felső úton, a Csiracsapás soron dolgoztak aztán az Alsó úttal folytatódott a munka, majd a Törzsökhegyre és a Kishegyre vonultak át a kivitelezők. A kivitelezés várhatóan pénteken fejeződik be, eredményeként összesen 12 utca, útszakasz lesz jobb állapotú.Gréderrel egyengetik el a murvás utak felületét-A hegyi utakra nagyon ráfért a javítás, hiszen néha már nem lehetett rajtuk közlekedni – mondta el a lakossági véleményeket Zsegraits Gyula, a hegyek önkormányzati képviselője. Úgy fogalmazott, őt is többször megkeresték az itt élők a problémával, mely évek óta fennállt, annak ellenére, hogy minden évben volt javítás a murvás utakon.
-A hegyek útjait az eső és a nagy gépjárműterhelés nagyon megrongálta, örömmel látom, hogy most komoly szakmai háttérrel zajlik a javítás. Az előző évekhez hasonló pénzügyi keret áll most is a rendelkezésre, bízom benne, hogy tartósabb eredményt tudunk így elérni, és az évente kétszer elvégzett javítás biztosítja, hogy használhatóak maradjanak ezek az utak. Unger Tamás emlékeztetett, a múlt évben több mint 30 millió forintot fordítottak a város útjainak helyreállítására – ebbe az aszfaltos utak is beletartoznak – és az idén is megtörtént már a szükséges munkálatok felmérése. A kivitelezésre hamarosan megindítják a közbeszerzési eljárást, a munkálatok pedig április-májusban kezdődhetnek az aszfaltos utakon.
-A murvás utak sosem lesznek olyan minőségűek, mint az aszfaltosak, de ez a technológia tartósabb eredményt hozhat a korábbiaknál – közölte. A gréderes technológia abban különbözik a markológépes megoldástól, hogy domborzati viszonyoktól függetlenül sík felületet hoz létre, a lapvibrátor helyett alkalmazott úthenger pedig stabilabb tömörítést eredményez.
-Simább lesz a felület és tömörebb a talaj – összegezte az igazgató. A kedden kezdődött munkálatok mintegy 10 kilométernyi utat érintenek, ezek nagy része az Öreghegyben, Kishegyben és Törzsökhegyben van, de néhány városi kavicsos utat is kijavítanak. A 10 méter hosszú gréder azonban nem fér el a hegyek összes útján, hiszen van, ahol a szerelvény 3,5 méteres szélessége miatt nem lehet ezzel dolgozni, másutt pedig az útra nem tud ráfordulni a gép. Ahol azonban elfér, ott ezt a módszert alkalmazzák - ezt már Buics Lajos, a kommunális részleg vezetője mondta el érdeklődésünkre. Hétfőn a Malom úton, a Felső úton, a Csiracsapás soron dolgoztak aztán az Alsó úttal folytatódott a munka, majd a Törzsökhegyre és a Kishegyre vonultak át a kivitelezők. A kivitelezés várhatóan pénteken fejeződik be, eredményeként összesen 12 utca, útszakasz lesz jobb állapotú.Gréderrel egyengetik el a murvás utak felületét-A hegyi utakra nagyon ráfért a javítás, hiszen néha már nem lehetett rajtuk közlekedni – mondta el a lakossági véleményeket Zsegraits Gyula, a hegyek önkormányzati képviselője. Úgy fogalmazott, őt is többször megkeresték az itt élők a problémával, mely évek óta fennállt, annak ellenére, hogy minden évben volt javítás a murvás utakon.
-A hegyek útjait az eső és a nagy gépjárműterhelés nagyon megrongálta, örömmel látom, hogy most komoly szakmai háttérrel zajlik a javítás. Az előző évekhez hasonló pénzügyi keret áll most is a rendelkezésre, bízom benne, hogy tartósabb eredményt tudunk így elérni, és az évente kétszer elvégzett javítás biztosítja, hogy használhatóak maradjanak ezek az utak. Unger Tamás emlékeztetett, a múlt évben több mint 30 millió forintot fordítottak a város útjainak helyreállítására – ebbe az aszfaltos utak is beletartoznak – és az idén is megtörtént már a szükséges munkálatok felmérése. A kivitelezésre hamarosan megindítják a közbeszerzési eljárást, a munkálatok pedig április-májusban kezdődhetnek az aszfaltos utakon.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!