Szanyi tárgyalás a vasútról
2009-08-28 16:49:00 | cikk: |
Németh Gergely polgármester kezdeményezésére ma délelőtt Szanyban, a községházán a Csorna-Pápa vasútvonal jövőjéről szóló megbeszélést tartottak. Mint ismert, a vasútvonalon 2007 márciusa óta a személyszállítás szünetel. Az összejövetelen - civil szervezetek képviselőin túl - részt vett Feldmann Mátyás, aki a GYSEV (Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút) személyszállítási üzletágát képviselte, továbbá Thuri György csornai polgármester és Áldozó Tamás pápai alpolgármester is.
A megbeszélésen azokat az alternatívákat próbálták számba venni, amelyek lehetővé tennék a vasútvonal mielőbbi újraindítását. Felmerült többek között annak a lehetősége, hogy a MÁV (Magyar Államvasutak)-tól a GYSEV vegye át az üzemeltetést, esetleg - az érintett önkormányzatok részvételével - alakuljon olyan új vasútüzemeltető társaság, amely maga venné át a vasúti pálya fenntartását és a forgalom újraszervezését. A kérdés azért is sürgető, mivel folyamatban vannak a 85-ös és 86-os számú utak Csornát elkerülő közös szakaszának tervezési munkálatai; amennyiben nincs esély a vasút újraindítására, akkor az új út építésekor egyszerűen átvágják a jelenlegi vasúti töltéseket, s ezzel valószínűleg egyszer s mindenkorra elveszik az a lehetőség, hogy a Csorna és Pápa közötti 37 kilométert a legrövidebb úton, vasúton lehessen megtenni.
Ugyanakkor a megbeszélés résztvevői kénytelenek voltak tudomásul venni, hogy a vasutak működését meghatározó szabályok, a pályahasználati díjak mértéke, az állam kivonulása a közösségi közlekedési formák támogatásából, a közúti közlekedés előnybe hozása a kötöttpályás szálítással szemben, valamint a MÁV rugalmatlansága szinte kizárják azt, hogy a Rábaköz és a pápai kistérség nyugati oldala számára elfogadható megoldás szülessen. A résztvevők abban is egyetértettek, hogy a vasútvonal ellehetlenítésével párhuzamosan a Csorna-Pápa közötti területeken a közúti közlekedés feltételei sem javultak, egyes útszakaszok jóformán járhatatlannak minősülnek.
A megbeszélésen azokat az alternatívákat próbálták számba venni, amelyek lehetővé tennék a vasútvonal mielőbbi újraindítását. Felmerült többek között annak a lehetősége, hogy a MÁV (Magyar Államvasutak)-tól a GYSEV vegye át az üzemeltetést, esetleg - az érintett önkormányzatok részvételével - alakuljon olyan új vasútüzemeltető társaság, amely maga venné át a vasúti pálya fenntartását és a forgalom újraszervezését. A kérdés azért is sürgető, mivel folyamatban vannak a 85-ös és 86-os számú utak Csornát elkerülő közös szakaszának tervezési munkálatai; amennyiben nincs esély a vasút újraindítására, akkor az új út építésekor egyszerűen átvágják a jelenlegi vasúti töltéseket, s ezzel valószínűleg egyszer s mindenkorra elveszik az a lehetőség, hogy a Csorna és Pápa közötti 37 kilométert a legrövidebb úton, vasúton lehessen megtenni.
Ugyanakkor a megbeszélés résztvevői kénytelenek voltak tudomásul venni, hogy a vasutak működését meghatározó szabályok, a pályahasználati díjak mértéke, az állam kivonulása a közösségi közlekedési formák támogatásából, a közúti közlekedés előnybe hozása a kötöttpályás szálítással szemben, valamint a MÁV rugalmatlansága szinte kizárják azt, hogy a Rábaköz és a pápai kistérség nyugati oldala számára elfogadható megoldás szülessen. A résztvevők abban is egyetértettek, hogy a vasútvonal ellehetlenítésével párhuzamosan a Csorna-Pápa közötti területeken a közúti közlekedés feltételei sem javultak, egyes útszakaszok jóformán járhatatlannak minősülnek.
Képek:
nincsenek képek
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!