A nagy húsvéti nyúlteszt


2010-03-31 20:27:37  | cikk: Tóth Tamara  | fotó: Tóth Tamara  | 


A nagy húsvéti nyúlteszt főképe
Közeledik a Húsvét. A gyerekek már biztosan nagyon várják a vasárnap reggelt, amikor felébredve megpillanthatják, hogy kinek mit „tojt” a húsvéti nyúl. Egy kis segítségnyújtásként ismét próbára tettük az érzékszerveinket és leosztályoztuk a boltok csokinyuszi kínálatát.

A teljesség igénye nélkül 6-féle csokinyuszit teszteltünk, alsó és közép kategóriában, valamint tej és ízesített csokoládé figurákat. Meglepetésünkre, akárcsak a Mikulás-tesztnél, most is pozitívan kellett csalódnunk az alacsonyabb árkategóriájú, úgymond nem márkás figurákban. 10 pontot lehetett maximálisan adni egy-egy figurának, melyeket a szerkesztőség tagjai csomagolás, forma és íz alapján pontoztak. Így egy figura maximálisan 30 pontot kaphatott. A csomagolás és a forma összegéből átlagot vonva megkaptuk a dizájn pontszámát. Ezután pedig jött a legnehezebb feladat: a kóstolás. Természetesen a tesztelők nem tudták, hogy melyik csokiból esznek.

Összesített átlag alapján a Milka csokinyúl 23,4 pontot gyűjtött össze. Bár a magyar gyerekeket nem veszélyezteti az, hogy a sok Milka reklám után még az élő tehenet is lila-fehérnek, ebben az estben a nyulat is lila-fehérnek képzelik, a vizsgált alanyunk történetesen lila színű. Mellette szolgáljon, hogy a lila szín eme változata a Milka márka védjegye, így felismerhető a termék, bár én még mesében sem láttam lila nyulat. Kakaó szárazanyag tartalma elég magas: 30 százalék, ízét tekintve nálunk ő a nyerő. Egy csomagban három 20 g-os termék található.
Egységár: 8,816 Ft/g    dizájn: 10 pont     íz: 7,4 pont

A Boci tejcsokoládés-mogyorós nyusziformája összesítésben 22 pontot kapott, így nálunk ő a második helyen végzett. A barna nyuszit ábrázoló csomagolással csak az az egy baj van, hogy a nyúl egy kissé bárgyú tekintettel bámul ránk. Kakaó szárazanyag tartalma: 25 százalék.
Egységár: 4,48 Ft/g    dizájn: 12,5 pont    íz: 5,4 pont

A Nestlé fehér aranyos arcú, szégyenlős nyuszija a harmadik helyezést nyerte el 20,4 pontos átlagával. A figura csomagolásban aranyosabb, mit ruhája nélkül, de mivel csokiból van, nem jelent gondot az elpusztítása. Kakaó szárazanyag tartalma 25 százalék, ára az elfogadható kategóriába tartozik, ha már nincs más.
Egységár: 4,55 Ft/g    dizájn: 11,8 pont    íz: 4,2pont


Negyedik helyen a Tibi csokoládé gyártásában készült Disney húsvéti figura debütált, bár meg kell hagyni, a tervezők fantáziája most is elszabadult, akárcsak tavaly decemberben, csak most szegény Tigrist bújtatták nyuszi jelmezbe. Kakaó szárazanyag tartalma alacsony árához képest nagyon jó: 30 százalék.
Egységár: 3,98Ft/g    dizájn: 8pont    íz: 4,2pont

Utolsó előtti helyen15,8 pontos átlaggal a Nestlé Smarties-szal „megtöltött” csokifigurája áll. Bár a nyúl formája kedves, a kékeslila szín helyett választhattak volna valami életszerűbbet is a tervezők. Kakaó szárazanyag tartalma:25 százalék, ára a méretéhez képest korrekt.
Egységár: 4,77Ft/g    dizájn: 7,6 pont     íz: 4,4pont

És végül a rózsaszínű üreges tejfigura végzett az utolsó helyen 9,6 ponttal. Már maga a megnevezés is árulkodó, de a színnel véglegesítették a dizájnerek a figura előkelő helyét a listánkon. Kakaó szárazanyag tartalmát már félve néztem meg, mely nagy meglepetésemre a papírforma szerint 30 százalék. Árban és méretben, illetve minőségben is ő a legkisebb.
Egységár: 4,13 Ft/g   dizájn:2,8 pont     íz: 4,2 pont

Egy biztos: a Húsvét a gyerekek ünnepe is, és nem az számít, hogy milyen értékben veszünk nekik ajándékot vagy csokoládét, csak a boldogságtól csillogó szempárok vezényeljenek minket a vásárláskor.


Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!